۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰

باهنر: طرف مقابل از سال 43 بازی برد - باخت را با ما انجام داد/ زیر بار زور نمی‌رویم

دبیرکل جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری با اشاره به اظهارات غربی‌ها درباره لغو تحریم‌ها به صورت مرحله‌ای، گفت: مجلس و نظام تمام مسائل را رصد می‌کنند و اگر قرار باشد آنها زور بگویند ما زیر بار زور نمی‌رویم.
کد خبر : ۲۴۰۶۲۳
باهنر: طرف مقابل از سال 43 بازی برد - باخت را با ما انجام داد/ زیر بار زور نمی‌رویم
صراط: دبیرکل جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری با اشاره به اظهارات غربی‌ها درباره لغو تحریم‌ها به صورت مرحله‌ای، گفت: مجلس و نظام تمام مسائل را رصد می‌کنند و اگر قرار باشد آنها زور بگویند ما زیر بار زور نمی‌رویم.

نشست خبری محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین امروز (دوشنبه) در محل دفتر جامعه اسلامی مهندسین با موضوع بررسی مسائل جاری کشور برگزار شد.
 
باهنر در پاسخ به اینکه مجلس چه راه‌هایی پیش‌بینی کرده تا در صورت زیاده‌خواهی طرف مقابل در مذاکرات هسته‌ای آسیبی به اقتصاد و معیشت مردم وارد نشود،‌ خاطرنشان کرد: اینکه اگر تفاهم صورت نگیرد و معیشت مردم دچار مشکل می‌شود در دولت دهم و یازدهم نیز باید گفت که مشکلات داخلی مملکت ما از جمله تورم و بیکاری حداکثر تا 30 درصد مربوط به تحریم‌ها است و اگر تفاهم هم صورت نگیرد اتفاق جدیدی نمی‌افتد.
 
وی بر همین اساس اضافه کرد: باید روی 70 درصد باقیمانده اقتصاد که تحت تأثیر تحریم‌ها نیست با شجاعت کار بشود و محور توصیه‌ها همان اقتصاد مقاومتی است، همچنین راه‌های زیادی داریم که ان‌شاءالله حتی با استمرار تحریم‌ها وضعیت معیشت، مردم و اقتصاد رو به بهبودی برود.
 
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگاری مبنی بر اینکه اخباری که تاکنون رسیده است حاکی از آن است که تحریم‌ها در چند مرحله قرار است برداشته شود و در این مورد مجلس چه موضعی خواهد داشت و آیا چنین چیزی به صلاح مملکت است یا خیر، ابراز داشت: ما منتظر انجام تفاهم قطعی نیستیم،‌ ما بازی برد - برد شروع کرده‌ایم و بر روی حرف‌مان پایدار هستیم و فکر می‌کنیم همه طرف‌ها از تفاهم می‌توانند سود ببرند.
 
باهنر تأکید کرد: ما روی میز، بازی برد - برد را دنبال می‌کنیم ولی طرف مقابل باید به یاد داشته باشد که آنها از سال 43 که امام نهضت اسلامی را شروع کرد بازی برد - باخت را با ما انجام دادند.
 
وی با اشاره به تحمیل جنگ و تحریم‌ها در طول تاریخ انقلاب اسلامی به ملت ایران،‌ تصریح کرد: از هر وسیله‌ای که توانستند استفاده کردند و حتی به طبس تجاوز نظامی کردند و کودتا راه انداختند اما ملت ایران پشت سر رهبری خود در یک بازی برد - باخت همواره دست و پنجه نرم کرده است و حالا این سوال مطرح است که ما وضعیت‌مان از سال 42 بهتر شده یا خیر؟ چه کسی برده است؟
 
وی افزود: ما به دنبال برد - برد هستیم اما اگر رقیب به دنبال چیز دیگری باشد ما مجرب‌تر و با تجربه‌تر هستیم و با این وجود باز هم تلاش می‌کنیم برد - برد رقم بخورد.
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با تأکید بر اینکه خط قرمزهای ما کاملا مشخص است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بارها فرمودند که به تیم مذاکره کننده اعتماد دارند و از طرفی فرموده‌اند دشمن مکار و عهدشکن است.
 
باهنر بر همین اساس تصریح کرد:‌ مجلس و نظام تمام مسائل را رصد می‌کند و اگر قرار باشد زور بگویند ما زیر بار زور نخواهیم رفت.
منبع: فارس
برچسب ها: باهنر مجلس نظام
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز