۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹

ادعای پیگرد قضایی نظامیان صهیونیست

یک روزنامه صهیونیستی از پیگرد قضایی چند نظامی رژیم اسرائیل که در مناطق جنگی غزه در تابستان گذشته سرقت کرده بودند، خبر داد.
کد خبر : ۲۳۹۳۹۷
صراط: دادگاه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه اعلام کرد که اولین کیفر خواست علیه جرم‌های نظامیان اسرائیلی را در جریان نبرد  غزه در تابستان سال قبل انجام داده است.

وبگاه روزنامه «جروزالم پست» با انتشار این خبر نوشت: این کیفر خواست در زمینه اتهام دزدی و دور زدن بخش قضایی از جانب سربازان متهم هفته گذشته صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، 2 سرباز اسرائیلی به جرم سرقت 240 شکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) و نیز دور زدن دستگاه قضایی در زمینه تحقیقات در این‌باره تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

در این ماجرا سرباز سومی نیز دخیل بوده که در زمینه کمک به 2 نظامی یاد شده و معاونت در جرم تحت پیگرد قرار گرفت.

به‌نوشته جروزالم پست، این سرقت در منطقه مسکونی شجاعیه که سربازان یاد شده به طور موقت سرگرم خدمت بودند، رخ داد.

ستاد مشترک رژیم اسرائیل در 19 مارس سال جاری گزارش سوم خود در این زمینه و انجام 120 مورد تحقیق در زمینه اتهام‌های جنگی در نبرد غزه را گزارش کرد.

جروزالم پست در خاتمه نوشت: تمامی پیگردهای قضایی، تحقیقات و پرونده‌های مختومه تحت بررسی‌های دقیق جهانی قرار گرفته  و در عین حال دادستان دادگاه جنایی بین‌المللی بررسی‌های ابتدایی در بررسی چندین موضوع  را مبنی بر این‌که آیا بررسی‌های قضایی اسرائیل در باره این پرونده کافی بوده است یا خیر، آغاز کرده است.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط اسراییل غزه