۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰

محجوب: بازنشستگی پیش از موعد، اجرا شود

دبیرکل خانه کارگر گفت: امیدواریم قانون بازنشستگی پیش از موعد کارگران سریعا اجرا شود. ما یکپارچه درخواست می‌کنیم قانون نوسازی صنایع و ماده ۱۰ آن که موضوع ۲۵ سال بازنشستگی است به جریان بیفتد.
کد خبر : ۲۳۹۶۷۸
صراط: علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر امروز سه شنبه در اجتماع 12هزار نفری کارگران در سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، ضمن تشکر از تیم مذاکره کننده هسته‌ای اظهار داشت: امیدوار هستیم و آرزو می‌کنیم که مشکل هسته‌ای به دست رئیس جمهور محترم و تیم مذاکره کننده حل و فصل شود و مشکل بسیاری از محیط های کاری کارگران برطرف شود. 

وی با اشاره به مشکل مزد کارگران گفت: امسال و همچنین سال گذشته با عنایت رئیس جمهور و وزیر کار به وجه و سمت خوبی مزد کارگران هدایت شد، اما هنوز کارگران معوقاتی دارند که همین معوقات شکافی ایجاد کرده و امیدواریم جناب عالی این شکاف و تعیین مزد مناسب را حل و فصل کنید.
 
دبیرکل خانه کارگر، مراکز ملکی و درمانی سازمان تأمین اجتماعی را از دیگر مشکلات کارگران عنوان کرد و گفت: متأسفانه مدتی است که زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که امیدوار هستیم این مشکل نیز برطرف شود و شاهد خدمات خوب با کیفیتی مناسب به کارگران باشیم.
 
محجوب به موضوع سهام عدالت کارگران اشاره کرد و افزود: در گذشته مدیران دولتی در سطوح مختلف سهام عدالت خود را دریافت کردند اما هنوز کارگران ما مبلغی از این سهم دریافت نکرده‌اند و امیدوار هستیم با تخصیص مبلغی، سهام عدالت کارگران نیز پرداخت شود.
 
وی، حفظ سطح اشتغال کارگران ایرانی در بخش ساختمانی را مورد توجه قرار داد و گفت: دستگاه‌های مسئول که البته معاون اول رئیس جمهور نیز بخشنامه مهمی را در این زمینه ابلاغ کرده‌اند، به فکر این موضوع باشند تا کارگران ایرانی هر روز در معابر و میادین دنبال کار نباشند.
 
دبیرکل خانه کارگر در بخش پایانی سخنانش با اشاره به مشکل بازنشستگی پیش از موعد کارگران خاطرنشان کرد: امیدواریم قانون بازنشستگی پیش از موعد کارگران سریعا اجرا شود. ما یکپارچه درخواست می‌کنیم قانون نوسازی صنایع و ماده 10 آن که موضوع 25 سال بازنشستگی است به جریان بیفتد.
منبع: تسنیم
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز