۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰

تجمع جامعه قرآنی در محکومیت جنایات آل‌سعود +تصاویر

جامعه قرآنی کشور با تجمع در میدان فلسطین تهران ضمن محکومت جنایات آل‌سعود در یمن بیانیه‌ای صادر کردند.
کد خبر : ۲۳۹۲۳۲

صراط: جامعه قرانی کشور در محکومیت جنایات رژیم آل‌سعود در یمن و به منظور ابراز هم‌دردی با خانواده‌های داغدیده بعد‌از ظهر امروز شنبه 5 اردیبهشت‌ماه 1394 در میدان فلسطین تهران تجمع کردند.

 تجمع جامعه قرآنی در محکومیت جنایات آل‌سعود +تصاویر

در این تجمع اساتید و چهره هایی مانند؛ حجت‌الاسلام حمید محمدی، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی، لاله افتخاری، جهانبخش فرجی، علی فربین، حسین‌علی شریف، حسن ربیعیان، ابوالفضل خوش‌منش، اصغر امیر‌نیا، سید‌محمد میر‌موسایی، ولی یار‌احمدی، سید‌مهدی سیف، محمد انجم شعاع، سعید زکی‌لو، مجید زکی‌لو، بهرام محمدی نیا، محمد‌حسین محمد‌زاده، عبد‌الرسول ابایی، مهدی قره‌شیخلو، علی‌اکبر حنیفی، بهروز یاری‌گل، سعید طوسی، مهدی حاجی‌شریف، محمد‌ خواجوی، محمد‌رضا پور‌معین، سید‌علی سرابی، محمد‌تقی میرزا‌جانی، منصور قصری‌زاده، حسن محمدی، حجت‌الاسلام کوششی، علی‌اکبر توپچی، حمید‌رضا احمدی‌وفا، محمد‌رضا پورزرگری، رحیم قربانی، مهدی غلام‌نژاد، حمید‌رضا صابر فرزام، سید‌محمد‌کاظم موسوی متقی، رحیم خاکی و بسیاری از قاریان، حافظان، اساتید و چهره‌های قرآنی کشور حضور داشتند.

 تجمع جامعه قرآنی در محکومیت جنایات آل‌سعود +تصاویر

این برنامه با تلاوت محمد‌رضا پور‌زرگری قاری بین‌المللی قرآن کریم آغاز شد که وی پیش از تلاوت ضمن محکومیت جنایات آل‌سعود از همه مسلمانان و نهاد‌های جهان خواست تا رژیم آل‌سعود را بهتر بشناسند و حرمین شریفین را از دست این جنایت‌کاران نجات دهند.

تجمع جامعه قرآنی در محکومیت جنایات آل‌سعود +تصاویر

در ادامه این برنامه استاد محمد خواجوی به ایراد سخن پرداخت و پس از وی استاد سید‌مهدی سیف دقایقی به زبان عربی سخنرانی کرد. همچنین پس از سخنرانی این اساتید حمید‌رضا احمدی‌وفا آیاتی از کلام‌الله مجید را برای حاضران قرائت کرد.

 تجمع جامعه قرآنی در محکومیت جنایات آل‌سعود +تصاویر

قرائت پیام آیت‌الله نوری همدانی بخش دیگر این برنامه بود که توسط مرتضی نجفی قدسی بیان شد. همچنین در ادامه لاله افتخاری نماینده مجلس دقایقی را برای حاضران سخنرانی کرد و پس از وی پرچم آمریکا و اسرائیل در میدان فلسطین تهران به آتش کشیده شد.

تجمع جامعه قرآنی در محکومیت جنایات آل‌سعود +تصاویر

تجمع جامعه قرآنی در محکومیت جنایات آل‌سعود +تصاویر

در پایان این مراسم اهال قرآن کشور بیانیه‌ای صادر کردند که توسط علی‌اکبر حنیفی قرائت شد.

متن بیانیه به شرح ذیل است؛

بسم‌الله قاطع دابر الکافرین

«إِنَّ اللَّهَ یُدَافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّ اللَّهَ لَایُحِبُّ کُلَّ خَوَّانٍ کَفُورٍ أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ» (سوره حج آیات 38 و 39)

سرزمین و ساکنان یمن به دفتر ادوار روزگار خود از رقم نفاق جابران، زخم‌های بسیار و از نقش داغ و دریغ جائران، آلام ناگواری به یادگار دارند که به یقین درفصل فاتحه این تاریخ بیداد، جنایات خبث‌آلود آل منحوس سعود، درج و به تکرار یاد خواهد شد.

امروز حاکمان نظام بی‌بنیاد سعودی که حارسان وهابیت بی‌بهره از موهبت عقل و حکمتند بر مسند وارثان «مِّلَّة‌َ أَبِیکُم‌ْ إِبْرَاهِیم‌َ» نشسته‌اند، در حالی که میراث‌دار ائمه کفر و طغیانند: «وَمَن یَرْغَبُ عَن مِّلَّةِ إِبْرَاهِیمَ إِلاَّ مَن سَفِهَ نَفْسَهُ»، به سیادت عیان آمریکا و سلطه نهان صهیونیسم سر و زر و دل و جان سپرده‌اند. و سرخوش از بندگی این جبت و طاغوت به تجاسر و توحش، نه به حریم حسن جوار و یمین «ادخلوا فی‌السلم کافة»؛ احترام می‌نهد و نه پایبند پیمان و تعهدات بین‌المللی‌اند و با اینکه خود فاقد هرگونه قانونی اساسی و مشروعیت مردمی است به بهانه موهوم دفاع از جمهور به نقض حاکمیت و حقوق اساسی و کشتار مردم و کشوری مستقل دست می‌یازند.

اگر دیروز ابراهیم (ع) دستی از آستین «أولی الایدی» برآورد و اندام منحوس اصنام بتکده را مجذود نمود: «فَجَعَلَهُمْ جُذَاذًا» و بعد به دستیاری اسماعیل(ع) به تشیید قواعد بیت پرداخت، امروز اما مهبط وحی و بیت الهی به دست متولیان خائنی گرفتار آمده که خود دست در دست ابلیسان آدم‌رو داده‌اند، از این‌رو خائنان نابینا و مغلول‌الید‌، توان اداره خانه‌ای که توسط معمار بصیر و مبسوط الید بنا شد را ندارند تا نتیجه زیارت کعبه «اولی الأیدی و الأبصار» شدن باشد و جامعه اسلامی را از تفکیر و زنجیر برهاند.

فاصله یافتن از کتاب هدایت و زاویه گرفتن از مکتب شهادت، ملت‌های اسلامی را به چنان بی‌راهه‌ای کشانیده است که دولت‌های اسلامی اکنون در موج‌خیز جهل و جنون و شعبده خردسوزی و عقل‌ستیزی و قحط شعور و شرف، نسیم امن و راحت به طوف اسرائیل غاصب می‌فرستند و طوفان بمب و نهب و غارت بر سرزنان و کودکان مسلمان می‌ریزانند.

جامعه فعالان قرآنی کشور در این معارک ابتلاء جمعیت یافتن از قرآن کریم و تمسک به کتاب را عامل وحدت و زائل تفرقه امت اسلام می‌داند و نکاتی را یادآور می‌شود:

1. مردم مسلمان و رنجور یمن بدانند که با صبر و توکل و حزم و تدبیر، خزان این جولت باطل را برابر دولت حق، خواهند دید که خداوند وعده داده است: «فَانتَقَمْنَــا مِنَ الَّذِیــنَ أَجْرَمُوا وَکَـــانَ حَقّــاً عَلَیْنَـا نَصْــرُ الْمُــؤْمِنِینَ» و «وَإِنَّ جُندَنَا لَهُمُ الْغَالِبُونَ» و نیز اینکه دَرج دُرج عقیق حکومت اسلامی در حلقه کشور به خون جگر و استقامت شود و برادران ایرانی‌تان همراهان معنوی شما خواهند بود. «گر در یمنی چو با منی پیش منی»

2. استفاده ابزاری از قاریانی که از قرآن، فقط حرف و صوت را دریافته‌اند و در جان، بی‌بهره از معرفت قرآن‌اند در ننمایش‌های تبلیغاتی حمایت از مستکبرین عربی، نشانگر تکاپوی ناکام مشروعیت گرفتن از قرآن است در حالی که متن قرآن کریم، بالاترین سند در نفی و قدح این اعمال ننگین است.

3. شهدای پرتعداد اهل سنت یمن و عراق باطل‌کننده ادعای گزاف متجاوزانی است که با شعار حمایت از اهل سنت، می‌کوشند تا عواطف مذهبی مسلمانان را به نفع خویش تهییج نمایند. این شهدا عامل افتخار و آشکارکننده کذب و نفاق تفرقه‌افکنانی است که از وحدت جهان اسلام می‌هراسند.

4. اکنون که به تعبیر مقام معظم رهبری مدظلله‌العالی چند جوان بی‌تجربه، امور عربستان را در دست گرفته و جنبه توحش را بر جنبه متانت و ظاهرسازی غلبه می‌دهند، شایسته است دولت محترم و دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران نیز نسبت به اقدامات و جنایات دولت سعودی موضع‌گیری شفاف‌تری کند، خصوصاً اقدامات اخیری که غرور مذهبی و ملی ایرانیان را نیز آزرده است.

5. این تجمع از شوراهای سیاست‌گزار دستگاه‌ها و مراکز قرآنی کشور می‌خواهند نسبت به تدوین سیاست‌ها، هماهنگ‌سازی‌ها و اجرای فعالیت‌های روشنگرانه که برپایه معارف و فعالیت‌های قرآنی، ماهیت قرآن‌ستیز آل‌سعود و روابط در پرده دولت‌های مفسد کشورهای اسلامی را آشکار می‌سازد، اقدام و ابعاد پنهان تطاول فکری و تهاجم نظامی علیه کشورهای اسلامی را تبیین کند.

پنجم اردیبهشت ماه 1394 برابر با ششم رجب‌المرجب 1436، مصادف با شکست ننگین آمریکا در واقعه طبس

«وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ»


منبع: فارس