۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰

اظهارات نوبخت نگران‌‌کننده‌تر از جهانگیری است

قائم‌مقام جمعیت رهپویان گفت: اگر در دولت‌های قبلی، تحرکات جناحی و حزبی می‌شد، به صورت پنهان صورت می‌گرفت و همه آن را نفی و رد می‌کردند، اما الان دولت این موضوع را علناً دارد ترویج می‌کند و می‌گوید عناصر مسئول دولتی می‌توانند کار حزبی در مقام دولتی خود انجام دهند.
کد خبر : ۲۳۹۱۹۸
صراط: قائم‌مقام جمعیت رهپویان گفت: اگر در دولت‌های قبلی، تحرکات جناحی و حزبی می‌شد، به صورت پنهان صورت می‌گرفت و همه آن را نفی و رد می‌کردند، اما الان دولت این موضوع را علناً دارد ترویج می‌کند و می‌گوید عناصر مسئول دولتی می‌توانند کار حزبی در مقام دولتی خود انجام دهند.
 
پرویز سروری قائم‌مقام جمعیت رهپویان درباره سخنان اخیر اسحاق جهانگیری معاون اول دولت یازدهم در جمع اعضای حزب کارگزاران سازندگی، بیان داشت: اظهارات آقای نوبخت نگران‌‌کننده‌تر از اظهارات آقای جهانگیری است؛ از این نظر که این فعالیت‌های حزبی و انتخاباتی را در حالی که فرد قدرت داشته و در مقام دولتی قرار دارد را یک امر مضموم ندانسته بلکه یک امر ممدوح و لازم می‌دانند.
 
وی معتقد است: در اینجا این سوال مطرح است که اگر قرار باشد که یک فردی با یک منصب دولتی در انتخاباتی که فراگیری دارد و ملی است، بخواهد با همان کسوت دولتی خود کار حزبی کند، چطور می‌شود جلوی رانت و سوء‌استفاده از موقعیت و مکان‌های دولتی را گرفت.
 
سروری ادامه داد: به طور مثال، همین جلسه اخیر واقعاً چه جایگاهی دارد که فردی در یک مکان دولتی یک جلسه حزبی بگذارد، و بر جایگاهی نشسته و بررسی‌های حزبی کند چرا که هم آن زمانی که می‌گذارد و هم آن مکانی که استفاده می‌کند، شبهه‌ناک است.
 
به گفته وی، آقای نوبخت به یک شکلی فعالیت‌های انتخاباتی، سیاسی و حزبی با عناوین دولتی را دارند نهادینه می‌کنند، که این مسئله قابل تأمل یا حداقل شبهه‌ناک است.
 
قائم‌مقام جمعیت رهپویان گفت: بنده این موضوع را دغدغه‌آمیزتر از صحبت‌های آقای جهانگیری می‌دانم چرا که ایشان نه تنها از موضع نفی موضوع بر نیامدند بلکه با جسارت و شجاعت خاصی گفتند، کار حزبی کردن که امر مقبوحی نیست؛ مگر ما گفتیم که قبیح است بلکه خودمان هم داریم کار حزبی می‌کنیم اما اینکه یک فردی در یک مقام تأثیرگذار دولتی آن هم معاون اول رئیس جمهور که حکم نفر دوم دولت را دارد به طور صریح،‌ روشن و بی‌پرده در یک مکان دولتی جلسه حزبی می‌گذارد و موضوعات حزبی را مورد بحث قرار می‌دهد و موضع‌گیری حزبی می‌کند و بعد معاون رئیس جمهور آمده و بر روی آن صحه می‌گذارد، به نظرم دغدغه‌آمیز است.
 
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برای جلوگیری از این موارد باید چه تدابیری اندیشید، بیان کرد: دولت باید در این نگاه خود تجدید نظر کند، چرا که اگر در دولت‌های قبلی، تحرکات جناحی و حزبی می‌شد به صورت پنهان صورت می‌گرفت و همه آن را نهی و رد می‌کردند، اما الان دولت این موضوع را علناً دارد ترویج می‌کند و می‌گوید که عناصر مسئول دولتی می‌توانند کار حزبی در مقام دولتی خود انجام دهند.
 
سروری ادامه داد: اقدامی که آقای جهانگیری انجام داد، نشان دهنده آن است که می‌شود از امکانات دولتی هم استفاده کرد به همین منظور دولت باید در این نگاه خود، تجدید نظر کند حتی رسانه‌ها هم باید به این موضوع به صورت جدید‌تری بپردازند چرا که این موضوعی است که باید به یک گفت‌وگوی ملی تبدیل شود که آیا واقعا نگاهی که آقای نوبخت دارد یک نگاه منطقی و قابل قبولی است.
 
وی افزود: نقش رسانه‌ها در این موضوع و بازکردن و به چالش کشیدن آن و ایجاد گفت‌وگوهای مختلف در قالب موافق و مخالف حتی، اساسی است یعنی جا دارد که این موضوع توسط رسانه ملی هم مورد بررسی قرار گیرد که آیا واقعا مسئولان دولتی مجاز به استفاده از امکانات دولتی در رابطه با موضوعات حزبی، جناحی یا گروهی هستند.
 
قائم‌مقام جمعیت رهپویان گفت: امسال، سال انتخابات است، مسئولان دولت فعلی از کسانی بودند که بیشترین حجم انتقادات را به دولت قبلی در رابطه با سوءاستفاده‌هایی از امکانات دولتی داشتند، هر چند که دولت سابق این را رد کرد اما این‌ها با هر بهانه‌ای این موضوع را عنوان می‌کردند.
 
وی تصریح کرد: حال سوال این است، شما که وقتی در قدرت نبودید و مسئولیت‌های دولتی نداشتید و به شدت نسبت به حجم استفاده‌های امکانات دولتی حساسیت نشان می‌دادید ، چطور امروز نه تنها حساس نمی‌شوید بلکه آن را امری عادی، قابل قبول و ممدوح می‌دانید این به نظر بنده جای بررسی دارد.
منبع: فارس