۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸

فتح‌الله‌زاده: روحانی درامر واگذاری ورود کند

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: ۹۰ درصد خریداران باشگاه استقلال از دوستان من هستند و لطف داشتند برای مشورت در دفتر من حاضر شدند، اما به آنها گفتم قیمت خرید بالاست.
کد خبر : ۲۳۹۷۳۵
صراط: علی فتح‌الله‌زاده در خصوص واگذاری استقلال به بخش خصوصی و اینکه گفته می‌شود از دوستان او برای خریداری سهام آبی‌پوشان اقدام کرده‌اند اظهار داشت: برخی از دوستان من که خواهان خرید استقلال بودند به دفتر من آمدند تا مشورت بگیرند اما من به همه آنها گفتم که مبلغ 290 میلیارد هزینه بالایی است که نمی‌تواند درآمدزایی لازم را داشته باشد.
 
وی ادامه داد: به برخی از دوستان گفتم اگر حاضرند که استقلال را بخرند و بنده هم در کنارشان باشم، فقط می‌توانم به مدت یک سال در باشگاه هزینه کنم، یعنی یک فصل می توانند آنها پولی بابت خرید بازیکن و هزینه‌های تیم کار نداشته باشند و خودم درآمدزایی کنم،‌اما برای بعدها هزینه‌ها افزایش خواهند داشت و مشخص نخواهد بود که چقدر خریداران درآمدزایی خواهند داشت. رقم پیشنهادی من برای خرید دو باشگاه 130 میلیارد است اما به هر حال دوستان لطف داشتند و کسانی که قصد خریداری سهام را داشتند به سراغ من آمدند. 90 درصد کسانی که خواستار خریداری استقلال هستند از دوستان من هستند.
 
مدیرعامل سابق باشگاه استقلال یادآور شد: من به تمام دوستانم گفتم در صورتی در باشگاه استقلال حاضر خواهم شد که باشگاه به بخش خصوصی واگذار شود و اگر این مسئله به معنای واقعی انجام نشود مدیریت آن کار راحتی نیست.
 
فتح‌الله‌زاده در مورد اینکه چه شرکت‌هایی برای خریداری سهام استقلال پیشنهاد داده‌اند گفت: یک شرکت هُلدینگ ایرانی اعلام آمادگی کرده که با کشورهای آسیایی و اروپایی تبادل تجاری دارد و یک شرکت نیز تمایل خود را برای خریداری سهام استقلال اعلام کرده که خودش در باشگاه‌داری اروپایی فعال است. یک شرکت بین‌المللی غذایی هُلدینگ نیز وجود دارد اما به مبلغ 290 میلیارد راضی نیست، اما هنوز نمی دانم که آیا پاکتی به سازمان خصوصی سازی داده‌اند یا خیر.
 
وی در مورد اینکه چرا او با مبلغ 290 میلیارد راضی نیست و هزینه را تا این حد پایین می آورد، گفت: شما ببینید در این روزها چند هزار هوادار برای استقلال و پرسپولیس به ورزشگاه می‌روند. قول می‌دهم اگر هم‌اکنون یک باشگاه لیگ برتری را به مبلغ 50 میلیارد بخرند با سرمایه‌گذاری و جذب ستاره‌ها پس از سه سال برای هر مسابقه این تیم 20 هزار هوادار به ورزشگاه بیایند.
 
مدیرعامل سابق باشگاه استقلال با انتقاد از نحوه واگذاری سرخابی‌ها یادآور شد: از دولت و مسئولان ارشد تقاضا دارم که نگاه اقتصادی صرف به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نداشته باشند چون این دو باشگاه پروژه ملی اجتماعی هستند و اجازه بدهند کسانی که خالصانه می‌خواهند به این دو باشگاه کمک کنند با شرایط بهتری جلو بیایند. باید نگاهی ملی که به این دو باشگاه وجود داشته باشد پتانسیل بیشتری وجود خواهد داشت. آقایان فراموش نکنند که در دیدار استقلال مقابل دانیال چین که در جام باشگاه‌های‌ آسیا برگزار شد 100 هزار هوادار به ورزشگاه رفتند و 30 هزار هوادار هم به خانه‌هایشان بازگشتند. این در حالی است که ورود بانوان به ورزشگاه هم ممنوع است.
 
فتح‌الله‌زاده یادآور شد: در همین بازی پرسپولیس و النصر 100 هزار هوادار با توجه به اتفاقاتی که بین کشور ما و عربستان به وجود آمده بود در ورزشگاه حاضر شدند که بازتاب‌های بین‌المللی زیادی هم داشت. دولتمردان ما هم باید نگاهشان ملی‌تر باشد. 100 میلیارد برای دولت پولی نیست اما برای آنهایی که می‌توانند خالصانه کمک کنند شرایط بهتری را فراهم می‌کند. از رئیس‌جمهور می‌خواهم به مسئله استقلال و پرسپولیس ورود کند و در جریان امورات آنها باشد.
 
مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تاکید کرد: نتایج سرخابی‌ها نشان داده که چقدر در روحیه جوانان ما تاثیرگذار است. استقلال و پرسپولیس 50 میلیون هوادار دارند و به همین دلیل عاجزانه از مسئولان می‌خواهند که آدم‌های بزرگ‌تر در این مورد تصمیم بگیرند. مگر می‌شود در باشگاه پرسپولیس در یک فصل 5 مدیرعامل تغییر کند. این اتفاقات بی‌حکمت نیست و معنی‌دار است. خواهشم می‌کنم به احترام 50 میلیون هوادار مسائل را فنی‌تر ببینند و کمک‌حال افراد باشند. به نظرم باید شرایطی به وجود بیاید که شخص وزیر مستقیم به اوضاع این دو باشگاه ورود کند تا سر و سامان بهتری بگیرد.
منبع: فارس