۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷

آخرین وضعیت مصدومین پالایشگاه شازند

مدیر روابط عمومی پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند با بیان اینکه تعداد مصدومین گاز گرفتگی پالایشگاه امام(ره) شازند به 8 نفر رسید، گفت: حال دو نفر از مصدومان حادثه امروز وخیم است.
کد خبر : ۲۴۰۸۹۴

صراط: عباس سلیمانی در اراک اظهار داشت: متاسفانه ظهر امروز و در هنگام تعمیر واحد RCD (واحد تصفیه ته‌مانده برج تقطیر) که یکی از بزرگ‌ترین واحدهای این پالایشگاه است، در زمان بازسازی و تعمیر(اورهال) این بخش از پالایشگاه حادثه‌ای رخ می‌دهد که طی آن هشت نفر دچار گاز گرفتگی و مصدوم می‌شوند.

وی تصریح کرد: بر اثر این حادثه هشت نفر دچار گازگرفتگی شدند که از این تعداد دو نفر در آی سی یو، یک نفر در سی سی‌یو و پنج نفر دیگر در اورژانس تحت درمان قرار گرفتند که متاسفانه حال دو نفر از آنان وخیم است.

مدیر روابط عمومی پالایشگاه شازند بیان داشت: واحد RCD (واحد تصفیه ته‌مانده برج تقطیر) با 10 راکتور و 1500 تن شارژ کاتالیز پرفشارترین واحد پالایشگاهی است که تخلیه کاتالیزه آن باید تحت فشار مثبت ازت باشد تا از ایجاد حریق در هنگام بازسازی و تعمیر جلوگیری شود.

سلیمانی خاطر نشان ساخت: متاسفانه در حین کار پای یک نفر از کارگران لیز خورده و ماسک از صورتش کنار می‌رود در این هنگام نیروهای دیگر نیز برای کمک به وی وارد صحنه می‌شوند که خود دچار گازگرفتگی می‌شوند.

وی ادامه داد: پالایشگاه شازند اراک پیچیده‌ترین و به روزترین پالایشگاه کشور است که به دلیل گستردگی و حجم بالای کار وقوع چنین اتفاقاتی دور از انتظار نیست، اما همواره قبل از آغاز کار آموزش‌های ایمنی به کارگران داده می‌شوند و دستورالعمل‌های ایمنی ابلاغ می‌گردد.

مدیر روابط عمومی پالایشگاه شازند با بیان اینکه تیم کارشناسی هم اکنون در حال بررسی علت وقوع این حوادث است، بیان داشت: چنین اتفاقاتی نه تنها در پالایشگاه اراک بلکه در عسلویه و دیگر پالایشگاه‌های کشور رخ می‌دهد و با توجه به حجم بالای کار امکان اتفاق حادثه چیز بعیدی نیست.


منبع: فارس