۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷

دعوت ظریف به کنسرتی در وین!

کنسرت علیرضا قربانی با عنوان «با من بمان» 18 اردیبهشت‌ماه در سالن موتزارت کنسرت هاوس وین برگزار می‌شود.
کد خبر : ۲۴۰۶۵۵
صراط: کنسرت علیرضا قربانی با عنوان «با من بمان» 18 اردیبهشت‌ماه در سالن موتزارت کنسرت هاوس وین برگزار می‌شود.
 
در این کنسرت قرار است قطعاتی از آهنگسازان ایرانی از جمله همایون خرم، فردین خلعتبری، در کنار قطعه جدیدی از ایمان خمّر رهبر این ارکستر به اجرا در آید.
 
ایمان خمّر در گقت‌و‌گویی که با سایت موسیقی ما انجام داده است در مورد احتمال حضور تیم مذاکزه کننده هسته‌ای و همکاری این آهنگساز با علیرضا قربانی صحبت کرده است.
 
او گفت: رايزن فرهنگي ايران در اتريش طي نامه‌اي رسمي و صحبت‌هاي تلفني با من این مسأله را مطرح کردند و گفتند آیا امکان حضور این افراد در کنسرت وجود دارد؟ من به ايشان پاسخ دادم كه به عنوان یک هنرمند خوشحال خواهم شد که هر مخاطبي از هر قشري با خريد بليت و حمايت از كنسرت مهمان ما باشند. در این میان البته ما وظیفه‌ی خودمان می‌دانیم که بهترین جای سالن را در اختیارشان قرار دهیم؛ به‌خصوص اینکه آقای ظریف و همراهان‌شان در تاریخ معاصر ایران نقش بسیار پررنگی را ایفا کرده‌اند. گویا جناب رایزن نامه‌نگاری‌های رسمی‌ای نیز با آقای ظریف در این خصوص داشته‌اند. به‌هرحال تا این لحظه همچنان با توجه به مشغله‌ای که دیپلمات‌های ایرانی دارند، حضورشان در این برنامه قطعی نشده؛ اما هم گروه‌ ما و هم مخاطبان بسیار خوشحال خواهند شد که این تیم را در کنسرت ببینند.
 
خمّر ادامه داد: ايده‌ي برگزاري اين كنسرت يك سال پيش مطرح شد؛ همان زماني كه آقاي قرباني براي برگزاري كنسرتي ديگر به وين آمده بودند. اتفاقاً آن برنامه‌شان با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد. همان زمان صحبت‌هايي را با ايشان انجام دادم تا در صورت امكان، اين همكاري محقق شود و خوشبختانه هم‌اكنون اين اتفاق افتاده و ما در سالن «موتزارت كنسرت هاوس» وين كه يكي از معتبرترين سالن‌هاي برگزاري كنسرت در اين شهر است، به اجراي برنامه خواهيم پرداخت. در واقع انتخاب این سالن به خاطر اهمیتی است که در فضای موسیقایی این کشور دارد.