۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
وقتی یک خاطره به داد مذاکرات می‌رسد!

خاطرات رفسنجانی را در مذاکرات هسته‌ای تعریف کنید!

سایت رفسنجانی مدعی شده اولا "راه توافق ژنو را هم دفاع هاشمی گشود" و در ثانی "«خاطره هاشمی» از امام و لزوم حذف شعار مرگ بر آمریکا در صورت تغییر رفتارشان بود که به داد مذاکرات رسید"!
کد خبر : ۲۳۹۵۳۵
گروه سیاسی صراط - سایت رسمی اکبر هاشمی رفسنجانی در مطلبی به حاشیه نگاری دیدار اخیر او با برخی دانشجویان در روز 25 فروردین امسال پرداخته و مدعی شده است که اولا "راه توافق ژنو را هم دفاع هاشمی گشود" و در ثانی "«خاطره هاشمی» از امام و لزوم حذف شعار مرگ بر آمریکا در صورت تغییر رفتارشان بود که به داد مذاکرات رسید"!

به گزارش گروه سیاسی صراط، در بخشی از مطلب مذکور آمده است: بخش بعدی سخنان آقای هاشمی به مسائل روز می رسد. با تاکید بر شرایط ویژه کشور. در همان ابتدا از ساختار نظام دفاع می کند و نه از عملکردها از مردمسالاری موجود در جمهوری اسلامی می گوید و از نقصان های اجرایش. دفاع از تیم مذاکره کننده هم کار همیشگی آقای هاشمی است و این موضوع فقط مال امروز و تفاهم سوئیس نیست. راه توافق ژنو را هم دفاع هاشمی گشود. ممکن است در خاطر خیلی ها نباشد، امّا اوج حمله دلواپسان امروز نبود، مهرماه 92 بود. بعد از سفر نیویورک. بعد از تلفن اوباما به روحانی. در آن شرایط دشوار بود که فشارها به نقطه جوش رسید و «ظریف» را تا مرز ویلچرنشینی پیش برد. «خاطره هاشمی» از امام و لزوم حذف شعار مرگ بر آمریکا در صورت تغییر رفتارشان بود که به داد مذاکرات رسید. هاشمی آنجا خود را سپر حملات دلواپسان کرد تا دولت روحانی به کار خودش ادامه دهد. بغض دلواپسان از خاطرات هاشمی چندان هم بیراه نیست. شکست لشگری شانتاژ خبری و تهمت و تخریب آنهم فقط مقابل 4- 5 سطر خاطره. خیلی گوارا نیست!.

در اینکه هاشمی رفسنجانی موافق توافق پرحرف و حدیث ژنو و تفاهم چالش برانگیز لوزان بوده، تردیدی نیست اما سوال قابل تامل این است که طرف آمریکایی و همتایان غربی آن در 5+1 که سال‌ها گزارش های آژانس انرژی هسته ای، و همکاری فرقانونی ایران در خصوص پرونده هسته ای را مشاهده کرده و نپذیرفتند، چگونه با یک خاطره از هاشمی رفسنجانی ناگهان اعتماد به ایران را واجب پنداشته اند؟! آیا مقامات آمریکایی و غربی تا این حد به هاشمی رفسنجانی اعتماد دارند؟ و آیا خاطراتی که در داخل کشور با حاشیه های فراوان مواجه شده و صحت آنها بارها به چالش کشیده شده است، کاملا مورد اعتماد و مقبول غربی هاست؟!

از سوی دیگر، مگر در دو ماجرای مذکور – توافق ژنو و تفاهم لوزان – بدون آنکه قصد باز کردن بحث داده ها و ستانده های این دو را داشته باشیم، چه حماسه ای رخ داده که تلاش برای قهرمان سازی از هاشمی رفسنجانی در این حوزه هم بیداد می کند؟

به نظر می‌رسد اطرافیان و رسانه های متعلق به هاشمی رفسنجانی برای تایید خاطرات او هم گاهی "نگاه به خارج" را در دستور کار قرار داده اند! و بعید نیست با این روند در آینده نزدیک، پیشنهاد استفاده از خاطرات هاشمی در مذاکرات را هم ارائه دهند!
برچسب ها: صراط هاشمی خاطرات
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
۲۹
۳۱
مثلا شما ( سایت صراط ) با کسی عقد اخوت نبسته اید مثلا . فعلا که تا جایی که می تونید مخالف دولت روحانی هر کاری می کنید و دست از تخریب هاشمی هم بر نمی دارید گذشته هشت ساله احمدی نزاد رو هم اصلا یادتون نیست و کاملا فراموش کردید آفرین به شما که با کسی عقد اخوت نبستید و فقط به وظیفه رسانه ای خودتون عمل می کنید آفرین خسته نباشید صراطی های عزیز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
۲۹
۱۶
در قرارداد ژنوچای تولید سوخت 20 درصد و 200 کیلو اورانیوم 20 درصد غنی شده از دست رفت در توافق لوزان هم سایت فردو تعطیل شد و قلب راکتور آب سنگین اراک خارج شد و 20000 سانتریفیوژ به 5000 تقلیل یافت و عملا"هیچ تحریمی لغو نخواهد شد پس قهرمان سازی معنایی ندارد !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
۳۰
۲۱
آن امام خمینی کبیری که ما میشناختیم امریکا را شیطان بزرگ خطاب میکرد و هرگز حاضر به حذف شعار مرگ بر آمریکا نبود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر اسراییل نجس و دوستای نجس ترش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
۱۵
۲۴
مثل اینکه نویسنده حالش خوب نبوده
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
۹
۲۴
درود بر خدام الانقلابی که خاطراتشان نیز حل المسائل امروز ماست!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
۱۷
۲۳
شعار مرگ بر امریکا جز بدبختی برای مردم ایران ومنطقه نداشته است اقایون شعار مرگ بر امریکا را برجسته می کنند ولی به چین کمونیسم برادر خطاب می کنند که از امام نیز تذکر می گیرند حالا یک سری تازه به دوران رسیده امثال این صرطیها به هاشمی که یکی از اسوانه های انقلاب بوده خرده می گیرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
۲۳
۱۳
اگر واقعا"توافق لوزان برد برد است چرا گزاره برگ آن را منتشر نمیکنند تا مردم متوجه این برد بشوند !