۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
رهبر انقلاب: کالای ساخت داخل مرغوبیتش جوری باشد که مشتری را قانع کند

دیناروند: علت استفاده از داروهای خارجی کیفیت پایین داروهای داخلی نیست/ اقبال مردم به خودروخارجی هم بیشتر از خودرو داخلی است!

علت انتخاب داروهای خارجی توسط مردم بحث فرهنگی است در این زمینه باید فرهنگ سازی صورت گیرد به عنوان مثال اقبال مردم به خودروهای خارجی هم بیشتر از خودرو داخلی است و بیشتر به فرهنگ مردم این موضوع باز می گردد تا کیفیت محصولات.
کد خبر : ۲۴۰۸۲۵
صراط: رهبر معظم انقلاب در حضور جمعی از مسئولان دستگاههای مختلف، فعالان اقتصادی، و مدیران مراکز علمی و رسانهای و نظارتی در تاریخ ۱۳۹۲/۱۲/۲۰ فرمودند: در درجهی اول غذا و دارو. باید تولید داخلی کشور طوری شکل بگیرد که کشور در هیچ شرایطی، در زمینه ی تغذیه و در زمینهی دارو دچار مشکل نشود؛ این یکی از مؤلفه های اساسی در این سیاستهایی است که ابلاغ شده. باید خودکفا باشیم، بایستی زمینه های کاملاً کفایت کننده مورد توجه قرار بگیرد.

دیناروند: علت استفاده از داروهای خارجی کیفیت پایین داروهای داخلی نیست/ اقبال مردم به خودروخارجی هم بیشتر از خودرو داخلی است!

آیت الله خامنه ای در تاریخ 7 اردیبهشت سال 90 نیز بیان کردند: باید کاری کنیم که کالای ایرانی به عنوان یک کالای محکم، مطلوب، زیبا، همراه با سلیقه و بادوام در ذهن مصرف کننده‌ی ایرانی و غیر ایرانی باقی بماند.

ایشان همچنین اضافه کردند: به نظر من یکی از قلمهای مجاهدت اقتصادی مردم این است که بروند سراغ کالای ساخت داخل؛ آن را بخواهند. البته این طرف قضیه هم این است که کالای ساخت داخل بایستی قانع‌کننده باشد؛ بایستی دوامش، استحکامش، مرغوبیتش جوری باشد که مشتری را قانع کند؛ این هر دو در کنار هم، یک کار لازم و واجبی است.


دیناروند: علت استفاده از داروهای خارجی کیفیت پایین داروهای داخلی نیست/ اقبال مردم به خودروخارجی هم بیشتر از خودرو داخلی است!

رسول دیناروند معاون وزیر بهداشت و درمان و آموزش ‍پزشکی در گفتگو با خبرنگار گروه مطالبه صراط در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رهبر انقلاب فرموده بودند "کالای ساخت داخل بایستی قانع‌کننده باشد؛ بایستی دوامش، استحکامش، مرغوبیتش جوری باشد که مشتری را قانع کند" آیا داروهای داخلی این ویژگی ها را دارند؟ اظهار کرد: داروی ایرانی از نظر کیفی مشکلی ندارند و داروهای ایرانی کیفیت داروی خارجی را داشته و کاملا مورد تایید هستند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر کیفیت داروهای داخلی مشکلی ندارد چرا مردم با وجود گرانی داروهای خارجی علاقه بیشتری به استفاده از این داروها دارند علاقه دارند گفت: علت انتخاب داروهای خارجی توسط مردم بحث فرهنگی است در این زمینه باید فرهنگ سازی صورت گیرد به عنوان مثال اقبال مردم به خودروهای خارجی هم بیشتر از خودرو داخلی است و بیشتر به فرهنگ مردم این موضوع باز می گردد تا کیفیت محصولات، خرید داروهای خارجی توسط مردم لزوما به پایین بودن کیفیت تولیدات داخلی بر نمی گردد.

دیناروند علت تجویز دارو خارجی توسط برخی از پزشکان را نیز فرهنگ سازی و در برخی از موارد سودجویی آنان دانست.

معاون وزیر بهداشت و درمان و آموزش ‍پزشکی کیفیت پایین برخی از داروهای ساخت داخل را در این تجویزها و استفاده مردم از داروهای خارجی را موثر ندانست و افزود: ما نمی گوییم هیچ داروی ایرانی از نظر کیفی مشکلی ندارد اما به طور کلی کیفیت داروهای ایرانی از کیفیت خوبی برخوردار هستند.