۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷

اظهارات جنتی درباره‌ی جشنواره‌ی فجر

علی جنتی گفت:‌ وقتی بحث اقتصاد فرهنگ و هنر را مطرح می‌کنیم باید همه محصولات فرهنگی هنری ما به بازارهای جهانی راه پیدا کند.
کد خبر : ۲۳۹۶۰۶
صراط: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاح بازار فیلم جشنواره فجر در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب ادامه داد: از کتاب گرفته تا موسیقی و تئاتر باید امکان عرضه بین‌المللی‌شان فراهم شود، در این بازار نزدیک به 300 فیلم عرضه می‌شود و کسانی که از خارج آمده‌اند و عموما کارگردان ،‌تهیه کننده و فیلم‌شناس هستند برای آنها فرصت خوبی در این عرصه فراهم شده که امیدوارم از این فرصت به دست آمده استفاده شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره دستاورد مستقل شدن جشنواره فیلم فجر برای سینمای ایران گفت: این جشنواره به صورت مستقل برگزار شده که اقدامی بسیار مثبت است و حدود 700 فیلم به اینجا آمده و عرضه شده و برای فیلم‌هایی که متناسب با فرهنگ ما ساخته شده‌اند، فضای مناسبی برای عرضه آن‌ها فراهم شد که خودش یک دستاورد خوبی محسوب می‌شود.

علی جنتی ادامه داد: دستاورد دوم؛ بازار فیلم است. سینمای ایران یک سینمای فاخر و شناخته شده در سطح بین‌المللی است و جزو افتخارات جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و این سینما باید بیشتر از گذشته به دنیا معرفی شود و فیلم‌هایمان بتوانند در سالن‌های بزرگ سینمای دنیا به نمایش گذاشته شوند.

منبع: ایسنا