۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰

توضیح معاون اجتماعی ناجا درباره میکاییل

معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: خوشبختانه سریال میکائیل خوب جای خودش را در بین مخاطبان پیدا کرده و بازخوردهایی که ما از این سریال گرفتیم، الحمدلله مورد رضایت بینندگان قرار گرفته است.
کد خبر : ۲۳۹۵۴۸
صراط: معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: خوشبختانه سریال میکائیل خوب جای خودش را در بین مخاطبان پیدا کرده و بازخوردهایی که ما از این سریال گرفتیم، الحمدلله مورد رضایت بینندگان قرار گرفته است.
 
«سردار سعید منتظرالمهدی» گفت: وقتی ما در ماموریت‌هایمان موفق هستیم که مردم خودشان در میدان حضور یابند و لذا ما در سریال میکائیل به وضوح می‌بینیم که مردم خودشان در کنار پلیس می ایستند و به دنبال آن آرامش در جامعه حکمفرما می‌شود. ما در این سریال یک افسر پلیسی را نشان می دهیم که گاهی وقتی با هنجارشکنان مواجه می شود، به حق مداخله می کند اما به لحاظ درون سازمانی، بازرسی پلیس درخصوص نحوه برخورد میکائیل با متخلفان تذکراتی داده می‌شود اما این تذکر درحالی به این سرگرد پلیس داده می شود که بیننده این حق را به میکائیل می دهد و حتی در آن سکانسی که او یک سیلی به گوش یک خلافکار می زند می بینیم که همه مردم برای او دست می زنند و این خواست مردم از پلیس برای برقراری امنیت در جامعه را نشان می دهد.
 
او درپاسخ به این سوال که آیا رفتارهای بعضا تند میکائیل در برخورد با مجرمین موجب سلب اعتماد مردم نسبت به پلیس می شود یا خیر تصریح کرد: باید در جواب بگویم خیر. زمانی که میکائیل لباس فرم بر تن ندارد و حتی وقتی که او در منزل است وقتی که از بالکن خانه اش صدای مظلومی را می شنود که عده ای اوباش او را دوره کردند، او خارج از ساعات کارش، برحسب وظیفه انسان دوستی به یاری مظلوم می رود، پس می‌بینیم که جنبه مردمی این سریال خیلی بیشتر است تا اینکه بگوئیم او از لباس و شغلش سوء استفاده می کند یا پلیس را بدنام می کند. یا در یک سکانس دیگر وقتی در ایستگاه راه آهن از قطار پیاده می شود تا به منزل برود وقتی مشاهده می کند که یکی با سلاح سرد، شهروندی را در اصطلاح خفت گیری کرده، با اینکه سر ماموریت نیست و لباس پلیس هم برتن ندارد شهروندرا نجات داده و در یک تعقیب و گریز مجرم را دستگیر و تحویل قانون می دهد. بیننده واقعا دوست دارد در برخورد با افراد مجرمی که کسی جرات نمی کند اقدامی بر علیه او انجام دهد، همچین اتفاقی بیافتد و پلیس حتی بدون لباس و اسلحه برای اجرای قانون ورود کند.
 
مدیرعامل موسسه ناجی هنر ادامه داد: ما در همین سریال می بینیم که مردم در تماس با سامانه نظارتی 197 هم از رفتارهای میکائیل تقدیر و تشکر می‌کنند و هم از او شکایت می کنند. اما در ادامه با رهنمودهای بازرسی پلیس به این افسر جوان ورزشکار که هم تصویر خوبی از پلیس ارائه می دهد و هم ظواهر اسلامی را به خوبی رعایت می کند به جایگاه بالاتری در پلیس دست می یابد. به عبارتی میکائیل پلیس است که به خودش فکر نمی کند بلکه بیشتر برای جامعه اش تلاش می کند.
 
سردار منتظرالمهدی همچنین اظهار داشت: ما در نیروی انتظامی براساس ترجیحات و خواسته‌های مردم مجموعه‌های تلویزیونی را تولید کردیم مانند سریال نوروزی «فوق سری» که از شبکه یک سیما به روی آنتن رفت. برنامه ما در ناجا این است که در فواصل زمانی مختلف و براساس خواست مردم در تلویزیون حضور داشته باشیم. مثلا در نوروز و در بهترین ساعت در شبکه یک سریال پلیسی طنز پخش شد. ما در همین سریال فوق سری در قالب طنز نشان دادیم که افسر پلیس ناجا برای مبارزه با یک باند حرفه ای قاچاق مواد مخدر از جان و خانواده اش می گذرد و تا مانع ورود محموله مواد وارد به شهر شود.
 
معاون اجتماعی ناجا با تشکر از شبکه یک سیما به خاطر کنداکتور خیلی خوبی که برای پخش سریال فوق سری در نظر گرفته بود تصریح کرد: ما پس از موفقیت پخش سریال پلیسی طنز فوق سری، تصمیم داریم که اگر برای نوروز سریالی تولید کنیم حتما در ژانر طنز باشد.
 
سردار منتظرالمهدی همچنین از ساخت مجموعه تلویزیونی «کالج کلاهبرداری» خبر داد و گفت: این سریال با موضوع پیشگیری از پدیده ها و آسیب های اجتماعی و آموزش های همگانی در قالب طنز است.
 
وی همچنین گفت: برنامه بعدی ما این است که سریالی را درباره مضرات سوء مصرف مواد مخدر در آینده نزدیک تولید کنیم.
 
معاون اجتماعی نیروی انتظامی درپایان افزود: به منظور آموزش به عموم و پیشگیری از سرقت و کلاهبرداری، هم اکنون 60 برنامه انیمیشین «سیا ساکتی» تولید و از شبکه یک سیما در حال پخش داریم، یک سریال در حوزه پیشگیری از طلاق داریم که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده و همچنین سریال پلیسی و اکشن «آمین» را در دست تولید داریم که روزهای پایانی تصویر برداری را طی می کند که ان شاالله در هفته ناجا به روی آنتن خواهد رفت.
منبع: فارس