۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴

واکنش ابوترابی به اظهارات وزیر کشور درمجلس

نایب رئیس مجلس گفت: مجلس به طور کامل از تمامی اقدامات قضایی و اجرایی برای مبارزه فساد و پول‌های کثیف حمایت می‌کند.
کد خبر : ۲۳۹۲۷۳
صراط: حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نائب رئیس اول مجلس صبح امروز در نشست علنی پارلمان با اشاره به حضور وزیر کشور در صحن علنی مجلس برای توضیح در مورد اظهاراتش در خصوص ورود پول‌های کثیف به انتخابات گفت: همانگونه که استحضار دارید در برخی از رسانه‌ها و مصاحبه‌ها مطالبی از سوی وزیر کشور مطرح شد که از آن این‌گونه برداشت شد که پول‌های کثیف در برخی از حوزه‌های اقتصاد و برخی از عرصه‌های سیاسی ایفای نقش داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به دغدغه جدی که همکاران ارجمند در نهاد قانونگذاری داشتند و اهتمام ریاست محترم مجلس شورای اسلامی موضوع در هیئت رئیسه مورد بحث قرار گرفت و به این بحث رسیدیم که از وزیر محترم کشور که بر اساس مسئولیت اجرایی خویش در این حوزه اشراف دارند، دعوت کنیم تا در یک جلسه علنی برای تبیین و روشن کردن موضوع برای ملت عزیز و نمایندگان مجلس مطالبی که در این عرصه مورد نظرشان بوده، تبیین کنند تا مردم و مجلس در جریان این موضوع قرار گیرند. تا انشاءالله تصمیم مقتضی و نهایی از سوی مجلس، دیگر نهادها و دستگاه قضایی اتخاذ شود.

براساس این گزارش، وزیر کشور در ادامه جلسه علنی امروز، طی 12 دقیقه نخست سخنان خود به موضوعات مختلفی از جمله عملکرد رسانه‌ها در انعکاس سخنانش در این خصوص پرداخت و سپس توضیحاتی در مورد پولشویی و وجود پول‌های کثیف در برخی کشورها از جمله آمریکا پرداخت.

این سخنان وزیر کشور، مورد انتقاد نمایندگان مجلس قرار گرفت و نمایندگان مجلس نسبت به این مسئله اعتراض کردند که چرا وزیر کشور به صورت شفاف در مورد گفته‌های خود پاسخگو نیست.

این اعتراض نمایندگان باعث قطع سخنان وزیر کشور شد و حجت‌الاسلام ابو‌ترابی‌فرد نایب رئیس مجلس نیز برای آرام کردن جو مجلس، طی سخنانی خطاب به وزیر کشور، گفت: جناب آقای رحمانی فضلی در اینکه در اقتصاد کشور به دلایلی که مهمترین دلیل آن قاچاق سوخت است، پول‌هایی وارد آن می‌شود و همانطور که وقتی سوخت به صورت قاچاق به خارج از کشور می‌رود، پول‌های ناشی از این قاچاق سوخت به صورت کثیف به کشور باز می‌گردد و حداقل همین یک نکته کافی است برای اینکه بدانیم در اقتصاد کشور شاهد جریان پول‌های کثیف هستیم. لذا در این موضوع بحثی نیست و تبیین و ارائه راهکار برای برخورد منطقی دغدغه دولت و مجلس است.

وی افزود: از شما به عنوان سکاندار این حوزه انتظار می‌رود که با برنامه در جهت حذف پول‌های کثیف از اقتصاد، تمام تلاش خود را انجام دهید و بدانید مجلس با تمام توان در این مسیر همراه شما است و قوه قضائیه نیز همراهی خواهد داشت اما نکته سوال و دغدغه همکاران ما این است که بدون لحاظ گرایش‌های سیاسی این موضوع تبیین شود.

نایب رئیس مجلس بر همین اساس گفت: اکنون همکارانم که مدافع جدی دولت هم هستند به بنده مراجعه کردند و فرمودند که ما نسبت به این بحث‌ها اعتراض داریم و اجازه دهید که صحبت کنیم. همچنین دوستان ما از دیگر فراکسیون‌ها مراجعه کردند و چنین خواسته‌ای داشتند. بنابراین، سخن این است که از مباحث حضرتعالی اینگونه برداشت شده است و در رسانه‌ها انعکاس یافته که پول کثیف در جریان انتخابات نقش داشته و احتمالا این نقش در جریان انتخابات مجلس بوده است، بنابراین نمایندگان مجلس می‌خواهند بدانند آیا حضرتعالی کمترین اطلاعی از جریان بروکراسی در حوزه انتخابات و شکل‌گیری نهاد قانونگذاری دارید یا خیر و آن را به صورت شفاف و روشن با ذکر نام و مقدار بیان کنید.

ابوترابی‌فرد افزود: بنده سوگند یاد می‌کنم تا مردم عزیز هم بدانند که این موضوع دغدغه همه نمایندگان است و باید به صورت شفاف بیان شود و اگر ضعفی است شناخته شود تا ما، دولت و دستگاه قضایی به طور جدی با آن برخورد کنیم اینکه ما تقاضا کردیم که جلسه، علنی باشد برای این است که ما برای برخورد با جریان پول کثیف در حوزه سیاست هیچ اغماضی نداریم.

وی بر همین اساس تاکید کرد: ملت عزیز این موضوع عزم مجلس است و در این راه هیچ چشم‌پوشی ندارد لذا خواهش حقیر از شما به عنوان وزیر کشور این است که بدون چشم‌پوشی، کمترین حضور پول کثیف را در حوزه سیاست به‌ویژه نهاد قانونگذاری تبیین کنید البته دغدغه‌های ما ورود پول‌های کثیف در حوزه‌های دیگر است چرا که مجلس وظیفه نظارت برعهده دارد اما از خود آغاز می‌کنیم بنابراین بفرمایید تا ما در جهت اصلاح آن قدم برداریم.

نایب رئیس مجلس در ادامه سخنان خود تصریح کرد: البته این موضوع طبیعی است که رسانه‌های بیگانه و دشمنان نظام جمهوری اسلامی از این موضوع سوء استفاده جدی را برده‌اند.

پس از این سخنان ابوترابی‌فرد نمایندگان مجلس با گفتن احسنت حمایت خود را از سخنان ابوترابی‌فرد مطرح کردند.

  حجت‌الاسلام ابوتر‌ابی‌فرد نائب رئیس مجلس پس از پایان سخنان وزیر کشور نیز طی سخنانی تصریح کرد: مجلس به طور کامل از تمامی اقدامات قضایی و اجرایی برای مبارزه فساد و پول‌های کثیف حمایت می‌کند.

منبع: تسنیم