۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶

جزئیات دیدار وزرای دفاع ایران و سوریه

وزیر دفاع کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ايران برای ريشه‌كن كردن غده‌های سرطانی تروریسم و افراط‌گرایی، همواره در كنار ملت و دولت سوريه خواهد ايستاد.
کد خبر : ۲۳۹۷۹۲
صراط: دور اول مذاكرات وزرای دفاع ایران و سوریه پس از انجام مراسم استقبال رسمی از «سپهبد فهد جاسم الفریج» وزیر دفاع سوریه توسط سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، در محل وزارت دفاع كشورمان برگزار شد.                       

به گزارش اداره كل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار دهقان در این دور از مذاكرات با اشاره به روابط دوستانه و برادرانه ایران و سوریه و اشتراكات فراوان تاریخی، دینی و پیوند گسست ناپذیر دو ملت گفت: رابطه ایران و سوریه رابطه‌ای ممتاز و موفق است كه می تواند الگویی نمونه برای سایر كشورهای اسلامی باشد.

وی با اشاره به بحران سوریه، جنگ تحمیلی تكفیری - صهیونیستی علیه ملت سوریه را جنگی نیابتی و راهبرد مشترك آمریكا و رژیم صهیونیستی ذكر كرد و افزود: عمده اهداف این جنگ عبارت است از تأمین امنیت دائمی برای رژیم صهیونیستی، تضعیف و تجزیه كشورهای اسلامی، تغییر نقشه خاورمیانه، مقابله با موج بیداری اسلامی و نهایتاً تسلط كامل برمنطقه.

وزیر دفاع کشورمان حمله نظامی عربستان به یمن و حملات تروریستی در عراق را با راهبرد مشترك آمریكا و رژیم صهیونیستی همسو خواند و گفت: بی‌ترید طراحان و مجریان این سناریوی شوم، با مقاومت ملت های منطقه و انسجام و وحدت دولت‌های ضد تروریسم به اهداف شومشان نخواهند رسید.

سردار دهقان با تمجید از مقاومت ملت و نیروهای مسلح غیور سوریه كه با مجموعه‌ای از تروریست های مزدور از كشورهای مختلف جهان به مقابله برخواسته‌اند، اظهار داشت: تداوم این مقاومت فروپاشی گروه‌‌های تكفیری – تروریستی را در پی خواهد داشت.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان اینكه بحران سوریه صرفاً از طریق مذاكره و گفتگو حل و فصل می‌شود، تصریح كرد: ملت و دولت سوریه با مقاومت كم نظیر خود به زورگویان فهماندند كه با صدور تروریست، تجهیز و حمایت تسلیحاتی از آنان و حمله نظامی نمی‌توانند ملت های مسلمان منطقه را وادار به تسلیم كنند.

سردار دهقان، ایجاد ائتلاف های قدرتمند منطقه‌ای برای مبارزه با غده های سرطانی تروریسم و خشونت‌گرایی را امری ضروری دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران برای ریشه‌كن كردن این غده های سرطانی، همواره در كنار ملت و دولت سوریه خواهد ایستاد.

وزیر دفاع با توجه به نقش و اهمیت سوریه به عنوان خط مقدم جبهه مقاومت، حمایت كشورهای اسلامی از این كشور را موجب تقویت امنیت و ثبات در منطقه ذكر كرد.

سردار دهقان روند رو به توسعه روابط دفاعی با سوریه را مطلوب ارزیابی کرد و گسترش و تعمیق آن را مورد تأكید قرار داد.

سپهبد جاسم الفریج: ایران اسلامی، محور و ستون اصلی مقاومت است

در ادامه این دیدار، سپهبد فهد جاسم الفریج وزیر دفاع سوریه گفت: من حامل سلام های گرم و صمیمانه بشار اسد خدمت مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و ملت بزرگ ایران هستم و مراتب تشکر و قدردانی دولت و ملت سوریه را از حمایت های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران اعلام می دارم.

وی با بیان اینکه روابط ایران و سوریه روابطی راهبردی و همواره در حال گسترش است تأکید کرد: همبستگی و انسجام جبهه مقاومت در ایران، سوریه، عراق و لبنان طرح ها و نقشه‌های ضد انسانی دشمنان را با شکست مواجه کرده است.

وزیر دفاع سوریه از ایران اسلامی بعنوان محور و ستون اصلی مقاومت یاد کرد و افزود: اگر حمایت های جمهوری اسلامی ایران نبود، این پیروزی های بزرگ محقق نمی‌شد.

سپهبد فریج تصریح کرد: مردم سوریه هرگز همراهی و حمایت های ملت و دولت ایران را فراموش نخواهند کرد.

وزیر دفاع سوریه در ادامه گفت: جنگی که بیش از چهار سال است بر ملت سوریه تحمیل کرده‌اند، با هدایت مستقیم آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای مرتجع منطقه آغاز شده و تداوم دارد و اینکه از سوی آنان اعلام می‌شود که ما ارتباطی با تروریست ها نداریم، دروغی بزرگ و نابخشودنی است.

وی تصریح کرد: با وجود همه این توطئه‌ها، مردم و نیروهای مسلح سوریه با رهبری بشار اسد و حمایت های جبهه مقاومت، در برابر دشمنان ایستاده اند و به مقاومت و حملات خود تا محو کامل تروریست‌ها ادامه خواهند داد.

وزیر دفاع سوریه در پایان ابراز امیدواری کرد که در این سفر زمینه های بیش از پیش همکاری های دفاعی میان دو کشور فراهم شود.