۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
برای ارسال کمک ها به یمن

هاشمی: 20 روز است اجازه پرواز نمی‌دهند

وزیر بهداشت از احتمال تصویب و اعلام تعرفه‌های پزشکی در جلسه امشب هیئت دولت خبر دارد و درباره کمک به یمن نیز گفت: هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه 20 روز است که آماده پرواز هستند اما اجازه پرواز نمی‌دهند.
کد خبر : ۲۳۹۳۵۲
صراط: وزیر بهداشت از احتمال تصویب و اعلام تعرفه‌های پزشکی در جلسه امشب هیئت دولت خبر دارد و درباره کمک به یمن نیز گفت: هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه 20 روز است که آماده پرواز هستند اما اجازه پرواز نمی‌دهند.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در جمع خبرنگاران مهمترین اولویت وزارت بهداشت برای سال 94 را اجرای سریع‌تر طرح تحول سلامت عنوان کرد و گفت: در عین حال مشکلات نیز رفع شده و نظارت‌ها جدی‌تر صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: به همین منظور 150 ناظر که سال گذشته آموزش دیده‌اند کار نظارت را انجام می‌دهند.

وزیر بهداشت همچنین موضوع بهداشت محیط و نظارت بر اغذیه‌فروشی‌ها و شرکت‌های تولید غذا را از دیگر موضوعات مهم و اولویت‌های وزارت بهداشت عنوان کرد.

به گفته وی سامان‌بخشیدن به مسائل بهداشتی حاشیه شهرها و تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی تمام 10 میلیون نفر ساکن حاشیه شهرها از خدمات بهداشتی و دندانپزشکی دیگر اولویت وزارت بهداشت است.

هاشمی در مورد موضوع بهداشت دهان و دندان گفت: این طرح برای کودکان زیر 14 سال شروع شده و امیدواریم که با موفقیت ادامه یابد.

وی با بیان اینکه 36 سال از تدوین نظام آموزش پزشکی و محتوای آن می‌گذرد، گفت: طبیعتاً باید بعد از این مدت آموزش پزشکی و محتوای آن تغییر یابد و بحث بومی‌گزینی به صورت جدی مد نظر قرار بگیرد تا تأمین تخصص و فوق‌تخصص در مناطق محروم را نیز داشته باشیم.به این ترتیب به تدریح از طرح اجباری بی‌نیاز می‌شویم.

وزیر بهداشت 15 اردیبهشت را سالروز طرح تحول دانست و خاطر نشان کرد: به همین منظور به عنوان اولین دستگاه منتقدان را فرا خواندیم تا نقدهای خود را به طرح تحول داشته باشند که در این میان مقالات بسیاری رسیده و منتقدان جدی ثبت‌نام کرده‌اند.

هاشمی در مورد عدم اجازه به هلال احمر برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن گفت: مایه تاسف است که در قرن 21 رفتارهایی شبیه به رفتارهای رژیم صهیونیستی، از دولتی می‌بینیم که به علت وجود حرمین شریفین باید مظهر مهربانی باشد.

وی یادآور شد: متاسفیم که اجازه ندادند محموله‌های امدادی به هلال احمر به یمن برسد و 120 مجروحی که اوضاعشان مناسب نیست به ایران منتقل شوند. چرا که ما بیمارستان‌های خود را آماده پذیرش این 120 نفر کرده بودیم.

وی با اشاره به اینکه هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه 20 روز است که آماده پرواز است، گفت: لازم است تا سازمان‌های بین‌المللی که در بقیه موارد از عناوین دهن‌ پُر کن استفاده می‌کنند در این موضوع نیز به مردم مظلوم یمن کمک کنند.

هاشمی در مورد اینکه در سال 94، دارو گران می‌شود یا خیر گفت: طبیعتاً نباید رفتاری غیر آنچه که سال گذشته داشتیم داشته باشیم.

هاشمی ادامه داد: با توجه به اینکه در مورد داروهای خارجی مناقصه برگزار شده و شرکت‌ها در حال رقابت با یکدیگر هستند نباید شاهد افزایش قیمت باشیم بلکه در انتظار کاهش قیمت‌ها هستیم.

وی در ادامه به حیوانات موذی سطح شهر اشاره کرد و گفت: مشکل ما اکنون سگ و گربه نیست بلکه مشکل موش است که با افزایش کشت گیاهان بوته‌ای و نخاله‌های ساختمانی در شهرها شاهد افزایش شیوع بیماری سالک در میان آنها هستیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در 17 استان کشور سالک افزایش یافته است، گفت: این یک موضوع جدی است چرا که همزمان در پاکستان و افغانستان نیز شاهد افزایش سالک هستیم.

وی در مورد زمان ابلاغ تعرفه‌های جدید پزشکی گفت: چهارشنبه گذشته علت سفر رئیس جمهور به اندونزی این موضوع در هیات دولت مطرح نشد و امیدواریم امروز در جلسه هیات دولت مطرح شود و اگر به نتیجه برسد همین امشب تعرفه‌ها اعلام می‌شود.

هاشمی در مورد اجازه دامپزشکی برای استفاده از خمیر مرغ در سوسیس و کالباس گفت: اگر این موضوع با هماهنگی وزارت بهداشت باشد ایرادی ندارد اما اگر بدون هماهنگی اجازه دادند کار اشتباهی کردند.

منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز