۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷

هوای تبریز سالم و 5 کلانشهر ناسالم است

هوای تبریز سالم و کلان شهرهای تهران، کرج، مشهد،شیراز و اهواز در شرایط ناسالم قرار دارد.
کد خبر : ۲۳۹۲۰۹
صراط: مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور روز شنبه اعلام کرد: هوای تبریز سالم و کلان شهرهای تهران، کرج، مشهد،شیراز و اهواز در شرایط ناسالم قرار دارد.

به گزارش مرکز کنترل و پایش محیط زیست، بر اساس آنچه در سایت ماهواره اروپایی Eumetsat مشاهده شده است، تحلیل وضعیت گرد و غبار از 8 صبح چهارم اردیبهشت تا 8 صبح پنجم اردیبهشت،به دلیل پوشش ابر در حال عبور در غرب، شمال غربی و در بعد از ظهر در جنوب غربی وشمال شرقی کشور امکان پذیر نبود.

از حدود 3 بامداد روز گذشته یک نوار گرد و غبار با غلظت نسبتا بالا درشمال تا مرکزعراق و درمرز ایران مشاهده شد که به سمت شرق در حرکت بوده که حدود ساعت 6 صبح از محدوده استان های کرمانشاه و کردستان عبور کرد و به تدریج درهمان ناحیه فرو نشست، قسمت شمالی این نوار که به سمت شمال غربی کشور در حرکت بود با پوشش ابر مخلوط و روند گسترش آن قابل بررسی نبود.

مجید آزادی مدیرگروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جو روز شنبه به خبرنگار علمی ایرنا گفت: سرعت کنونی باد در تهران 14 متر بر ثانیه ( 49 کیلومتر بر ساعت)، میزان دید افقی بیش از 10 کیلومتر و رطوبت نسبی نیز 14 درصد است.

وی اظهار کرد: هوای کنونی تهران همراه با وزش باد، با بیشنیه دمای 25 و کمینه دمای 12 درجه سانتیگراد اعلام شده است.

آزادی گفت: هوای تهران برای 24 ساعت اول صاف تا کمی ابری در پاره ای نقاط وزش باد شدید و برای 48ساعت آینده صاف پیش بینی شده است.

به گفته وی دمای کنونی تهران 18 درجه سانتیگراد، هوا همراه با وزش باد و جهت باد غربی گزارش شده است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: صراط کلانشهر