۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۴

فرار به جلوی یکی از سران فتنه/ دستور 8 درصدی‌ها به روحانی/ بی‌تدبیری‌ها صدای حامیان دولت را هم درآورد

یکی از نقش‌آفرینان اصلی در فتنه 88 مدعی حق‌الناس بودن رأی مردم و لزوم حفظ اخلاق شد.
کد خبر : ۲۴۰۵۴۱
صراط: کیهان در اخبار ویژه خود نوشت:

 فرار به جلو به روش بازیگر فتنه 88
یکی از نقش‌آفرینان اصلی در فتنه 88 مدعی حق‌الناس بودن رأی مردم و لزوم حفظ اخلاق شد.
محمد خاتمی در دیداری گفت نباید در انتخابات محدودیت ایجاد شود و باید از رأی مردم صیانت شود و این است معنای حق‌الناس بودن رأی مردم.
وی در بخشی از سخنان خود با یادآوری اینکه حکومت دارای حد است و مردم دارای حق هستند گفت: «روح ادیان الهی، اخلاق است». ما در عین حال که آزادی و پیشرفت و استقلال می‌خواهیم، جامعه اخلاقی می‌خواهیم و ملاک تشخیص صلاحیت حاکمان نیز میزان پایبندی آنها به اخلاق است.
وی گفت: ما جریان اصلاح‌طلبی را نباید با مجموعه اصلاح‌طلبان یکی بدانیم؛ اصلاح‌طلبان باید تابع جریان اصلاح‌طلبی باشند. عیارسنجش گروه‌های اصلاح‌طلب نیز به میزان پایبندی و اعتقاد آنان به این اصول و معیارهایی است که مردم ایران طی 150 سال گذشته بر مبنای آن حرکت کرده‌اند یعنی آزادی، استقلال و پیشرفت بر مبنای هویت تاریخی و دینی جامعه.
خاتمی گفت: روی جریان اصلاح‌طلبی به سوی جامعه است و باید باشد نه اینکه رویش به قدرت باشد.
این لفاظی‌ها و تظاهر به اصلاح‌طلبی، احترام به انتخاب مردم، پرهیز از قدرت‌طلبی و لزوم رعایت اخلاق در حالی است که خاتمی به واسطه همراهی با مدعیان تقلب، عملاً خط بطلان بر ادعای اصلاح‌طلبی طیف متبوع خود کشید و ثابت کرد برای این طیف و از جمله شخص وی، قدرت‌طلبی حتی به قیمت آشوب و ساختارشکنی و میدان دادن به گروهک‌های ضد انقلاب بر همه چیز ارجحیت دارد. خاتمی در حالی با فتنه‌گران همراهی بلکه آنان را تحریک به مقابله با رأی 25 میلیون نفری مردم کرد حال آن که در پستو و در محافل خصوصی اذعان داشت تقلب در حد 11 میلیون رأی اختلاف امکانپذیر نیست.
درباره ادعای تعلق خاطر به جمهوی اسلامی و استقلال کشور نیز شایان ذکر است که طیف اصلاح‌طلبان و شخص خاتمی بارها مورد تمجید و ستایش مقامات آمریکایی و عربی قرار گرفته‌اند و از جمله بوش جنایتکار بارها تصریح کرد از اصلاح‌طلبان در ایران حمایت می‌کند.

امریه 8 درصدی‌ها به روحانی برای برکناری وزرا
وزیر کشور افراطیون در دولت اصلاحات مدعی شد برخی وزرا در دولت با روحانی هماهنگ نیستند و باید برکنار شوند.
موسوی‌لاری در مصاحبه با ایسکانیوز با بیان اینکه میان سیاست داخلی و خارجی روحانی موازنه وجود ندارد، افزود: اگر مدیران منطقه‌ای بر مدار آن چه دولت می‌خواهد حرکت نمی‌کنند باید بدانند که دولت با آنها برخورد می‌کند. باید بدانند که اگر خارج از این چارچوب حرکت کردند و اهداف و جهت‌گیری‌های دولت را نادیده گرفتند دولت با آنها تعارف نمی‌کند. متاسفانه این وضعیت درخور دولت نیست. یعنی از همان 20 نفری که دور میز دولت می‌نشینند آدم احساس نمی‌کند همه آنها جوری که خود آقای روحانی می‌خواهد حرکت می‌کنند. گاهی شما هم دیده‌اید که فاصله آقای روحانی با همکاران دولتیش در مواضع اعلامی اعم از سیاست داخلی و سیاست خارجی زیاد است.
وی می‌افزاید: آقای روحانی خودش دقیق، صحیح و از موضع یک دولت مقتدر دولت پیش رو صحبت می‌کند در حالی که متاسفانه بعضی از همکاران ایشان بسیار منفعل هستند به گونه‌ای منفعل که مدیران منطقه آنها نمی‌دانند که بالاخره کدام سیاست را باید دنبال کنند؟ دولت تا زمانی که روش‌ بده بستان و معامله‌های پشت پرده را  دنبال بکند و وزرا و مسئولین سطح بالای دولت به جای تاکید بر وظایف قانونی خودشان بخواهند با یک نوع بده بستان و باج دادن کارشان را پیش ببرند قطعا مدیران منطقه ایشان با همین مشکل رو به رو می‌شوند.
موسوی‌لاری افزود: روحانی باید  یک تیم قوی هم بگذارد که اگر مدیران هم پا و همراه دولت حرکت نمی‌کنند تذکر بدهند، راهنمایی کنند و در صورتی که بالاخره احساس کردند  ناموفقند افراد موفق را جایگزین افراد ناموفق کنند تا دولت بتواند به اهدافش برسد. من در مصاحبه‌ام تذکر دوستانه به آقای روحانی دادم که بیان این مسائل در سخنرانی‌ها خوب است اما کافی نیست.
یادآور می‌شود برخی افراطیون مدعی اصلاحات پیش از این بارها تصریح کرده‌اند که اعتدال گفتمان نیست و روحانی به خاطر حمایت اصلاح‌طلبان رأی آورده و اینکه «دولت یازدهم، رحم اجاره‌ای اصلاح‌طلبان است»! این در حالی است که اصلاح‌طلبان طبق آخرین نظرسنجی‌های خود - 3 روز مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری 92- تنها 8 درصد رأی داشتند.

بی‌تدبیری‌های اقتصادی دولت صدای نشریات حامی را هم درآورد
بی‌تدبیری‌های زنجیره‌وار برخی مسئولان دولتی در زمینه اقتصادی و امید بستن صرف به خارج کشور صدای نشریات حامی دولت را نیز درآورده است.
روزنامه آرمان با تصریح بر اینکه دولت اراده‌ای برای اشتغالزایی ندارد نوشت: برخلاف وعده‌های داده شده برای بازگشت رونق به تولید، شاهد گسترش این مشکل هستیم، تولیدی‌ها هنوز با نقدینگی دست و پنجه نرم می‌کنند و سهم یارانه آنها هم نرسیده است.
این روزنامه‌ می‌افزاید: دولت به خاطر دور افتادن از دغدغه‌ای به نام تولید و اشتغال و تمرکز بر دیگر مسائل جاری در حوزه سیاست و اقتصاد در این معضل نقش دارد. دولت برای اشتغال‌زایی برنامه کم ندارد اما گویی اراده‌ای برای تحقق این مهم وجود ندارد.
در همین حال روزنامه تعادل درباره تبلیغات مربوط به سفر هیئت‌های تجاری خارجی پس از مذاکرات هسته‌ای و تفاهم‌ لوزان نوشت: پس از روی کار آمدن دولت یازدهم به ویژه پس از شروع مذاکرات ژنو و حضور رئیس‌جمهور در اجلاس داوس، شمار قابل توجهی از هیئت‌های اقتصادی کشورهای جهان به ایران آمدند اما در عمل اتفاقی رخ نداد.
روزنامه اعتماد نیز نوشت: سال گذشته وقتی وزیر صنعت، معدن و تجارت به صراحت در مورد پرداخت یارانه 1200 میلیارد تومانی به تولیدکنندگان صحبت کرد، عده‌ای از صنعتگران که نام‌شان به عنوان استفاده‌کننده از تسهیلات و یارانه دولتی برده شده بود به صراحت اعلام کردند که دل‌خوش به تسهیلات دولتی ندارند و برای این پول حسابی باز نکرده‌اند. اظهارات این گروه زمانی بیشتر مورد توجه قرار گرفت که بحث تخصیص یارانه در کشمکش اعضای کابینه قرار گرفت و مشخص نشد که بالاخره از نمد یارانه چه کلاهی برای صنعتگران بافته می‌شود؟ با این حال چرخ تسلسل دریافت یارانه ادامه یافت و تا آخرین روزهای سال گذشته با وجود همه اظهارات و پیگیری‌ها و گلایه‌های دولتی‌ها هیچ یارانه‌ای به تولید و صنعت نرسید. این موضوع حتی موجب شد تا برخی صنعتگران و تولیدگران که کور سوی امیدی به وعده‌های دولتی داشتند دیگر به وعده‌های سال 94 دل خوش نکنند.
از سوی دیگر روزنامه اقتصادی جهان صنعت با اشاره به بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر ممنوعیت افزایش قیمت‌ها نوشت: معاون اول رئیس‌جمهور طی بخشنامه‌ای افزایش قیمت کالاها را با اجازه دولت و هماهنگی با هیئت دولت دانست این در حالی است که تنها کالاهایی مشمول اجرای این بخشنامه می‌شوند که از شمول قیمت‌گذاری دولت خارج نشده باشند، با این حال می‌بینیم که قیمت کالاهای اساسی پرمصرف هر هفته بالاتر می‌رود این در حالی است که دولت نیز چندان مداخله‌ای در این موضوع نمی‌کند.

خیالبافی درباره لغو سریع تحریم‌ها با وجود موضع صریح  مقامات آمریکایی
در حالی که عضو تیم مذاکره‌کننده ایران می‌گوید تدوین توافق نهایی آغاز شده، طرف آمریکایی بر حفظ رژیم تحریم‌ها حتی پس از توافق اصرار دارد.
دور جدید مذاکرات برای نگارش متن توافق نهایی از دوشنبه گذشته در نیویورک آغاز شد و بنابر اعلام یک عضو تیم مذاکره‌کننده «نگارش من هر چند سخت پیش می‌رود.» عباس عراقچی هم موضوع تحریم‌ها و چگونگی برچیدن آنها را پیچیده خواند.
همزمان وزیر خزانه‌داری آمریکا تصریح کرد:‌ معماری و ساختار تحریم‌ها حتی در حین اجرای توافق حفظ خواهد شد. جک لو در اندیشکده واشنگتن برای سیاست‌های خاور نزدیک، تحریم را یکی از محورهای سیاست باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران دانست و گفت:‌«تحریم‌ها ایران را از نظام مالی بین‌المللی جدا کرد، بیش از نیمی از صادرات نفتی این کشور را متوقف کرد و جلوی دسترسی ایران به بخش اعظمی از درآمدهای نفتی و خارجی این کشور را گرفت.»
وی سپس به موضوع توافق موقت ژنو بین ایران و گروه 5+1 پرداخت و خاطرنشان کرد برخی منتقدان در ابتدا معتقد بوده‌اند این توافقنامه از فشار تحریم‌ها بر ایران خواهد کاست. اما همین توافق جنبه‌های معینی از برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کرده و به «درک بی‌سابقه از فعالیت‌های هسته‌ای» این کشور منجر شده است.
وی همچنین درباره تفاهمات حاصل شده بین ایران و گروه 5+1 در ماه گذشته در لوزان هم گفت این تفاهم «زیربنای یک توافق خوب» با ایران را فراهم می‌آورد.
جک‌لو در ادامه این اظهارات گفت:‌«بگذارید کاملا صریح بگویم:‌توافق‌ جامع با ایران مبتنی بر اعتماد نخواهد بود و بر اقدامات شدید راستی‌آزمایی و بررسی‌های دقیق استوار خواهد بود.»
وزیر خزانه‌داری آمریکا تاکید کرد کاهش تحریم‌ها به صورت تدریجی و استفاده از اختیارات رئيس جمهور آمریکا برای صدور معافیت‌های تحریمی خواهد بود. «همزمان با کاستن از این تحریم‌ها از طریق استفاده از اختیارات رئيس جمهور برای معافیت‌های تحریمی، اختیار وضع مجدد آن تحریم‌ها پا برجا می‌ماند. ما تنها بعد از پایبندی ایران طی سالهای طولانی از کنگره خواهیم خواست تا این تحریم‌ها را لغو (terminate) کند و تنها کنگره است که می‌تواند این تحریم‌ها را لغو کند.»
جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید نیز با بیان اینکه ما هرگز به ایران اعتماد نخواهیم کرد، گفت: ما در این مذاکرات بر بی‌سابقه‌ترین بازرسی‌های سرزده از مراکز هسته‌ای ایران تاکید خواهیم کرد اما این بازرسی‌ها محدود به تاسیسات هسته‌ای ایران نخواهد بود و کارخانه‌های سانتریفیوژ را هم شامل می‌شود.
وی می‌گوید: تحریم‌های ایران فقط بعد از برداشتن گام‌های مشخصی، تعلیق می‌شود.
با وجود این اظهارات علی‌اکبر صالحی معاون رئيس جمهور در مصاحبه با سی‌سی‌تی وی چین گفت: قدرت‌های جهانی رفع سریع تحریم‌های ایران را پذیرفته‌اند(!)
وی گفت: قدرت‌های جهانی موافقت کرده‌اند که در چارچوب توافق هسته‌ای با ایران، همه تحریم‌ها را به سرعت رفع کنند.
وی همچنین در اظهارنظری عجیب و نامعقول، اظهارات مقامات آمریکایی درباره فرار هسته‌ای را معقول خواند! خبرنگار شبکه‌ سی‌سی‌تی‌وی، در ادامه از صالحی پرسید: «موضع ایران در قبال توسعه و تحقیق چیست؟ زیرا کاخ سفید اخیرا فکت شیتی منتشر و اعلام کرده که تا 10 سال تحقیقات در بخش غنی‌سازی و توسعه این بخش در ایران محدود خواهد بود، تا این اطمینان حاصل شود که زمان دستیابی ایران به نقطه فرار هسته‌ای به یک سال افزایش یافته است. آیا توافقی در این خصوص وجود دارد؟»؛‌ رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: همانگونه که قبلا هم گفته‌ام، توافقی در این خصوص وجود ندارد اما درکی در این خصوص وجود دارد که باید زمان دستیابی حدود یک سال باشد و ما هم معتقدیم این موضوع معقول است و به هیچ وجه هم غیرمنطقی نیست.
برچسب ها: صراط کیهان
نظرات بینندگان
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
۰
۰
کاش کیهان ..... می شد با این کینه شتریش وحسادتش به سید مظلوم