۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱

دلیل طرح سئوال از روحانی چیست؟

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی، مهم‌ترین دلایل استیضاح وزیر راه و طرح سؤال از رئیس‌جمهور توسط نمایندگان را تشریح کرد.
کد خبر : ۲۳۹۵۱۴
صراط: عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی، مهم‌ترین دلایل استیضاح وزیر راه و طرح سؤال از رئیس‌جمهور توسط نمایندگان را تشریح کرد.
 
حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی پیرامون بحث طرح سؤال از رئیس جمهور که روز گذشته توسط برخی از نمایندگان در صحن علنی مجلس مطرح شد، اظهار کرد: تعدادی از نمایندگان بر اساس دغدغه خود پیرو پیگیری منویات رهبری مبنی بر تأکید معظم‌له در بحث انتشار روند مذاکرات و به طور ویژه فکت‌شیت ایرانی و امتناع دولت از آن، طرح سؤال از رئیس جمهور را کلید زدند.
 
وی با اشاره به اینکه قرار دادن اطلاعات و اخبار مربوط به روند مذاکرات هسته‌ای و صدور فکت‌شیت درخواست و مطالبه ملت ایران است که متاسفانه تا به امروز شاهد امتناع دولت از آن بودیم، بیان کرد: تفاوت چشمگیر مواضع ایران و غرب در بحث بیانیه لوزان سبب بروز نگرانی برای نمایندگان ملت شده که تنها راه رفع آن، صدور فکت‌شیت است.
 
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سؤال از رئیس جمهور یک حق قانونی برای نمایندگان مجلس است، تصریح کرد: برای اجرای طرح سؤال از رئیس جمهور، باید حداقل یک‌چهارم نمایندگان خانه ملت این طرح را امضا کنند تا در صحن علنی مجلس مطرح شود.
 
وی تاکید کرد: علاوه بر طرح سؤال از رئیس جمهور، بحث استیضاح چند وزیر دولت یازدهم مطرح است که استیضاح وزیر راه و شهرسازی با توجه به پیگیری‌های مجدانه نمایندگان اصفهان در مجلس در اولویت قرار دارد.
 
موسوی لارگانی افزود: ضعف شدید و عدم توانمندی لازم وزیر راه از مهم‌ترین دلایل استیضاح است، چرا که بارها رهبر معظم انقلاب بر پرهیز از کنار گذاشتن نیروهای متخصص و ارزشی در دستگاه‌ها سفارش و تاکید کرده‌اند و متذکر شده‌اند که نباید نگاه‌های سیاسی در وزارتخانه‌ها حاکم باشد اما با این وجود شاهد برخی از تحرکات و اقدامات مخالف این منویات در وزارت راه و شهرسازی هستیم.
 
وی ادامه داد: تعداد قابل ملاحظه‌ای از نمایندگان مجلس استیضاح وزیر راه و شهرسازی را امضا کرده‌اند و امیدواریم در هفته آینده این امر محقق شود.
 
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در خاتمه خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی از مهم‌ترین و عملیاتی‌ترین وزارتخانه‌های کشور است اما عملکرد وزیر راه دولت یازدهم اصلا قابل قبول نبوده و خصلت بد صرفا پشت میزی و تحرک لازم برای حضور در میادین اجرایی از ویژگی‌های وزیر راه دولت یازدهم است.
منبع: فارس
برچسب ها: روحانی استیضاح