۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴

سرقت کارگر ساده از نمایشگاه‌های خودرو

سارق حرفه ای كه به دفاتر مشاوره املاك و نمايشگاه های خودرو در نيشابور دستبرد می زد، توسط پلیس شناسايی و دستگير شد.
کد خبر : ۲۳۹۳۴۳
صراط: سارق حرفه ای كه به دفاتر مشاوره املاك و نمايشگاه های خودرو در نيشابور دستبرد می زد، توسط پلیس شناسايی و دستگير شد.

سرتیپ بهمن امیری مقدم  فرمانده انتظامی خراسان رضوی در تشریح جزییات این خبر گفت: گزارش سرقت‌های سریالی از دفا‌تر مشاوره املاک و نمایشگاه‌های خودرو در شهرستان نیشابور با ترفند تخریب گاو صندوق پلیس را بر آن داشت برای پیگیری موضوع به صورت ویژه وارد عمل شود.
 
سرتیپ بهمن امیری مقدم افزود: بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که عامل یا عاملان سرقت‌ها اسناد و مدارک و همچنین مبالغی را به ارزش ۲۰ میلیارد ریال به سرقت برده و در مواردی مغازه‌ها را به آتش می‌کشیدند.
 
وی ادامه داد: ماموران انتظامی تحقیقات علمی پرونده را ادامه دادند و با ردزنی‌های اطلاعاتی و پیگیری سرنخ‌های موجود فردی که مرتکب این سرقت‌ها می‌شد را چهره زنی و مورد شناسایی قرار دادند.
 
فرمانده انتظامی خراسان رضوی اظهار داشت: متهم در اقدام غافلگیرانه پلیس دستگیر شد که این فرد ۴۲ ساله که در برابر شواهد و ادله موجود راهی جز بیان حقیقت نمی‌دید تاکنون به شش فقره سرقت از دفا‌تر مشاوره املاک و بنگاه‌های خرید و فروش خودرو اعتراف کرده است.
 
وی افزود: ارزش ریالی سرقت‌های انجام شده ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده و در بازرسی از مخفیگاه این سارق حرفه‌ای بیش از ۱۵۰ فقره چک و تعدادی اسناد و قولنامه‌های ملکی و خودرو کشف شده است.
 
فرمانده انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: تحقیقات پرونده با احتمال اینکه متهم در دیگر شهرهای خراسان رضوی نیز مرتکب سرقت شده باشد ادامه دارد.
 
اعترافات متهم:
 
"امیر" ۴۲ ساله که به مواد مخدر اعتیاد دارد در بازجویی‌های اولیه اعتراف کرد: کارگر ساده و متاهل هستم. از مدتی قبل نقشه سرقت از مغازه‌های مشاوره املاک و نمایشگاه‌های خودرو را طراحی کردم.
 
متهم ادامه داد: من روز‌ها مغازه‌ها را زیر نظر می‌گرفتم و شب‌ها با تخریب گاو صندوق این مغازه‌ها مرتکب سرقت می‌شدم.