۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳

تکذیب یک شایعه درباره آب‌معدنی

دبیر انجمن آب معدنی گفت: به جرات می توان گفت که نه در ایران بلکه در هیچ کجای جهان با هدف نگهدارندگی و افزایش تاریخ مصرف آب اقدام به افزایش فلوراید به آن نمی گردد.
کد خبر : ۲۳۹۳۷۸
صراط: دبیر انجمن آب معدنی گفت: به جرات می توان گفت که نه در ایران بلکه در هیچ کجای جهان با هدف نگهدارندگی و افزایش تاریخ مصرف آب اقدام به افزایش فلوراید به آن نمی گردد.

دبیر انجمن آب معدنی بیان داشت: از سال گذشته وضع آب بسته بندی در حوزه مواد اولیه به مراتب بهتر از سال‌هالی قبل شده است. از طرفی با افت جهانی قیمت نفت هم ما شاهد پایین آمدن قیمت مواد اولیه بودیم.
 
وی ادامه داد: ظرف چند سال گذشته ما یک بحران در زمینه بحث PET(مواد اولیه) داشتیم اما در حال حاضر مدتی است که این موضوع سامان گرفته است و بازار آب بسته بندی در آرامش به سر می‌برد.
 
دبیر انجمن آب معدنی تصریح کرد: در حال حاضر تنها 3 درصد از مردم ایران مصرف کننده آب بسته بندی شده هستند، اما با توجه به بحران آب در کشور و خشکسالی‌های پی در پی و همچنین بالاتر رفتن سن شبکه توزیع در کشور ما باعث شده تا صنعت آب بسته بندی از حاشیه خارج شده و به کانون توجه نزدیک‌تر شود.
 
پیمان فروهر تصریح کرد: دغدغه اصلی صنعت ما نیز مانند دیگر صنایع مشکل نقدینگی است که همچنان پابرجاست. بانک‌ها در این رابطه هیچ مساعدتی ندارند، فشارشان زیاد است و تضامین بسیار سختی را در نظر می‌گیرند.
 
وی در رابطه با مشکل نقدینگی در صنعت آب بسته بندی بیان داشت: بانک‌ها پولی ندارند و اگر هم داشته باشند ترجیح می‌دهند که برای تولید در کشور مصرف نکنند، اگر هم پول را دراختیار تولیدکننده بگذارند ضرایب سودشان آن‌قدر بالا و کمرشکن است که عملا طرح را از توجیه خارج می‌کند.
 
وی در رابطه با موضوع آزادسازی قیمت آب بسته بندی اضافه کرد: اساس بازار در دنیا رقابت است و نظارت عالیه بر روی قیمت نمی‌کنند، بنابراین ما نیز مشتاق حرکت به سمت آزادسازی قیمت‌ها هستیم.
 
دبیر انجمن آب بسته بندی در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه در دولت جدید و در وزارت صنعت و سازمان حمایت بسترهای لازم برای این امر یعنی رفتن به سمت آزادسازی قیمت‌ها در حال فراهم شدن است.
 
فروهر با بیان این مطلب که در ماههای اخیر مطلبی در فضای مجازی با موضوع "  افزایش فلوراید به آبهای بسته بندی در ایران با هدف افزایش تاریخ ماندگاری و مصرف " منتشر شده است، گفت: نگارنده در این مطلب مدعی شده است که تاریخ مصرف آبهای بسته بندی در همه جهان تنها یک هفته و در ایران به دلیل افزایش فلوراید به آب چندین هفته تا یک سال می باشد.
 
وی اضافه داشت: در هیچ یک از استانداردهای بین المللی در سطح جهان تاریخ مصرف مشخصی برای آبهای بسته بندی مشخص و ثبت نشده است و تاریخ مصرف یکسال که در حال حاضر در سطح جهان برای این محصولات استفاده میگردد کمترین زمان قابل مصرف است که توسط تولیدکنندگان رعایت میگردد ، لذا در ایران نیز همچون همه کشورهای جهان آبهای بسته بندی دارای تاریخ مصرف یکسال می باشند .
 
دبیر انجمن آب معدنی گفت: به جرات می توان گفت که نه در ایران بلکه در هیچ کجای جهان با هدف نگهدارندگی و افزایش تاریخ مصرف آب اقدام به افزایش فلوراید به آن نمی گردد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: پس از عید افزایش قیمتی نداشته ایم و در حقیقت در حال رصد کردن بازار هستیم زیرا بسیاری هزینه‌ها افزایش داشته است اما از همه مؤثرتر هزینه‌های حمل و نقل است. در حال حاضر قیمت هر بطری 1.5 لیتری 800 تومان و هر بطری نیم لیتری نیز 475 تومان است.
منبع: تسنیم