۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶

اذعان‌آل‌سعودبه استفاده‌ازبمب‌‌های‌ممنوعه

«احمد العسیر» سخنگوی عملیات «طوفان کوبنده» علیه یمن در سخنانی به استفاده نظامیان سعودی از بمب‌های خوشه‌ای در این کشور اذعان کرد.
کد خبر : ۲۴۰۶۹۶
صراط: «احمد العسیر» سخنگوی عملیات «طوفان کوبنده» علیه یمن در سخنانی به استفاده نظامیان سعودی از بمب‌های خوشه‌ای در این کشور اذعان کرد.

به گزارش «أخبار الساعة»، «احمد العسیر» سخنگوی عملیات طوفان کوبنده علیه یمن در سخنانی گزارش های منتشر شده توسط سازمان های حقوق بشری در خصوص استفاده نیروهای آل سعود از بمب های خوشه ای ممنوعه در یمن را تأیید کرد.

وی در این زمینه مدعی شد: بمب های خوشه ای که گفته می شود ما در یمن استفاده کرده ایم، تنها علیه خودروهای زرهی به کار گرفته شدند و نه علیه مردم و غیرنظامیان.

العسیری همچنین تأکید کرد: من به صراحت استفاده از این بمب ها را تأیید می کنم اما حقیقت این است که هیچیک از مناطق مسکونی در یمن بوسیله آنها هدف قرار نگرفته اند.

وی همچنین در اظهاراتی تعجب برانگیز مدعی شد: بمب های خوشه ای و تسلیحاتی از این قبیل از دیدگاه ما غیر قانونی نیستند، زیرا این تسلیحات توسط ایالات متحده آمریکا به کشورهای مختلف جهان فروخته می شود.

گفتنی است، کمیته حقوق بشر سازمان ملل چندی پیش با صدور گزارشی اعلام کرده بود که نیروهای آل سعود از بمب های خوشه ای در جنگ علیه یمن استفاده کرده اند

منبع: مهر
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز