۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳

العامری: اجازه تجزیه عراق را نمی‌دهیم

دبیرکل سازمان بدر عراق ضمن مخالفت با تلاش ها برای تجزیه عراق گفت: به هیچ کسی اجازه داده نخواهد شد که عراق را تجزیه کند و ما دستان تفرقه افکنان را قطع خواهیم کرد.
کد خبر : ۲۴۰۶۱۸
صراط: «هادی العامری» دبیرکل سازمان بدر عراق در اظهاراتی مطبوعاتی گفت: به هیچ کسی اجازه داده نخواهد شد که عراق را تجزیه کند و ما دستان تفرقه افکنان را قطع خواهیم کرد.
 
به نقل از المسله، وی با اشاره به اینکه اهالی استانهای غربی خواهان عدم موافقت با تجزیه کشور هستند، افزود: به هیچ کسی اجازه نمی‌دهیم که عراق را تجزیه کند و سیاستمداری که وارد این بازی می‌شود، هیچ جایی در عراق ندارد.
 
العامری گفت: همه اهالی با شرف استانهای غربی کشور روزانه برای ما نامه ارسال می‌کنند که محتوای آن این است: عراق امانتی در دستان شماست و با تجزیه آن موافقت نکنید.
 
دبیرکل سازمان بدر عراق تاکید کرد: ما برای حفظ وحدت عراق با خون خود می‌جنگیم و همه با مهارت ما در رزم بویژه در دفاع از سرزمین آشنا هستند.
 
سیاستگذاران جمهوری‌خواه کمیته خدمات مسلح کنگره آمریکا روز دوشنبه (7 اردیبهشت) با اشاره به نگرانی‌های روزافزون خود از آن چه به زعم خود، نفوذ ایران بر دولت بغداد خوانده‌اند، در طرحی،‌ خواستار به رسمیت شناخته شدن کشوری برای شبه نظامیان کرد و سنی عراق شده بودند.
 
در این طرح دفاعی سالیانه، کمیته خدمات مسلح کنگره آمریکا بودجه 715 میلیون دلاری را برای کمک به نیروهای عراقی که در حال مبارزه با داعش هستند، اختصاص داده است. این طرح قرار بود 9اردیبهشت ماه 29 آوریل، به رای گذاشته شود. حداقل 25 درصد این بودجه به نیروهای پیشمرگه، شبه نظامیان سنی و گارد ملی اهل تسنن اختصاص خواهد یافت.
 
پارلمان عراق در نشست روز شنبه خود، با طرح کنگره آمریکا در خصوص تحویل مستقیم سلاح به برخی اقلیت ها در عراق بدون موافقت و نقش دولت این کشور مخالفت و آن را مداخله جویانه توصیف کرد.
منبع: تسنیم