۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷

نقش تدارکات در 8 سال دفاع مقدس

فرمانده سابق هشت سال دفاع مقدس گفت: دشمن از تدارکات‌چیان جدید نظام اسلامی مانند شهید احمدی روشن‌ها هراس دارد.
کد خبر : ۲۴۰۷۱۳

صراط: علیجان میرشکار عصر امروز در دومین یادواره شهدای تدارکات و پشتیبانی سپاه کربلا مازندران در حسینیه ثارالله سپاه آمل با اشاره به اینکه نمی‌توان میزان تلاش و کوشش تدارکات در هشت سال دفاع مقدس را توصیف کرد، اظهار کرد: این گروه نقش ارزنده‌ای در هشت سال دفاع مقدس داشتند.

وی با بیان اینکه تدارک از ارکان اساسی در زمان جنگ به منظور تهیه امکانات و مواد مورد نیاز به شمار می‌رفت، افزود: در هشت سال دفاع مقدس به دلیل شرایط تحریم، رساندن تدارک به جبهه‌ها کاری سخت بود.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس با بیان تدارکات در زمان جنگ جایگاه ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: در روزهای نخست جنگ، جبهه‌ها با ارتشی از مستشاران و نداشتن بودجه کافی برای جنگ دست و پنجه‌ نرم می‌کرد و تمایلی هم برای به کار گرفتن نیروهای مردمی به دلیل نبود تدارکات نبود.

میرشکار با اشاره به اینکه در طول جنگ مردم از علاقه و امکانات خود در برابر دشمن برای جبهه‌ها ارسال می‌کردند، یادآور شد: با وجود این تحریم‌ها لباس غواصی سخت به‌دست می‌آمد اما از سوی ستاد پشتیبانی این لباس و سایر امکانات فراهم می‌شد.

وی با اشاره به تعداد 72 شهید تدارکات مازندران را کم بیان کرد و گفت: تعداد شهدای تدارکات باید دقیق مورد بررسی قرار گیرد و از سوی کنگره شهدا آمار دقیقی به دست آید زیرا مازندران بیشتر از این تعداد در ستاد پشتیبانی شهید داده است.

میرشکار مطرح کرد: در گذشته اگر راه تدارکات و پشتیبانی برای رساندن امکانات سخت و دشوار بود اما امروزه در جبهه فرهنگی و اقتصاد فعلی راه‌های ما سخت‌تر از اروند و شلمچه نیست.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس با اعلام اینکه امروزه چرا باید چشم‌ها به دنبال آمریکا و آمدن آنها به خاک کشورمان باشد، بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی با وجود تدارکات‌چیان نشان جدید با تکیه بر فرمایشات امام راحل(ره) ما می‌توانیم در هر مقطعی  به سمت جلو پیش برود.

وی با بیان اینکه حلقه اول ما در دور ولایت فقیه نه آن کسانی که خسته شدند و مردم را خسته می‌بینند بلکه جوان‌های نسل سوم و چهارم هستند، خاطرنشان کرد: امثال شهید احمدی روشن بعد از انقلاب به دنیا آمدند که پدرانشان در زمان جنگ بسیجی بودند.

میرشکار یادآور شد: جوانان امروز می‌توانند با خط ولایت و با حواس پنجگانه به فرمایشات مقام معظم رهبری همه شخصیت‌ها، گروه‌ها و جناح‌ها را بسنجند و بشناسند.

*رکن آگاهی در شهادت معرفت الهی است

فرمانده ناحیه مقاومت آمل نیز با تاکید بر اینکه هدف فرد در شهادت راه خداست، گفت: در شهادت رکن آگاهی راهبرد مشخصی دارد و آن معرفت الهی است.

علی خادم شهادت را برترین درجه کمال و باشکوه‌ترین مرگ عنوان کرد و افزود: شهادت انتخاب مرگ آگاهانه است که در راه حق صورت می‌گیرد و زندگی را جلای دیگر می‌دهد.

خادم با بیان اینکه شهادت در این دنیا دارای دو رکن است، اظهار داشت: خواست خداوند و انتخاب آگاهانه این خواست از ارکان شهادت است.

وی با تاکید بر اینکه هدف فرد در شهادت راه خداست، تصریح کرد: در شهادت رکن آگاهی راهبرد مشخصی دارد و آن معرفت الهی است.

این مسئول شهادت را دارای مفاهیم اسلامی و نورانی مقدسی بیان کرد و گفت: اینکه انسان در سیر صعودی پیش رود از بالاترین و نورانی‌ترین مفاهیم است.

فرمانده سپاه ناحیه آمل با اشاره به اینکه باید شهدا را برای شفاعت بطلبیم، گفت: با تعاریفی که در قرآن از شهدا آمده برای شفاعت باید از آنها یاری بخواهیم.

منبع: فارس