۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
4 سال زودتر از احمدی‌نژاد!

سوال از "شیخ" در مجلس کلید خورد

باید منتظر ماند و دید هیات رییسه مجلس نهم که بارها با حمایت از وزرای دولت روحانی، مانع از استیضاح آنان شده و برخی جلسات استیضاح را تا حد امکان عقب انداخته، با این موضوع چه برخوردی خواهد کرد.
کد خبر : ۲۳۹۲۹۸
صراط: حمید رسایی نماینده مردم تهران و نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از جمع آوری امضا برای سوال از رییس جمهور درباره دلایل عدم ارائه جزییات توافقات اخیر به مردم (انتشار فک شیت) خبر داد.
 
وی با اشاره به اینکه علی رغم تاکید رهبر انقلاب مبنی بر ارائه جزییات مذاکرات به مردم و نخبگان، دولت بنایی بر این کار ندارد و همچنان بر مخفی کاری اصرار دارد، به فارس گفت: پیگیری های ما نشان می دهد که  مانع اصلی ارائه جزییات توافقات صورت گرفته هسته‌ای به مردم، شخص آقای روحانی است و وزیر خارجه در این باره تصمیم گیرنده نیست.
 
نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اضافه کرد: آقای روحانی با رای مردم پشت میز مذاکره نشسته‌ اما معلوم نیست چرا وقتی دشمنان ملت ایران از ریز توافقات و مذاکرات مطلع هستند، چرا باید مردم را نامحرم تلقی کنند، خصوصا که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که در موضوع هسته ای و توافقات آن ما چیز محرمانه ای نسبت به مردم نداریم و ارائه جزییات توافقات و مذاکرات هسته ای به مردم و نخبگان را مصداق همدلی دولت با مردم دانستند.
 
وی ادامه داد: 213 نماینده مجلس در نامه این مطالبه رهبر انقلاب را به دولت یادآوری کرده اند تا جزییات توافقات به مردم و نمایندگان ارائه شود اما آقای روحانی قصد چنین کاری را ندارد و این یعنی نتیجه مذاکرات برد-برد نیست و ما از رییس جمهور سوال می کنیم تا ایشان توضیح دهد که دلیل استنکاف از مطالبه رهبری انقلاب و ارائه جزییات توافقات به مردم چیست.
 
رسایی در پایان خاطرنشان کرد: مطابق آیین نامه بعد از امضای یک چهارم نمایندگان، هیات رییسه موظف به ارسال سوال برای رییس جمهور است و ظرف یک هفته نماینده رییس جمهور باید در کمیسیون مربوطه حضور یابد و در صورت عدم اقناع سوال کنندگان، ظرف یک ماه وی باید در صحن علنی حاضر شود و پاسخ دهد و در نهایت چنانچه مجلس از این پاسخ قانع نشود، موضوع به قوه قضاییه ارجاع می شود.

گفتنی است محمود احمدی نژاد نیز در دوره دوم ریاست جمهوری خود با سوال نمایندگان مجلس مواجه شده بود. جلسه سوال از او، در اواخر اسفند ماه 90 برگزار شد و برخی نمایندگان نسبت به نحوه پاسخگویی او اعتراض کرده بودند.

با این وجود، بازی دولت برای عدم انتشار فکت شیت نتیجه مذاکرات هسته ای لوزان، سوال از حسن روحانی را 4 سال زودتر از احمدی نژاد کلید زد. حال باید منتظر ماند و دید هیات رییسه مجلس نهم که بارها با حمایت از وزرای دولت روحانی، مانع از استیضاح آنان شده و برخی جلسات استیضاح را تا حد امکان عقب انداخته، با این موضوع چه برخوردی خواهد کرد.
برچسب ها: رسایی مجلس روحانی
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
۶۶
۵۵
وقتی احمدی نزاد گفت مجلس در راس امور نیست وقتی همه مصوبات مجلس را به مسخره گرفت و این همه ... کرد شیخ رسایی کجا بود؟ وقتی این همه عوام فریبی و دروغ صورت گرفت وقتی اختلاس کلان بوجود آمد وقتی نفت را به چین دادند و اسباب بازی گرفتند رسایی کجا بود ؟وقتی نامه حضرت آقا در مورد مشایی مورد بی توجهی قرار گرفت وقتی 11 روز رئیس جمهور خانه نشین شد رسایی کجا بود؟ مردم به احمدی نزاد رای داده بودند که بره 11 روز خونه نشین باشه اونوقت چرا شیخ دلواپس کجابود؟
سیا
|
Iran (Islamic Republic of)
افراط یعنی همین حرفهای این بابای ناشناس
کشت ما را افراطی گری...
وقتی احمدی نژاد چه کرد کجا بود فلانی
ببخشید وقتی احمدی نژاد خراب کاری کرد شما کجا بودید که موضع رسایی و احمد خاتمی را ببینید
جایی نبودید
افراط و سر زیر برف کردن و تعصب چشمتان را کور کرده بود.
صراط از ده تا دو تا نظر هم منتشر کنی بد نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مقام معظم رهبری به مسئولان تاکید کردند که باید مردم و به خصوص نخبگان را در جریان جزئیات قرار دهند و آنها را از واقعیات مطلع کنند زیرا هیچ چیز محرمانه ای وجود ندارد و از حمید رسایی هم که این فرمان رهبری را پیگیری میکنند قدردانی و تشکر میکنیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
فعلا"که طبق آمار رسمی گمرک کشور در طول 2 سال دولت روحانی دو برابر 8 سال دولت دکتر احمدی نژاد کالاهای بنجل چینی وارد شده است و واردات افزایش 50 درصدی داشته است !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
۴۲
۲۴
معنی همدلی و همزمانی با دولت معلوم شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
۴۵
۲۲
اگر مذاکرات برد برد است باید گزاره برگ آن منتشر شود و اگر منتشر نشود یعنی بند رو آب دادند و پنهان کاری میکنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
۴۱
۱۹
مقام معظم رهبری فرمودند مطلع کردن مردم و نخبگان از جزئیات مصداق همدلی با مردم است پس باید فکت شیت ایرانی منتشر شود و به فرمان رهبری عمل شود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
۴۳
۱۸
وقتی رهبر معظم انقلاب میفرمایند چیز محرمانه ای وجود ندارد دلیل اینهمه پنهان کاری تیم مذاکره کننده و منتشر نکردن فکت شیت ایرانی چیست ؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
۴۵
۲۰
انتشار گزاره برگ هسته ای مطالبه همگانی است و انشاءالله که محقق شود .