۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷

فرصت 5 ماهه مجلس به دولت

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس‌شورای‌اسلامی با اشاره به اینکه دولت از مجلس تقاضای تمدید قانون مدیریت خدمات کشوری را کرده است گفت: دولت تا شهریورماه فرصت داشته تا لایحه تمدید قانون مدیریت خدمات کشوری را به مجلس ارائه کند.
کد خبر : ۲۴۰۵۲۹

صراط: عبدالرضا عزیزی عصر امروز در نشست با مدیران اظهار کرد: ارائه لایحه تمدید قانون مدیریت خدمات کشوری به مجلس از سوی دولت باید قبل از ارائه لایحه بودجه سال 95 اتفاق بیفتد.

وی گفت: قانون مدیریت خدمات کشوری هفت سال به‌طور آزمایشی اجرا شد که رئیس جمهور تمدید آن را تا سال 95 درخواست کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی قانون نظام هماهنگ پرداخت حقوق را به قانون ناهماهنگ پرداخت حقوق تعبیر کرد و گفت: این قانون برای بخش‌هایی چون آموزش و پرورش اصلا خوب نبوده و این عدالت نیست که فرهنگیان حقوقی پایین‌تر از سایر کارکنان داشته باشند از این رو باید امسال این قانون تعیین تکلیف شود.

وی گفت: در اجرای قانون نظام هماهنگ پرداخت حقوق حتی حقوق برخی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی از حقوق کارکنان برخی از دستگاه‌ها پایین بوده و این نیازمند اصلاح و تجدیدنظر است.

 

 تحریم‌ها به طور غیر رسمی برداشته شده است

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در 10 تیرماه تصمیم بزرگی روی خواهد داد گفت: البته مذاکرات لوزان سوئیس آثار خود را داشته به گونه‌ای که در بخش‌هایی تحریم‌ها به طور غیر رسمی برداشته شده است.

وی افزود: اکنون هم در ادامه مذاکرات برای دستیابی به توافقات نهایی امیدواریم در تیرماه به یک نتیجه خوب برسیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همواره باید از تیم مذاکره‌کننده کشورمان حمایت و آنها را در ادامه مذاکرات پشتیبانی کنیم.

وی با اشاره به مذاکرات لوزان در اوائل امسال بیان داشت: این مذاکرات نتایج خوبی به دنبال داشته و اکنون تحریم‌ها به‌طور غیررسمی برداشته شده است.

عزیزی گفت: حتی با برخی از شرکت‌های بزرگ تولیدی دنیا قراردادهایی به امضا رسیده که در انتظار توافق نهایی در 10تیرماه هستند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره استانی شدن انتخابات گفت: به نوبه خود با استانی شدن انتخابات مجلس دهم مخالف بوده و باعث قطع ارتباط مردم با نمایندگان می‌شود.

وی همچنین خواستار تسریع در اجرای راه ارتباطی اسفراین به شیروان از سوی راه و شهرسازی استان شد.

منبع: فارس
برچسب ها: مجلس دولت صراط