۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲

ربیعی هم اظهارات نوبخت را تکذیب کرد

دولت برای جبران کسری ۹ هزار میلیارد تومانی منابع هدفمندسازی یارانه باید ۱۶میلیون یارانه‌بگیر را حذف کند که در این زمینه ربیعی با اعلام حذف 200 هزار یارانه‌بگیر فاصله زیادی با الزام قانون دارد.
کد خبر : ۲۳۹۱۸۲
صراط: دولت برای جبران کسری ۹ هزار میلیارد تومانی منابع هدفمندسازی یارانه باید ۱۶میلیون یارانه‌بگیر را حذف کند که در این زمینه ربیعی با اعلام حذف 200 هزار یارانه‌بگیر فاصله زیادی با الزام قانون دارد.

دولت برای پرداخت یارانه نقدی اقشار ثروتمند در سال 94 با 9 هزار میلیارد تومان کسری نقدینگی مواجه است و برای جبران آن باید در کل سال 16 میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی حذف شوند.
 
بنابراین گزارش، اگر دولت در سال جاری موفق به حذف 4 میلیون خانوار ثروتمند از دریافت یارانه نقدی شود، کسری 9 هزار میلیارد تومان جبران خواهد شد، در حالی که از ابتدای سال جاری طبق اعلام علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها 200 هزار نفر پر درآمد حذف شده‌ است.
 
این روند حذف یارانه طبق اعلام مسئول مستقیم یارانه اقشار پردرآمد تدریجی بوده و تا جبران کسری کامل ادامه دار است.
 
این در حالی است که محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری و مصاحبه با شبکه خبر از عدم حذف هیچ‌‌یک از یارانه بگیران خبر داده و تأکید کرده بود که هنوز آیین‌نامه حذف یارانه اقشار پردرآمد تصویب نشده است.
 
به گزارش فارس، پزشکان، صرافان، اعضای هیات مدیره بانک‌ها و شرکت‌های دولتی از گروه‌هایی هستند که حذف شده‌اند و هر تعداد از افراد خانواده که خودروی خارجی به نامشان باشد، یارانه سرپرست حذف می‌شود.
 
با احتساب حذف 200 هزار نفر سالانه 2 میلیون و 400 هزار نفر از فهرست یارانه‌بگیران خط می‌خوردند و هنوز این رقم برای جبران کسری سنگین دولت فاصله بسیار زیادی دارد.
 
به گزارش فارس، طبق قانون دولت باید منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندی سازی یارانه‌ها را صرف زیرساخت‌ها و تولید کشور کند و علاوه بر آن تأکید شده که 3 هزار میلیارد تومان بابت اشتغال تخصیص پیدا کند.
 
با قطعی شدن حذف یارانه برخی از اقشار ثروتمند دولت تلاش می‌کند، تا با کمترین خطا قانون را اجرا کرده و کسری سنگین بودجه سال 94 را از این محل جبران کند.
منبع: فارس