۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵

بازداشت 116 کودک در بحرین از آغاز سال

یک فعال سیاسی بحرینی با وخیم خواندن وضع حقوق بشر در بحرین تصریح کرد مردم بحرین مصمم هستند یا حقوق خود را بازپس گیرند یا همچنان به مبارزه تا ریشه کنی رژیم سرکوبگر و زورگوی آل خلیفه از این جزیره کوچک ادامه دهند.
کد خبر : ۲۴۰۵۶۸
صراط: هادی موسوی رئیس بخش آزادی‌های جمعیت ملی اسلامی الوفاق بحرین اعلام کرد، نظام حاکم در بحرین از ابتدای 2015 تاکنون 119 کودک را بازداشت کرده‌ است.

هادی الموسوی گزارش داد که بیش از 1600 زندانی سیاسی در زندان مرکزی جو مورد شکنجه قرار گرفته و از حقوق اساسی خود محروم می‌شوند و تنها در ابتدای سال 2015 سه شهروند محکوم‌ به اعدام‌ شده‌اند.

موسوی در خصوص بازداشت‌های خودسرانه از سوی نیروهای امنیتی گفت: از آغاز سال 2015 تاکنون بازداشت 653 شهروند بحرینی به ثبت رسیده است که در میان این افراد 119 کودک و 16 زن قرار دارند، اغلب این بازداشت‌ها به صورت حمله بدون مجوز قانونی به منازل مسکونی (559 مورد) مردم صورت گرفته‌اند.

این درحالی است که مناطق مختلف بحرین با وجود تشدید سرکوبگری رژیم آل خلیفه همچنان صحنه تظاهرات مردمی است که طی آن مردم بر لزوم آزادی زندانیان سیاسی و رهبران انقلابی به ویژه شیخ علی سلمان تاکید می کنند.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

انقلاب بحرین در حالی وارد پنجمین سالگرد خود شده که عوامل و جریان های متعددی برای مهار آن متحد شده اند، اما حضور مستمر مردم در صحنه مبارزاتی و تاکید آن ها بر حفظ ماهیت مسالمت آمیز انقلاب خود سبب استمرار این جنبش فراگیر شده است.

سلاح طایفه ای از جمله ترفندهای آل خلیفه ضد انقلاب مردم بحرین است، این رژیم از تمام رسانه های وابسته و همسو با خود برای ترویج ادعای طایفه ای بودن تحرکات اعتراضی بهره برده است.

در حالی که تنها چند هفته از انقلاب همه جانبه مردم بحرین نگذشته بود که نیروهای نظامی آل سعود برای سرکوب انقلاب مردم بحرین وارد این کشور شده و رسما این کشور را به اشغال خود البته با درخواست صریح آل خلیفه و چراغ سبز مدعیان دفاع از آزادی و دموکراسی و در راس آنها آمریکا و به نیابت از کاخ سفید درآوردند.

جامعه به اصلاح جهانی در حالی از ورود نظامیان اشغالگر آل سعود به بحرین حمایت کرد که هنگام اشغال کویت از سوی نیروهای ارتش صدام در سال 1990، علیه این تجاوز جبهه گیری کرد.

عامل دیگری که به آل خلیفه در سرکوب قیام مسالمت آمیز مردم بحرین کمک کرده است، کمک های نامحدود غربی ها به ویژه انگلیس و آمریکا و برخوردار شدن رژیم از تجارب امنیتی غربی است.

عامل دیگر در نوع پوشش انتفاضه مسالمت آمیز مردم بحرین از سوی رسانه های عربی همسو با آل خلیفه است، رسانه هایی که با دلارهای نفتی اداره می شوند، رسانه هایی که چنان انقلاب بحرین را نادیده گرفته اند که گویی چنین حادثه مهمی رخ نداده است تا ساده ترین اصول حرفه ای رسانه ای را زیر پا بگذارند.

با وجود شیوه ها و ابزار مختلف گروه ها و جریان ها و کشورهای ضد انقلاب مردمی بحرین، جنبش مردمی همچنان استمرار دارد و انقلاب تا کنون متوقف نشده است و می توان گفت که انقلاب بحرین، طولانی ترین انقلاب به شمار می رود، حتی یک روز هم در بحرین بدون برگزاری تظاهرات و تجمعات اعتراض آمیز سپری نمی شود و به طور مشخص این تجمعات و اعتراضات پس از بازداشت شیخ علی سلمان از رهبران برجسته انقلابیون روند تصاعدی به خود گرفته است.

مهمترین ویژگی انقلاب مردم بحرین، مسالمت آمیز بودن آن و پایبندی همه انقلابیون به شیوه های صلح آمیز است، این انقلاب کمترین تاثیر را از تحولات و تغییرات منطقه ای پذیرفته است و هوشمندانه نیز با شیوه های جریان های ضد انقلاب برخورد کرده است.

انقلاب مردم بحرین در یکی از حساس ترین مناطق خاورمیانه از نظر نزدیکی به منابع نفتی شبه جزیره عربستان و به طور خاص عربستان به شمار می رود. بعد سعودی در انقلاب بحرین،  اهمیت خاصی پیدا کرده است، این عامل بسیار جنجال برانگیزی در کشمکش استراتژی غربی قلمداد می شود. همچنان غربی ها به اصل حفظ حکومت آل سعود به عنوان همپیمان راهبردی چنگ می زنند. رژیمی که حتی حاضر است به خاطر امنیت و استمرار تاج و تخت پادشاهی خود با رژیم صهیونیستی هم سازش کند و همکاری  امنیتی و نظامی با این رژیم را بپذیرد.

سیاست غربی ها در قبال انقلاب مردم بحرین کاملا متناقض، دوگانه و ریاکارانه است و این مساله رااز موضع گیری ها و اظهارنظرهای مقامات غربی می توان درک کرد. به محض اینکه انقلاب بحرین نزد غربی ها مطرح می شود، بعد سعودی به عنوان توجیه سیاست غربی ظاهر می شود.
اخیرا نیز سازمان عفو بین الملل از رژیم آل خلیفه به سبب ادامه نقض حقوق بشر و سرکوب مخالفان انتقاد کرد.

مردم بحرین هرگز سازش نخواهند کرد؛اوضاع حقوق بشر در بحرین بسیار فاجعه بار است

گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم در این زمینه با "قاسم الهاشمی" فعال و مبارز بحرینی به گفتگو نشسته است.

الهاشمی در ابتدا به ادامه تجاوزات رژیم سعودی به یمن و تاثیرات آن بر بحرین اشاره کرد و گفت  این جنگ، حتما بر حضور نظامی عربستان سعودی در داخل بحرین تاثیر خواهد داشت و کشورهای دیگر عربی حاشیه خلیج فارس هم از تاثیرات این دخالت نظامی در امان نخواهند ماند، زیرا عربستان سعودی وقتی در میز مذاکرات شکست بخورد، تضعیف خواهد شد و بر دیگر پرونده هایش هم تاثیر خواهد گذاشت.

جنبش مسالمت آمیز مردم بحرین همچنان ادامه دارد و مردم همچنان با سیاست سرکوب روبرو هستند، اوضاع بحرین چگونه است؟ الهاشمی در این باره گفت : اوضاع حقوق بشر در بحرین بسیار وخیم و فاجعه بار است، روند بازداشت، پیگرد و حملات به اکثریت مردم یعنی شیعیان همچنان ادامه دارد و طی روزهای اخیر تشدید شده است.حملات برنامه ریزی شده و هدفمند طایفه ای علیه اکثریت مردم به صورت آشکار ادامه دارد.

حقوق بشر امروز در بحرین معنایی ندارد. بازداشتگاه ها مملو از مردم است. متاسفانه شورای حقوق بشر وابسته به سازمان ملل متحد هیچ اقدامی برای بهبود وضع حقوق بشر و توقف نقض گسترده آن انجام نمی دهد و تنها کاری که انجام می دهد، ابراز تاسف و ثبت نقض حقوق بشر است که ننگ و عار برای این موسسه به شمار می رود.

آمریکا و دیگر مدعیان حقوق بشر در راستای منافع خود شورای حقوق بشر را بازیچه خود قرار داده اند و هر گونه که دوست دارند با این نهادها بازی می کنند.

هر چند از اهتمام مجامع حقوق بشری به وضع حقوق بشر در بحرین و سازمان هایی که به ثبت نقض حقوق بشر مانند بازداشت زنان، هتک نوامیس و تخریب مساجد و حسینیه ها و مراکز عبادت و اخراج از کار پرداخته اند، تشکر می کنیم.

تبعیض نژادی و مذهبی  در بحرین همچنان از سوی رژیم علیه اکثریت ادامه دارد.این سئوال مطرح است که آیا سازمان ملل متحد با وجود این نقض گسترده حقوق بشر در بحرین و اقدامات نظام سعودی، دست به تحرکی می زند یا خیر؟ آیا کشورهای عضو شورای امنیت برای توقف این روند در بحرین اقدامی انجام می دهند؟ متاسفانه شورای حقوق بشر ابزار و اختیاراتی که بتواند دولت ها را به توقف حقوق بشر وادار کند، ندارد.

مردم بحرین مصمم به مبارزه تا ریشه کنی رژیم آل خلیفه

آیا سیاست سرکوب در بحرین توانسته است مردم بحرین را به تسلیم وادارد؟ الهاشمی به تسنیم گفت : ما اکنون در چهارمین سال انقلاب مسالمت آمیز مردم بحرین هستیم.مردم هر روز به اعتراضات و تظاهرات خود ادامه می دهد و این جنبش حتی یک روز هم متوقف نشده است. هر روز و شب، شاهد برگزاری تظاهرات و ادامه بازداشت ها هستیم، با این حال مردم بحرین همچنان به ایستادگی و مقاومت ادامه می دهند و مجاهدان همچنان در صحنه هستند. بازداشت ها و سرکوب هرگز باعث به زانودرآمدن مردم بحرین نشده است بلکه مردم بحرین مصمم هستند یا حقوق خود را بازپس گیرند یا همچنان به مبارزه تا ریشه کنی رژیم سرکوبگر و زورگوی آل خلیفه از این جزیره کوچک ادامه دهد.

رژیم سعودی متاسفانه به طرح تجزیه منطقه که طرح استکبار و صهیونیسم است، خدمت می کند، به همین دلیل وارد بحرین شد و به هتک نوامیس مردم پرداخت و مساجد و حسینیه های بحرین را ویران کرد و جنگی علیه یمن به راه انداخته و زیر ساخت های این کشور را تخریب می کند و کودکان را به قتل می رساند.

انتظار بجای مردم بحرین از جامعه جهانی

سازمان عفو بین الملل اخیرا به شدت از رژیم آل خلیفه انتقاد کرد، نظر شما چیست؟ الهاشمی به تسنیم می گوید : ما از جامعه جهانی می خواهیم که تنها به اظهار نظر و یا صدور بیانیه بسنده نکند، ما از جامعه بین المللی می خواهیم در بحرین دخالت کند، زیرا امروز مردم بحرین، حقوقشان غصب شده و سرکوب می شوند و به خاطر بیان دیدگاه هایشان به زندان افکنده می شوند. بازداشت شیخ علی سلمان همچنان ادامه دارد .

ابوشامه و عبدالوهاب و شخصیت های دیگر همچنان در زندان هستند و تنها جرم آنها بیان دیدگاهشان بوده است بنابراین از نظر مردم بحرین، این که جامعه جهانی تنها به صدور بیانیه بپردازد، کافی نیست. از جامعه جهانی می خواهیم عملا دست به تحرک بزند و نقض حقوق بشر را متوقف کند. ما یک کشور کوچک هستیم و قدرت های بزرگ و سلطه گر کشور ما را تحت سیطره خود قرار داده اند . نظامیان سعودی و دیگر کشورهای عربی که نوامیس ما را مورد هتک حرمت قرار می دهند.

جامعه جهانی نباید به صدور بیانیه بسنده کند و برای توقف نقض حقوق بشر و نجات ملت بحرین دست به اقدام عملی بزند.

انقلاب مردم بحرین تا پیروزی نهایی ادامه می یابد

با وجود سرکوب و سیاست تبعیض نژاد، جنبش مسالمت آمیز مردم بحرین همچنان ادامه دارد؟ انقلاب ادامه دارد و  انقلاب همچنان مسالمت آمیز باقی خواهد ماند، زیرا شیوه مردم بحرین، برخاسته و الگوگرفته از قرآن و صلح و رسالت محمدی(ص) و مکتب اهل بیت(ع) است که اهل تجاوز و تعدی نیست، اما تجاوز و تحقیر از سوی متجاوزان را هم نمی پذیرد و ذلت و تسلیم را رد می کند و تنها در مقابل خداوند سر تسلیم فرود می آورد. مردم بحرین با تکیه بر مکتب اهل بیت(ع) همچنان به انقلاب مسالمت آمیز خود ادامه می دهند، ما صلح جو هستیم، اما هرگز سازش نمی پذیریم.

وی به ادامه نقض حقوق بشر در عربستان و سرکوب هرگونه اعتراضی اشاره کرد و گفت اخیرا ده ها تانک و نفربرارتش سعودی منطقه العوامیه در شرق عربستان را به محاصره خود درآوردند و شماری از مردم شهید و ده ها نفر دیگر زخمی شدند.

وی با اشاره به سرکوب و بازداشت گسترده مردم و آتش زدن منازل در العوامیه عربستان از سکوت شورای حقوق بشر در این زمینه  انتقاد کرد.


منبع: تسنیم
برچسب ها: آل خلیفه بحرین
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز