۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱

زمان پرداخت معوقات فرهنگیان اعلام شد

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش در خصوص هوشمندسازی مدارس اظهار داشت: بحث هوشمندسازی هیچوقت متوقف نخواهد شد و همچنان ادامه دارد.
کد خبر : ۲۳۹۷۵۵
صراط: رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش با بیان اینکه بخشی از معوقات فرهنگیان در هفته معلم پرداخت می‌شود، گفت:‌ هنوز ساز و کار اساسی و محتوا برای آزمون استخدام ۵ هزار نفر در آموزش و پرورش پیش‌بینی نشده است.
 
خسرو نظری رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و پرورش بر مبنای قول شفاهی که از معاون اول رئیس جمهور گرفت 5 هزار نفر را در آموزش و پرورش جذب خواهد کرد.
 
وی ادامه داد: هنوز مجوزی به صورت عملی در اختیار آموزش و پرورش قرار نگرفته است اما در صورت دریافت مجوز فعالیت آغاز می‌شود  آموزش و پرورش نیز در حال طراحی آزمون است.
 
نظری افزود:‌ افراد پس از برگزاری آزمون، از مهر امسال به مدت 2 ترم تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان تحصیل خواهند کرد و بعد از آزمون جامع و در صورت احراز صلاحیت و کسب استانداردهای لازم وارد آموزش و پرورش می‌شوند.
 
* ممکن است برخی از معوقات فرهنگیان به پایان خرداد ماه برسد
 
رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش در خصوص معوقات فرهنگیان افزود:‌ تا آنجایی که اطلاع دارم با حمایت دولت و مساعدت‌هایی که انجام شده است، تعدادی از معوقات فرهنگیان مانند حق‌الزحمه امتحانات و معوقات بازنشستگی پرداخت می‌شود اما ممکن است برخی از معوقات به پایان خرداد ماه برسد.
 
وی در خصوص طرح رتبه‌بندی معلمان نیز گفت: این طرح بر اساس مطالبات اسناد بالادستی و برای توسعه انگیزش معلم اجرا می‌شود از سوی دولت 1350 میلیارد تومان برای 6 ماهه دوم امسال و 3500 میلیارد تومان نیز برای سال 95، در جهت اجرای آن پیش‌بینی شده است.
 
نظری با تاکید براینکه طرح رتبه‌بندی معلمان از مهر امسال اجرا خواهد شد، تصریح کرد:‌ عزم وزاتخانه برای عملیاتی کردن رتبه‌بندی معلمان، جدی است.
 
* اجرای آزمایشی طرح تبلت دانش‌آموزی از مهر امسال
 
رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش در خصوص هوشمندسازی مدارس اظهار داشت: بحث هوشمندسازی هیچوقت متوقف نخواهد شد و همچنان ادامه دارد.
 
وی به اجرای آزمایشی طرح تبلت دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: این طرح از مهر امسال در تمام استان‌ها شامل یک مدرسه در هر مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم اجرا می‌شود.
 
نظری تصریح کرد: در مورد مارک، سایز و نوع تبلت هنوز تصمیم‌گیری نهایی نشده است.
منبع: فارس
برچسب ها: معوقات فرهنگیان