۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۸

راز پیشروی تکفیری‌ها در ادلب +عکس

گروه‌های تکفیری با مجهز شدن به موشک پیشرفته ضد تانک توانسته‌اند پیشروی‌های گستردهای را در استان «ادلب» سوریه داشته باشند.
کد خبر : ۲۳۹۸۱۶
صراط: گروه‌های تکفیری به رهبری جبهه النصره با استفاده گسترده از موشک آمریکایی تاو توانستند که شهر «جسر الشغور» را اشغال کنند.

با وجود قیمت گران موشک تاو که به 30 هزار دلار می رسد؛ گروه‌های تکفیری در این حمله به صورت گسترده از این موشک استفاده کردند که این موضوع، صحت پشتوانه مالی تروریست‌ها و ساپورت آنان از سوی برخی کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم را تایید می‌کند.

گروه‌های تکفیری در حمله به شهر «جسر الشغور» از 300 موشک ضد تانک تاو استفاده کردند که هزینه 9 میلیون دلاری را بر دست این گروه‌ها گذاشت.

بر اساس این گزار، گروه‌های تروریستی همچون جبهه النصره، جند الشام و جند الاقصی در حمله به شهر «جسر الشغور» با استفاده از موشک تاو، اهداف ثابت و متحرک ارتش سوریه همچون تانک ها، نفربرها و خطوط دفاعی را هدف قرار دادند.

این درحالی است که آمریکا ادعا می‌کند این موشک پیشرفته را در اختیار گروه‌های معتدل(!) قرار داده است، اما در نهایت این سلاح پیشرفته به دست جبهه النصره افتاد و این گروه تکفیری از این سلاح پیشرفته برای هدف قرار دادن تانک‌های ارتش سوریه استفاده می‌کند.

گفتنی است، موشک آمریکایی تاو نوعی موشک هدایت شونده ضد تانک است که از دهه هفتاد میلادی تاکنون تولید می‌شود. این موشک یکی از بهترین موشک‌های ضد تانک جهان است که هنوز در ارتش ده‌ها کشور جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین برد مفید موشک تاو تا سه کیلومتر است که توان نفوذ تا هشتاد سانتی متر زره را نیز دارد.

راز پیشروی تکفیری‌ها در ادلب +عکس

راز پیشروی تکفیری‌ها در ادلب +عکس
منبع: ابنا