۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴

واکنش به نامگذاری بدون مجوز دو بوستان تهران

رئیس کمیته نام گذاری شورای شهر تهران نسبت به نام گذاری بوستان یاس و حضرت خدیجه(س) واکنش نشان داد.
کد خبر : ۲۴۰۲۱۵
رئیس کمیته نام گذاری شورای شهر تهران نسبت به نام گذاری بوستان یاس و حضرت خدیجه(س) واکنش نشان داد.

مجتبی شاکری در مورد نام گذاری دو بوستان پایتخت به نام‌های یاس و حضرت خدیجه(س) که بدون مصوبه شورای شهر بوده است، گفت: نگاه کمیته نام گذاری به تعیین نام برای خیابان‌ها و معابر پایتخت، هویت سازی است و در صدد آن هستیم تا مردم تنها به این نام‌ها بعنوان یک واژه نگاه نکنند، بلکه با این اسامی اطلاعات خود را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه افتتاح بوستان یاس به دلیل قرار گرفتن در محدوده زمانی تعطیلات نوروز به تعویق افتاد، تصریح کرد: برهمین اساس مسئولان شهرداری با الهام از نام قطعه زمین جانبی نام این بوستان را یاس نامیدند، اما این نام در کمیسیون نام گذاری مصوب نشده و درصدد تعیین نام جدید برای این بوستان هستیم.

شاکری با اشاره به اینکه به دنبال نامی با ترکیبات یاس برای این بوستان هستیم در خصوص برخی از انتقادات مبنی براینکه شورا نمی‌تواند نسبت به نام گذاری بوستان‌های پایتخت اقدام کند، گفت: تمام نامگذاری‌های پایتخت اعم از خیابان، معابر، بزرگراه و بوستان براساس مصوبه شورای شهر در اختیارما قرار دارد.

این عضو شورای شهر افزود: این بوستان فعلا به نام «یاس فاطمی » خوانده می شود و شهرداری نیز باید پس از تصویب نسبت به اصلاح نام این بوستان اقدام کند.

وی همچنین در مورد پیشنهاد شهردار تهران برای احداث بوستانی به نام خدیجه کبری(س) نیز با اشاره به اهمیت جایگاه این بانو در اسلام گفت: از آنجایی که تاکنون بوستانی به نام این بانوی بزرگوار نداشتیم، پیشنهادات زیادی مبنی بر نام گذاری به نام این بانو داشتیم که در حال حاضر در دست بررسی قرار دارد، اما هرنامی که شورا انتخاب کند؛ آن پلاک می‌شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: صراط شورای شهر