۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹

حزب ندا در محاق کنایه‌های جریان خاص

روزنامه آرمان امروز در شماره یکشنبه گذشته خود گفت‌وگویی را با حسین مرعشی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و از اعضای مبرّز حزب کارگزاران سازندگی انجام داده است.
کد خبر : ۲۳۹۷۳۹
صراط: روزنامه آرمان امروز در شماره یکشنبه گذشته خود گفت‌وگویی را با حسین مرعشی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و از اعضای مبرّز حزب کارگزاران سازندگی انجام داده است.

خبرنگار آرمان امروز در بخش پایانی این گفت‌وگو از مرعشی می‌پرسد: احزاب تازه‌ تأسیس در اردوگاه اصلاح‌طلبی هم ادعاهای زیادی دارند و به نظر می‌رسد در روند تهیه لیست برای انتخابات مجلس با اصلاح‌طلبان اصیل هم‌آوا نشوند. در مورد آنها چه فکری کرده‌اید؟!

و مرعشی هم پاسخ می‌دهد:

آنها هم حق دارند فعال شوند، بیایند و بروند. من امیدوارم آنها چارچوب‌های وحدت اصلاح‌طلبان را مخدوش نکنند. اگر در آن چارچوب حرکت کنند، فعالیت آنها چه اشکالی دارد؟!

 تحلیلی بر اظهارات مرعشی در روزنامه آرمان:

*به نظر می‌رسد اشاره مشخص سائل و مسئول در گفت‌وگوی اشاره شده؛ جوانان اصلاح‌طلبی هستند که با محوریت سیدمحمدصادق خرازی در حزب جدید‌التأسیس ندا گرد هم آمده‌اند و رابطه نقّادانه‌ای بین آنها و جبهه اصلاحات شکل گرفته است.

حزبی که با مانیفست «اصلاح‌طلبی در چارچوب نظام» فعالیت‌های خود را از سال گذشته آغاز کرد و از روز اول هم با بی‌مهری تمام جریان اصلاح‌طلب و انتقادهای تند و تیز آنها مواجه شد.

«حزب سفارشی»! کمترین چیزی بود که برخی چهره‌های اصلاح‌طلب نثار اعضای حزب ندا کردند و جالب آنکه حتی سیدمحمد خاتمی نیز بعنوان لیدر اصلاح‌طلبان در واکنش به تشکیل این حزب سیاسی اصلاح‌طلب شعار «زنده باد مخالف من»! را مطرح کرد.

کنایه‌های اصلاح‌طلبان به حزب ندا همانطور که در گفت‌وشنود فوق هم مشهود است در حالی صورت می‌گیرد که مقامات حزب ندا از جمله حسن یونسی، سخنگوی این حزب صریحاً اعلام کرده‌اند که قصد ندارند لیست جداگانه‌ای از اصلاح‌طلبان ارائه کنند.

یونسی البته همین قصد را نیز با ادبیات جالبی مطرح کرده است:

«نمی‌توانیم منکر این شویم که در مجموعه اصلاح‌طلبان جریان‌هایی هستند که تفکرات انحصارطلبانه دارند، اگرچه در اقلیت هستند و اگر برخی انحصارطلب‌ها در جبهه اصلاحات سنگ‌اندازی نکنند ما دنبال ائتلاف و هماهنگی با اصلاح‌طلبان هستیم»

آنطور که سایت حزب ندا گزارش داده است، یونسی همچنین می‌گوید: ‌«پیشنهادهای خودمان را برای تدوین یک راهبرد کلان انتخاباتی به مجموعه اصلاح‌طلبان ارائه خواهیم داد»

با این حال اما به نظر می‌رسد ساز ناکوک حزب ندا در میان نمایش سمفونی اصلاح‌طلبان تحمل نخواهد شد.

عبدالواحد موسوی لاری، در سال گذشته و طی یک میتینگ سیاسی، این تحمل ناشدن را با این ادبیات مورد تأکید قرار داده بود:

«جریان اصلاحات با آن‌ها که به فکر سوء استفاده هستند و یا در راه عوضی حرکت می‌کنند تسویه قلمی، قدمی و اندیشه‌ای می‌کند»

منبع: فارس