۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴

توضیح صاحب کشتی توقیفی در خلیج‌فارس

«مرسک» شرکت دانمارکی صاحب کشتی توقیف شده در خلیج فارس به دلایل بدهی و مسائل حقوقی، امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد نمایندگان این شرکت در دیدار با مقامات ایرانی پیشرفتی حاصل نکردند.
کد خبر : ۲۴۰۶۸۸
صراط: «مرسک» شرکت دانمارکی صاحب کشتی توقیف شده در خلیج فارس به دلایل بدهی و مسائل حقوقی، امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد نمایندگان این شرکت در دیدار با مقامات ایرانی پیشرفتی حاصل نکردند.

شرکت دانمارکی صاحب کشتی توقیف شده در خلیج فارس از دیدار بی نتیجه نمایندگان این شرکت با مقامات ایرانی برای رفع توقیف کشتی خبر داد.
 
چند روز قبل بود که شبکه العربیه عربستان سعودی ادعا کرد ایران یک کشتی باری آمریکایی با 34 خدمه را توقیف و آن را به سمت بندر عباس هدایت کرد.
 
معاون دریایی سازمان بنادر ایران گفت که شناور یادشده متعلق به شرکت «maersk» بوده و با‌ پرچم جزایر مارشال تردد داشت. این مقام ایرانی بیان کرد: شکایت شاکی ‌منجر به صدور حکم قضایی دادگاه در تاریخ 25 اسفندماه سال گذشته برای توقیف اموال این شرکت شده بود.
 
هادی حق‌شناس همچنین تاکید کرد که شرکت ایرانی مبلغی از ‌شرکت مذکور طلب دارد و دادگاه نیز شرکت مرسک را به پرداخت بدهی‌اش محکوم کرد(جزئیات بیشتر).
 
به گزارش رویترز،‌«مرسک» امروز دوشنبه در بیانیه‌ای از دیدار نمایندگان این شرکت با مقامات ایرانی خبر داد و البته خبر داد که این دیدار پیشرفتی در موضوع رفع توقیف کشتی مذکور نداشته است.
 
در بیانیه این شرکت ادعا شده است: «ما هنوز هیچ اخطاریه و ابلاغیه نوشته شده(شامل حکم دادگاه، قرار بازداشت و غیره) در خصوص توقیف مرسک تیگریس دریافت نکرده‌ایم».
منبع: فارس