۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵

زاکانی: نزدیکان احمدی‌نژاد اصولگرا نیستند

علیرضا زاکانی٬ با تاکید بر اینکه عده‌ای می‌خواهند با بحث حضور احمدی‌نژاد در انتخابات آینده مجلس در میان اصولگرایان تفرقه بیندازند٬ تصریح کرد: این جریان علاقمند است همه اصولگرایان را در چهره احمدی‌نژاد تعریف کنند و با سیاه نشان دادن گذشته٬ آن را در صورت حساب اصولگرایان بنویسند.
کد خبر : ۲۳۹۴۹۸
صراط: علیرضا زاکانی٬ با تاکید بر اینکه عده‌ای می‌خواهند با بحث حضور احمدی‌نژاد در انتخابات آینده مجلس در میان اصولگرایان تفرقه بیندازند٬ تصریح کرد: این جریان علاقمند است همه اصولگرایان را در چهره احمدی‌نژاد تعریف کنند و با سیاه نشان دادن گذشته٬ آن را در صورت حساب اصولگرایان بنویسند.  
 
نماینده مردم تهران، ری، ‌شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: همه اصولگرایان٬ مثل احمدی‌نژاد نیستند٬ ما نکات مثبت احمدی‌نژاد را می‌گوییم مثبت است.  
 
وی یادآور شد: احمدی‌نژاد هم کارهای خوب دارد و هم کارهای بد. کارهای خوب وی اصولگرایانه و منطبق بر آرمان‌های انقلاب اسلامی است٬ اما کارهای بد وی هیچ انطباقی با اصول انقلاب ندارد٬ ما در زمان انجام این کار‌ها منتقد وی بودیم.  
 
زاکانی تصریح کرد: جریان اصولگرا به سمت وحدت در حال حرکت است و امیدواریم به صورت یکپارچه در انتخابات حاضر شویم و بتوانیم رقابت منصفانه، عقلانی و عادلانه‌ای با سایر گروه‌ها داشته باشیم.  
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا اصولگرایان با طیف احمدی‌نژاد‌ی در فرایند انتخابات به تفاهم می‌رسند یا خیر٬ افزود: احمدی‌نژاد اطرافیان نزدیکی دارد که دور و بر او هستند و ما هم از اول منتقد آن‌ها بودیم٬ چراکه آن‌ها انطباقی با جریان اصولگرایی نداشتند. آن‌ها شعار عدالت دادند٬ اما عدالت را در همه شئون رعایت نکردند. شعار مبارزه با مفاسد دادند٬ اما برای آن٬ حریم و خط قرمز قائل شدند.  
 
این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: یک متن و پیوستگی از عناصر مردمی٬ به نام احمدی‌نژادی‌ها هستند که کاملا جریان انقلابی هستند و برآمده از متن جامعه هستند و این دسته کاملا اصولگرا و مورد قبول ما هستند٬ اما نزدیکانی که پیرامون احمدی‌نژاد هستند را اصولگرا نمی‌دانیم.
منبع: ایلنا