۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹

توافق سعودی‌ها با فرزند عبدالله صالح!

یکی از وزیران دولت مستعفی یمن از توافق عربستان با پسر علی عبدالله صالح برای بازگشت وی به قدرت در مقابل همکاری‌اش با ائتلاف «طوفان قاطع» پرده برداشت.
کد خبر : ۲۴۰۸۴۷
صراط: یکی از وزیران دولت مستعفی یمن از توافق عربستان با پسر علی عبدالله صالح برای بازگشت وی به قدرت در مقابل همکاری‌اش با ائتلاف «طوفان قاطع» پرده برداشت.

به گزارش سایت الفجر الجدید، یکی از وزرای دولت مستعفی یمن که در ریاض مقیم است، فاش کرد که امارات موفق شده میان عربستان و احمدعلی عبدالله صالح، پسر رئیس‌جمهور پیشین یمن آشتی برقرار کند و در نتیجه ریاض با پسر صالح برای بازگرداندنش به قدرت در مقابل همکاری با نیروهای ائتلاف موسوم به «طوفان قاطع» در از بین بردن جنبش انصارالله به توافق رسیده است.
 
این وزیر عضو دولت در تبعید یمن گفت: این توافق میان رهبران بلندپایه نزدیک به دیوان پادشاهی عربستان با احمدعلی عبدالله صالح با میانجی‌گری امارات حاصل شده است و از جمله بندهای آن کنار گذاشتن علی عبدالله صالح از سیاست و ابقایش در یمن است.
 
پیشتر رسانه‌های عربی از طرح برخی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به رهبری امارات برای میانجیگری میان عربستان و پسر صالح خبر داده بودند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: یمن ائتلاف ریاض