۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱

واکنش مجلس به اظهارات روحانی درباره ناجا

وی افزود: امروز اعضای کمیسیون همگی به شدت نسبت به حرف‌های روز گذشته رئیس‌جمهور معترض بودند و اقداماتی هم بعدها در این خصوص انجام خواهد شد.
کد خبر : ۲۳۹۳۹۴
صراط: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اعضای کمیسیون فرهنگی به شدت نسبت به صحبت رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه اجرای اسلام جزو وظایف ناجا نیست،‌ معترض هستند و بناست در آینده اقدامات عملی لازم در خصوص این موضوع انجام شود.

حجت‌الاسلام سید علی طاهری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه کمیسیون فرهنگی گفت: در جلسه امروز رئیس سازمان ملی استاندارد با حضور در جلسه کمیسیون گزارشی را از فعالیت‌های این سازمان در بخش فرهنگی ارائه کرد.

وی ادامه داد:‌ رئیس سازمان استاندارد در این جلسه عنوان کرد که موضوع غذای حلال مورد تاکید و پیگیری جدی سازمان ملی استاندارد است و موضوع مبارزه با کم‌فروشی نیز در اولویت کاری سازمان ملی استاندارد قرار دارد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: در این جلسه اعضای کمیسیون بر پیوست فرهنگی برنامه‌های کاری سازمان ملی استاندارد بر اساس برنامه 5 ساله پنجم توسعه تاکید کردند.

طاهری خاطرنشان کرد: دستور بعدی کمیسیون تشکیل کمیسیون مشترک طرح حمایت از احیا و مرمت بافت‌های فرهنگی و تاریخی و توانمندسازی ساکنین و مالکین آنها بود که این کمیسیون مشترک بین کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، برنامه و بودجه و عمران تشکیل شد و بر این اساس جعفر قادری نماینده مردم شیراز به عنوان رئیس کمیسیون، احسن علوی نماینده مردم سنندج و محمد علیپور نماینده مردم ماکو به عنوان نواب رئیس اول و دوم و مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود با عنوان سخنگوی کمیسیون انتخاب شدند.

وی افزود: همچنین بنا بود تا در جلسه امروز اعضای کمیسیون مشترک صیانت از عفاف و حجاب نیز مشخص شود که این کار به دلیل به حدنصاب نرسیدن اعضا انجام نشد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: در پایان جلسه امروز مباحثی در خصوص صحبت‌های روز گذشته رئیس‌جمهور در جمع فرماندهان ناجا مطرح شد که با اشاره به بحث امر به معروف و اسلام گفت که وظیفه نیروی انتظامی پیاده کردن اسلام نیست بلکه اجرای قانون صورت گرفت.

طاهری خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون اینگونه صحبت‌ها را ایجاد یک خط انحرافی دانستند که هر کسی وظیفه دارد تا در هر جایگاهی که هست اسلام را پیاده کند و اینکه ما بگوییم اجرای اسلام جزو وظایف نیروی انتظامی نیست مقدمه یک انحراف بزرگ است و با این حرف هر فردی می‌تواند وظایفی که در قبال اسلام دارد را انجام نداده و خود را محدود به برخی کارهای اداری کند که این امر نه با آموزه‌های امام (ره) همخوانی دارد و نه آموزه‌های مقام معظم رهبری و در واقع دین ما را مکلف می‌کند که همگی به اسلام پایبند بوده و درصدد اجرای فرامین آن باشیم.

وی افزود: امروز اعضای کمیسیون همگی به شدت نسبت به حرف‌های روز گذشته رئیس‌جمهور معترض بودند و اقداماتی هم بعدها در این خصوص انجام خواهد شد.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط روحانی پلیس