۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
بررسی رفتار چهره‌های جریان خاص دربار اصولگرایان

چرا همه چیز را احمدی‌نژادیزه می‌کنند؟!

همین امروز اصولگرایانی که دغدغه کمتری بابت احراز صلاحیت‌ها دارند، گردآمدن به دور احمدی‌ن‍ژاد را در رئوس امور خود قرار داده‌اند.
کد خبر : ۲۳۹۳۲۸
صراط: صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، اخیراً طی یادداشتی در روزنامه آرمان امروز نوشت:

همین امروز اصولگرایانی که دغدغه کمتری بابت احراز صلاحیت‌ها دارند، گردآمدن به دور احمدی‌ن‍ژاد را در رئوس امور خود قرار داده‌اند. البته این به آن معنا نیست که اصولگراها خواهان حضور احمدی‌نژاد در انتخابات هستند، بلکه آنها با آگاهی از این که وی در اقشار ضعیف هنوز هم مقبولیت دارد یا در برخی از شهرها و نزد برخی طیف‌ها چهره‌ای شناخته شده است، او را از خود معرفی می‌کنند تا از شهرت و محبوبیت او بهره ببرند!

 تحلیلی بر اظهارات اخیر زیباکلام درباره اصولگرایان:

*شاهد مثال و منبع خبر ذکر شده از سوی صادق زیباکلام مبنی بر تلاش اصولگرایان برای استفاده از احمدی‌نژاد مشخص نیست.

همچنین است که باید دانست جریان سیاسی خاص و چهره‌های آن با تلاش وافر در جهت ربط دادن اصولگرایان به محمود احمدی‌نژاد و احمدی‌نژادیزه جلوه دادن تمامی فعالیت‌های جبهه ارزشی اصولگرا رویکردی نابخردانه، بر خلاف تقوای جمعی و بر خلاف واقعیت‌های موجود را برای انتخابات مجلس دهم آغاز کرده‌اند.

این در حالی است که چهره‌های جریان خاص هیچگاه هیچ نقد مشخصی را از رفتارهای احمدی‌نژاد و مشایی حتی در زمانی که بحث «دوستی با مردم اسرائیل» پیش آمد؛ بعمل نیاوردند و جالب آنکه شخص صادق زیباکلام زمانی از اسفندیار رحیم‌مشایی نیز به سبب بر زبان نیاوردن لفظ «فتنه»! تشکر کرد.

و هم او بود که مدعی رأی‌آوری مشایی برای ریاست جمهوری در صورت کاندیداتوری شده بود!

در عین حال قابل ذکر است که فرض بر قبول صبغه اصولگرایی احمدی‌نژاد؛ اما رفتار سیاسی و اعتقادی اصولگرایان در دوری‌گزینی از فرد مذکور و جریان حلقه‌وار منتسب به او، رفتاری معقول است.

فی‌الواقع هیچ تضمینی نیست که انسان‌های غیر معصوم در مقاطعی از زندگی خود مرتکب اشتباه یا دچار انحراف نشوند. ولی یک جریان سیاسی دین‌مدار می‌تواند این تضمین را بدهد که با هر کژی و انحرافی برخورد مطلوب داشته باشد.

اما تعجب از اصلاح‌طلبان است که هیچگاه در فعالیت سیاسی خود سابقه طرد و ابراز برائت از هیچ کسی را ندارند و تضمینی هم در این زمینه به کسی نمی‌دهند!

پر واضح آنکه به‌وضوح در هیبت همین جریان سیاسی خاص دیده می‌شود که پابه‌رکاب تمام رفتارهای سر تا پا غلط برخی چهره‌ها و لیدرهای خود ایستاده و به هیچ قیمتی حاضر به پذیرش این برخوردهای غلط و عذرخواهی هم نیست.

گفتنیست، همزمان با انتشار یادداشت صادق زیباکلام، خبرگزاری ایلنا هم در گزارشی با اشاره به سفر اخیر محمود احمدی‌نژاد به شهر مشهد، از وی با عنوان «یکی از شخصیت‌های تأثیرگذار اصولگرا»! نام برده است.

در این رابطه، محسن غرویان نیز در گفت‌وگو با سایت جماران اظهار کرده است: هنوز که هنوز است بعضی از این اصولگرایان گرایش به آقای احمدی نژاد دارند!

منبع: فارس