۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱

تازه‌ترین آمار فروش فیلم‌ها و یک گله

آمار فروش فیلم‌ها در هفته گذشته در شرایطی اعلام می‌شود که دو مجموعه سینمایی یعنی پردیس سینمایی «ملت» و سینما «آزادی» میزبان بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر بودند.
کد خبر : ۲۴۰۳۱۱
صراط: اکران فیلم «من دیه‌گو مارادونا هستم» ساخته بهرام توکلی از چهارشنبه 9 اردیبهشت‌ماه آغاز شده و این فیلم بعد از سه روز اکران در 20 سالن سینمای تهران حدود 60 میلیون تومان فروش داشته است.

جواد نوروزبیگی، تهیه‌کننده این فیلم، این میزان فروش را رضایت‌بخش دانست و به ایسنا گفت: عموما سالن‌ها سانس فوق‌العاده داشتند. ضمن اینکه این فیلم در شرایطی به این فروش دست یافته که دو سالن مهم یعنی سینما آزادی و پردیس سینمایی ملت را در اختیار نداشته است.

به گفته او، در حال حاضر اکران این فیلم در دو سه شهر دیگر هم آغاز شده است، اما رقم فروش 60 میلیون تومان فقط شامل فروش فیلم در تهران می‌شود که از روز چهارشنبه تا پایان روز جمعه را در بر می‌گیرد.

فیلم «من دیه‌گو مارادونا هستم» تازه‌ترین ساخته بهرام توکلی است که با بازی گلاب آدینه، سعید آقاخانی، هومن سیدی، ویشکا آسایش، مهسا علافر، سارا بهرامی، پانته‌آ پناهی‌ها، سهی بانو ذوالقدر، علی استادی، میثاق زارع و سجاد تابش و با حضور بابک حمیدیان، جمشید هاشم‌پور و صابر ابر، همچنین همراهی بازیگران خردسال: محمدامیر مشهدی نصرالله و آوا حکانی روی پرده است.

فیلم «استراحت مطلق» کار رضا کاهانی نیز در شرایطی اکران خود را ادامه می‌دهد که هفته گذشته سینما آزادی و پردیس سینمایی ملت را در اختیار نداشته است، با این حال سعید خانی پخش‌کننده این فیلم هرچند از این موضوع گله‌مند است، اما معتقد است که فروش فیلم با در نظر گرفتن این وضعیت، افت نداشته است.

او گفت: به لطف دوستان برگزارکننده جشنواره فجر، هفته گذشته دو تا از بهترین سالن‌هایمان را در اختیار نداشتیم و همین موضوع به فروش ما لطمه زد با این حال خوشبختانه افت فروش نداشتیم.

به گفته خانی، این فیلم بعد از 7 هفته اکران در 22 سینمای تهران به فروشی برابر با 1 میلیارد و 160 میلیون تومان دست یافته و در شهرستان‌ها هم بعد از 6 هفته اکران در 30 سالن، فروشی برابر با 580 میلیون تومان داشته است.

در جدیدترین ساخته‌ کاهانی که برای تماشاگران زیر 14 سال توصیه نشده است، ترانه علیدوستی، رضا عطاران، مجید صالحی، بابک حمیدیان و امیرشهاب رضویان به ایفای نقش می‌پردازند.

منبع: ایسنا