۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷

هاشمی 61: حمایت آمریکا از ایران موجب بدنامی است

هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس با اشاره به مخالفت کشورهایی نظیر آمریکا ، انگلیس و فرانسه ، پادشاهی سعودی و اردن با انقلاب اسلامی این مخالفت را سبب تثبیت بیشتر جمهوری اسلامی دانست و گفت : اگر این کشورها از ما حمایت می کردند ما در دنیا بدنام می شدیم .
کد خبر : ۲۳۹۶۶۸
صراط: رخدادهای 8 اردیبهشت 1361

چکیده

  • آیت الله خامنه ای در دیدار با معاونین عمرانی استان ها : در بخش های مختلف اقدام به تشکیل تعاونی نمائید و مردم را نسبت به انجام این امر تشویق کنید.

 

  • آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس با اشاره به مخالفت کشورهایی نظیر آمریکا ، انگلیس و فرانسه ، پادشاهی سعودی و اردن با انقلاب اسلامی این مخالفت را سبب تثبیت بیشتر جمهوری اسلامی دانست .

 

  • وزارت امور خارجه کشورمان طی اطلاعیه ای تاکید کرد تخلیه صحرای سینا صهیونیست ها را بر قاهره مسلط ساخته است .

 

  • داماد آیت الله شریعتمداری : امیر عبدالله برادر شاه عربستان طی یک دیدار  موافقت رژیم سعودی برای رفتن آیت الله شریعتمداری به عربستان را اعلام کرده بود .

 

  • تشنج در کرانه غربی رود اردن و نوار غزه همچنان ادامه دارد و دیروز 6 جوان فلسطینی در جریان تظاهرات در این مناطق بر اثر شلیک نیروهای اسرائیلی مجروح شدند.

 

  • همزمان با برگزاری مراسم سی و چهارمین سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی مناخیم بگین نخست وزیر اسرائیل گفت : هرگز یک کشور فلسطینی در کرانه باختری رود اردن و نوار غزه بوجود نخواهد آمد .

 

  • جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دومین اطلاعیه خود در رابطه با خلع آیت الله شریعتمداری را صادر کرد.

آیت الله خامنه ای: مردم را به تشکیل تعاونی تشویق کنید

حجت الاسلام محمد هاشمیان نماینده امام و امام جمعه رفسنجان به اتفاق گروهی از اعضای جامعه روحانیت این شهر عصر دیروز با حضرت آیت الله خامنه ای رئیس جمهور دیدار کرد . در این دیدار آیت الله خامنه ای ضمن تقدیر از کارهای انجام شده توسط علمای رفسنجان پیرامون مسئولیت خطیر روحانیت و نقش آن ها در آگاهی توده های مردم مطالبی بیان کردند .

همچنین شب گذشته کازرونی معاون عمرانی وزارت کشور به همراه معاونین عمرانی استان های سراسر کشور در پایان سمینار دو روزه خود در تهران با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور دیدار کرد. در این دیدار آیت الله خامنه ای ضمن تشریح سیاست دولت جمهوری اسلامی در مورد رسیدگی هر چه بیشتر به مستضعفین محرومان و نقاط دور افتاده و روستایی کشورمان در مورد اهمیت وظایف این برادران مطالبی بیان کردند. ایشان اظهار داشتند : شما در آباد کردن روستاهای کشور محروم ترین مردم را از فیض رحمت جمهوری اسلامی برخوردار خواهید کرد .

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت تعاونی های تولیدی و عمرانی بر ضرورت گسترش این تعاونی ها تاکید کرده و اظهار داشتند : در بخش های مختلف اقدام به تشکیل تعاونی نمائید و مردم را نسبت به انجام این امر تشویق کنید ، با تشکیل این تعاونی ها ابتکارها و خلاقیت ها پدید خواهد آمد ، با برنامه ریزی در استان های مختلف راه حل افزایش تعاونی ها را بیابید و این کار را با وجود تمام مشکلاتی که در پیش رو دارید انجام دهید . (1)

هاشمی رفسنجانی : حمایت آمریکا و آل سعود از ایران موجب بدنامی است

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس در دیدار با اعضای جامعه روحانیت رفسنجان با اشاره به مخالفت کشورهایی نظیر آمریکا ، انگلیس و فرانسه ، پادشاهی سعودی و اردن با انقلاب اسلامی این مخالفت را سبب تثبیت بیشتر جمهوری اسلامی دانست و گفت : اگر این کشورها از ما حمایت می کردند ما در دنیا بدنام می شدیم . (2)

تخلیه صحرای سینا در واقع رژیم صهیونیستی را بر قاهره مسلط ساخته است

وزارت امور خارجه کشورمان طی اطلاعیه ای تاکید کرد تخلیه صحرای سینا صهیونیست ها را بر قاهره مسلط ساخته است .  در بخشی از این اطلاعیه آمده است : پس از حرکت نمایشی تخلیه صحرای سینا و جایگزینی نیروهای ناتو به جای سربازان رژیم اشغالگر قدس تلاش تازه ای از جانب کشورهای مرتجع عرب جهت بازگرداندن رژیم فاسد حسنی مبارک به جهان عرب آغاز شده است . کیست که نداند بین حسنی مبارک قاتل جوانان مسلمان مصری و ادامه دهنده طرح ننگین کمپ دیوید با سادات معدوم هیچ تفاوتی وجود ندارد و تخلیه صحرای سینا نیز نه تنها به اشغال سرزمین های اسلامی خاتمه نداده بلکه رژیم صهیونیستی غاصب را بر قاهره مسلط ساخته است بطوری که این رژیم بر تمام جنایات اسرائیل در بیت المقدس و سایر سرزمین های اشغالی و همچنین بر حمله وحشیانه اسرائیل غاصب به جنوب لبنان که به کشته و مجروح شدن مسلمانان فلسطین و لبنان منتهی شد نه تنها اعتراض نکرد بلکه اسرائیل را تائید نیز نمود .(3)

داماد آیت الله شریعتمداری اعتراف کرد : مذاکرات عوامل توطئه اخیر با حکام سعودی

عباسی داماد آیت الله شریعتمداری طی یک مصاحبه تلویزیونی نکات تازه ای از کودتای اخیر را افشا کرد .  وی علیرغم کتمان سید مهدی مهدوی یکی از عوامل توطئه گر در مصاحبه تلویزیونی خود اعتراف کرد که در جلسه ای با حضور آیت الله شریعتمداری ، مهدوی ، مناقبی و خود وی ، مهدوی گزارشی از سفر به ریاض پایتخت عربستان را ارائه کرد .

مهدوی در این جلسه گفت که در سفر به پادشاهی سعودی مورد استقبال گرم مقامات سعودی قرار گرفته و او را با تجلیل به حضور امیر عبدالله برادر شاه خالد راهنمایی کردند و امیر عبدالله در آن ملاقات گفت که ما حاضریم با رژیم جدیدی که روی کار می آید همکاری کنیم .

در این ملاقات امیر عبدالله موافقت رژیم سعودی برای رفتن آیت الله شریعتمداری به عربستان به شرطی که علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت شدیدی داشته باشد را اعلام کرده بود .  گفتنی است آیت الله شریعتمداری چند روز پیش طی نامه ای به دادستانی انقلاب تقاضای خروج از کشور و رفتن به عربستان را مطرح کرده است که احتمال می رود با مسائل مطروحه در این دیدار در ارتباط باشد .

داماد آیت الله شریعتمداری در مورد تاریخ دقیق اطلاع خود از جریان توطئه اخیر اظهار داشت : این توطئه دارای دو شکل خاص بود : یک شکل ضعیف و ابتدایی که از چهار ماه پیش طی تماس های قطب زاده با مناقبی و مهدوی و غیره وجود داشت و شکل دیگر به صورت تند و توام با برنامه ریزی که از اوائل فروردین ماه سال جاری مشخص شد و من از این تاریخ در جریان کامل توطئه قرار گرفتم و آیت الله شریعتمداری هم تقریبا از اول فروردین ماه با کل جریان آشنا شد .

عباسی در این زمینه که آیا آیت الله شریعتمداری با جریان براندازی موافق بوده یا نه ؟ گفت : آقای شریعتمداری صریحا از حسن یا قبح این مسئله صحبتی نکرد ولی از عکس العمل و حرکاتشان معلوم بود که اگر مهره ها و این افراد نباشند و عوض بشوند بهتر است و البته تعویض این افراد بدون خونریزی باشد و افراد دیگری باشند که آن ها بیایند و نظام کار را به صورت اسلامی به عهده بگیرند . (4)

بگین : هرگز یک کشور فلسطینی ایجاد نخواهد شد

خبرگزاری فرانسه طی گزارشی اعلام کرد : تشنج در کرانه غربی رود اردن و نوار غزه همچنان ادامه دارد و دیروز سه شنبه 6 جوان فلسطینی در جریان تظاهرات در این مناطق بر اثر شلیک نیروهای اسرائیلی مجروح شدند. دیروز شهرهای نابلس در کرانه غربی رود اردن و خان یونس در نوار غزه نیز شاهد تظاهرات جوانان فلسطینی بود .

از سوی دیگر همزمان با برگزاری مراسم سی و چهارمین سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی مناخیم بگین نخست وزیر اسرائیل گفت : هرگز یک کشور فلسطینی در کرانه باختری رود اردن و نوار غزه بوجود نخواهد آمد . بگین در مصاحبه ای دیگر با رادیو تلاویو نیز گفت : تنها راه حل مشکل فلسطین طرح کمپ دیوید است که در آن برای یک میلیون و 200 هزار فلسطینی ساکن کرانه باختری رود اردن و نوار غزه خودمختاری پیش بینی شده است .

بگین گفت : خودمختاری برای ساکنان کرانه باختری رود اردن و نوار غزه با پاسخ مثبت اسرائیل روبرو است ولی اسرائیل به تشکیل کشور فلسطینی هرگز پاسخ مثبت نخواهد داد . (5)

دومین اطلاعیه مهم جامعه مدرسین در مورد آیت الله شریعتمداری

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دومین اطلاعیه خود در رابطه با خلع آیت الله شریعتمداری از مرجعیت را منتشر کرد .

در بخشی از این اطلاعیه آمده است : ملت مسلمان و بیدار ایران باید توجه داشته باشند دشمنان انقلاب اسلامی که همواره در کمینند تا از هر فرصتی در جهت اغراض شوم خود بهره برداری کنند ممکن است در این جریان نیز با دامن زدن به بحث های بیهوده و ایجاد اختلاف و شکاف بین اقشار به هم پیوسته ملت قهرمان و شهید پرور ایران بعضی از افراد بیگناه اعم از روحانی و غیر روحانی را به بهانه ارتباط قبلی با شریعتمداری مورد تعرض قرار دهند.

در اطلاعیه فوق آمده است : لازم به تذکر است که اولا صرف ارتباط قبلی با نامبرده بدون شناخت چهره واقعی او جرم محسوب نمی شود و ثانیا افراد مجرمی که در رابطه با ایشان بود و بر ضد انقلاب اقدامی کرده باشند تنها توسط مقامات صالحه مورد تعقیب قرار می گیرند .

جامعه مدرسین در اطلاعیه خود تصریح کرده است : ما از مردم مسلمان ایران می خواهیم که با هوشیاری کامل از تعرض به آن ها خودداری نموده و اطلاعات خویش را به مقامات مسئول گزارش دهند و بدین وسیله توطئه دشمنان را خنثی سازند.

در پایان اطلاعیه جامعه مدرسین آمده است : اعمال عبادی و شرعی کسانی که در گذشته نامبرده را واجد صلاحیت می دانسته اند و اکنون با کشف واقعیت عدول نموده اند از قبیل نماز و روزه و عقد و نکاح و ...از نظر موازین شرعی قابل تصحیح است و جای هیچگونه نگرانی نیست.(6)

پی نوشت:

1- کیهان ، 8 اردیبهشت 1361 ، صفحه 2


2- کیهان ، 8 اردیبهشت 1361 ، صفحه 15


3- اطلاعات ، 8 اردیبهشت 1361 ، صفحه 3


4- جمهوری اسلامی  ، 8 اردیبهشت 1361 ، صفحه 10


5- اطلاعات ، 8 اردیبهشت 1361 ، صفحه 16


6- اطلاعات ، 9 اردیبهشت 1361 ، صفحه14

منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز