۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷

بیانیه سراسری معتکفان مساجد کشور

بیانیه سراسری معتکفان مساجد سراسر کشور در پایان مراسم عرفانی و معنوی اعتکاف، قرائت شد.
کد خبر : ۲۴۰۷۲۴
صراط: در این بیانیه‌ای که شامگاه دوشنبه در پایان مراسم اعتکاف توسط حجت‌الاسلام علیرضا تکیه‌ای رئیس ستاد مرکزی اعتکاف قم در مسجد امام حسن عسکری(ع) قرائت شد، آمده است: انقلاب اسلامی ایران با عنایت خاص حضرت صاحب الزمان(عج) و با رهبری امام راحل عظیم الشان و پشتیبانی حداکثری ملت مسلمان ایران به مثابه شجره طیبه ای شد که ثمرات پر برکت آن سال‌هاست در ابعاد مختلف به منصه ظهور می‌رسد. اعتکاف یکی از نورانی ترین جلوه‌های این انقلاب الهی است که سال‌هاست ملجا جوانان و دلدادگان ساحت قدسی حق تعالی شده و به برکت انفاس قدسی حضرت ولیعصر(عج)، و رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای و مراجع عظام تقلید هر ساله با حضور دریای عاشقان و ارادتمندان حق تعالی به خصوص جوانان این سرزمین برگزار می شود و هر ساله شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش آن هستیم.

معتکفان ایام البیض ماه رجب سال ۱۴۳۶ مقارن با اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ ضمن قدردانی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید بر خود لازم می بینند نکاتی را یاد‌آوری نمایند.

۱. در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی، اقشار حاضر در رویداد معنوی اعتکاف ضمن اعلام اعتماد و حمایت از تیم مذاکره کنندهسته‌ای کشورمان به ایشان یادآور می‌شوند که با توجه به سابقه سیاه و غیر قابل اعتماد دشمنان خبیث ایران اسلامی، در جریان مذاکرات، نهایت دقت خود را به کار بندند که هیچ لطمه ای به عزت ملی و پیشرفت‌های شگرف و بسیار ارزشمند هسته‌ای وارد نیامده و خط قرمزهای نظام مانند لغو یکباره تمام تحریم‌ها و قابل برگشت بودن اقدامات داوطلبانه و همچنین حفظ همه جانبه دستاوردهای علمی و فنی هسته‌ای به طور کامل رعایت شود تا علاوه بر تمکین از امر رهبری انقلاب در این خصوص نگرانی‌های جدی موجود در میان دلسوزان انقلاب مرتفع شود.

۲. اعتکاف به عنوان یکی از ناب ترین مظاهر بندگی و دلدادگی مردم خصوصاً جوانان این مرز و بوم می بایست همواره با شکوه بیشتر برگزار شود، لذا بر همه مسئولان ذیربط است که با هموار ساختن بسترهای لازم و پشتیبانی همه جانبه، برگزاری هر چه باشکوه‌تر این رویداد بزرگ و شگرف معنوی را تسهیل ساخته و با حمایت‌های خود علاوه بر کمک به این رویش معنوی، امر مطاع رهبر معظم انقلاب را نیز در این زمینه عملی سازند تا به زودی شاهد نهادسازی در خور شأن این رویداد معنوی باشیم.

۳. در حالی که جوانان خداجوی ایران زمین در سایه امنیت و عدالتِ نظام مقدس جمهوری اسلامی، در عین پیشرفت های خیره کننده علمی مشغول خودسازی معنوی در اعتکاف هستند برادران و خواهران ما در سوریه، عراق و خصوصا یمن زیر چکمه دژخیمان از خدا بی‌خبر گروه های تکفیری، مظلومانه جان می‌دهند و حداقل حقوق شهروندی آنان پایمال می‌شود. معتکفان ایران اسلامی ضمن همدردی و ابراز تأثر بی حد و حصرِ خود نسبت به این موضوع و همچنین اعلام انزجار از ددمنشی حاکمان مزدور آل سعود و داعش و سایر ایادی امریکا، به ملت های مسلمان منطقه تذکر می دهد که سکوت در قبال جنایت های دولت های عربی متبوعشان مرزهای انسانیت را در نوردیده و به هیچ عنوان، شایسته فرهنگ اسلامی و انسانی نیست.

۴. در بحبوحه مسائل گوناگون جهان امروز، تهاجم فرهنگی در قالب رسانه های صوتی و تصویری و فضاهای مجازی با تمرکز بر مسئله بی‌حجابی و بی بندوباری، تیرهای زهرآلود خویش را به سمت کانون خانواده ها نشانه رفته است.

ما معتکفان ایران اسلامی از نهادهای فرهنگی و خصوصا دولت محترم می خواهیم، تمهیدات لازم برای گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر – این واجب فراموش شده – را مهیا سازند.

۵. طوفان‌های سهمگین سیاسی و اقتصادی و فرهنگی دست به دست هم داده اند تا جلوی حرکت پرشتاب جبهه معنویت به پیشوایی جمهوری اسلامی ایران و زعامت مقام معظم رهبری را بگیرند؛ لذا ما شرکت کنندگان کنگره عظیم اعتکاف اعلام می داریم که تابع رهنمودها و فرامین رهبری عظیم الشأن انقلاب بوده و تلاش می نماییم تا شرایط را برای ظهور حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه مهیا سازیم.

منبع: مهر
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز