۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹

دیدار احتمالی ظریف و کری در روز دوشنبه

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ظریف و کری احتمالا روز دوشنبه در نیویورک با هم دیدار خواهند کرد.
کد خبر : ۲۳۹۰۹۹
صراط: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ظریف و کری احتمالا روز دوشنبه در نیویورک با هم دیدار خواهند کرد.
 
ماری هارف در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرده است که ظریف وزیر خارجه این کشور در تماسی تلفنی با وزیر خارجه آمریکا درباره موضوع  هسته ای  و همچنین یمن گفتگو کرده است، گفت : همانطور که گفته ام،وزیر خارجه و وندی شرمن  معاون وی به روش های مختلف در تماس با تیم مذاکره کننده  ایرانی هستند و  همانطور که همیشه گفته ایم ما قصد نداریم  جزئیات را اعلام کنیم.وندی شرمن همراه با کارشناسان هم اکنون در وین هستند. ما دو ماه و نیم دیگر با  پایان کار فاصله داریم و در حال کار بر روی موضوع هستیم.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا به زودی شاهد دیدار ظریف و کری خواهیم بود؟ گفت : این موضوع ممکن است.هر دو آنها  در روز دوشنبه در نیویورک هستند و ما انتظار داریم که این کار صورت گیرد و تمرکز مذاکرات بر روی موضوع  اتمی خواهد بود.
 
این سخنگو در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که پرسید آیا موضوع آمریکایی های بازداشتی در وین مطرح شده است یا نه؟گفت: متاسفم ، من این سوال را از آنها نپرسیده ام.
 
هارف در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که پرسید برخی سناتورهای جمهوری خواه به دنبال ایجاد اصلاحاتی در طرح نظارت کنگره بر توافق هسته ای  و تقویت آن هستند که در صورت تحقق توافق احتمالی آتی آن را با مخاطراتی روبرو می کند ،نظر شما چیست؟گفت:من نظری در این باره ندارم.تنها پاسخی که می توانم بدهم این است که در این باره  به رایزنی های خود با آنها ادامه خواهیم داد.
 
ماری هارف در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید : آیا کاروان کشتی های ایران حقیقتا از خلیج عدن به طرف ایران بازگشته اند؟گفت : ما اوضاع را زیر نظر داریم.بدیهی است از تمامی گام های مسئولانه که سبب کاهش تنش شود استقبال می کنیم و به نظارت خود بر وضع  موجود ادامه می دهیم اما چیزی را نمی توانیم تایید کنیم.