۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵

آوار روی سر یک آتش‌نشان ریخت

ریزش آوار در حادثه حریق منزل متروکه بر سر یک نیروی عملیاتی آتش‌نشانی اصفهان، وی را مصدوم و راهی بیمارستان کرد.
کد خبر : ۲۴۰۷۹۲
صراط: ریزش آوار بر سر نیروی عملیاتی آتش‌نشان منجر به مصدومیت وی شد.
 
بر اساس گزارش سامانه 125 ستاد فرماندهی در ساعت 21:05 دقیقه حریق در منزل متروکه در خیابان شهیدان کاظمی گزارش شد که بلافاصله نیروهای عملیاتی ایستگاه‌های 2 و 21 به محل حادثه اعزام شدند.
 
در زمانی که نیروهای عملیاتی به محل حادثه می‌رسند با منزل متروکه‌ای روبرو می‌شوند که طعمه حریق شده و در کمترین زمان ممکن حریق را اطفا می‌کنند اما آتش‌نشان با تجربه که می‌دانست امکان دارد شخصی در منزل گیر افتاده باشد جهت تجسس و جست‌وجو وارد منزل شده که ناگهان بخشی از دیوار و سقف بر روی وی ریخته و در زیر تلی از خاکستر ویران می‌شود.
 
پس از این حادثه، وی توسط دیگر آتش‌نشانان از منزل خارج شده و توسط اورژانس به بیمارستان منتقل می‌شود تا فعالیت های پزشکی لازم بر روی وی انجام شود.
 
در این حادثه، خوشبختانه آتش‌نشان آسیب‌دیده به علت استفاده از کلاه ضد انفجار، کمترین ضربه به گردن و کمر وی وارد می‌شود و این در حالی است که به گفته تیم معالج، در صورت عدم استفاده از لباس‌های حفاظت فردی به شدت از ناحیه نخاع آسیب می‌دید و عواقب ناگواری را در پی داشت.
 
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در این باره گفت: رخداد حوادث اینچنینی در زمانی که نیروهای آتش‌نشان برای اطفای حریق می‌روند اجتناب‌ناپذیر است زیرا هر لحظه ممکن است دیوارها و یا سقف که بر اثر حرارت سست و شکننده‌شده بر سر آنها فرود بیاید.
 
بهزاد بزرگزاد افزود: جانفشانی و ایثارگری آتش‌نشانان در چنین لحظاتی به صورت کامل متبلور می‌شود زیرا از جان خود می‌گذرند تا جان و مال انسان‌ها را نجات دهند.
 
وی عنوان کرد: محمود تکه اکبرآبادی، آتش‌نشان حادثه دیده در این حریق، در وهله اول با عنایت ویژه خداوند و دعاهای شهروندان که همواره بدرقه راه آتش‌نشانان است نجات یافت و در وهله دوم استفاده اصولی از تجهیزات محافظت فردی بوده که همواره از سوی مدیران ارشد و فرماندهان بر الزام در استفاده از آن تاکید شده است.
 
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه استفاده از تجهیزات محافظ فردی (PPE) یک جزو اصلی سیستم آتش‌نشانان است، تاکید کرد: در استانداردهای NFPA شماره 1971-1976-1977-1981 و 1982 بر این امر تاکید شده است.
 
وی اضافه کرد: از آنجایی که سازمان آتش‌نشانی اصفهان دارای استانداردهای ایزو است تلاش شده تا کلیه دستورات NFPA در بخش عملیات به طور کامل رعایت شود که خوشبختانه شاهد موفقیت در این امر در حوادث مختلف هستیم.
 
بزرگزاد افزود: شخص بنده، معاونان و کلیه خانواده بزرگ آتش‌نشانی اصفهان در خصوص وضعیت جسمانی آتشیار اکبر آبادی نگران هستند و دعا می‌کنیم که ایشان هرچه زودتر پس از انجام بررسی‌های تخصصی جهت تشخیص وضعیت جسمانی، از بیمارستان مرخص شوند.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز