۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶

آخرین آمار از تلفات و خسارات زلزله کاشمر

زمین لرزه بامداد امروز کاشمر ، مردم تربت حیدریه را تا صبح آواره خیابان ها و پارکهای سطح شهر کرد.
کد خبر : ۲۴۰۹۸۵
صراط: بر اساس اعلام فرماندار تربت حیدریه در پی وقوع زمین لرزه 5.2 ریشتری کاشمر در استان خراسان رضوی، 64 نفر به بیمارستان ها و مراکز درمانی شهر مراجعه کردند که 9 نفر بستری شدند.

زمین لرزه بامداد امروز کاشمر ، مردم تربت حیدریه را تا صبح آواره خیابان ها و پارکهای سطح شهر کرد.

زلزله ای به قدرت 5.2 دهم ریشتر ساعت یک و 58 دقیقه و 31 ثانیه بامداد امروز در عمق 10 کیلومتری زمین ، منطقه تربت حیدریه را نیز لرزاند و بسیاری از مردم تربت حیدریه به علت ترس از وقوع دوباره زلزله ، شب را در فضای باز و پارک ها سپری کردند.

فرماندار تربت حیدریه درباره خسارات و تلفات احتمالی این زمین لرزه به واحد مرکزی خبر  گفت: خوشبختانه تاکنون گزارشی از تلفات جانی زلزله بامداد چهارشنبه این شهرستان گزارش نشده است.

فتحی نیا درباره مصدومان هم افزود: در پی این زمین لرزه ، 64 نفر به بیمارستان ها و مراکز درمانی شهر مراجعه کردند که 9 نفر به علت شکستگی در حین خروج از منازل و عوارض قلبی ناشی از این حادثه دچار آسیب و بستری شدند.

او با اشاره به اینکه بررسی در زمینه خسارت های احتمالی این زمین لرزه ادامه دارد ، گفت: برای پیشگیری از حوادث احتمالی هم اکنون تمام دهیاران و اعضای شورای هماهنگی بحران شهرستان در آمادگی کامل به سر می برند.

35 نفر بر اثر زلزله کاشمر مجروح شدند

به گفته مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی، 35 نفر بر اثر زلزله بامداد امروز چهارشنبه در شهرستان کاشمر مجروح شدند.

حجت شایان فر به ایرنا گفت: بیشتر این مجروحین به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند.

او بابیان اینکه این زلزله تنها منجر به ترک خوردگی تعدادی از واحدهای مسکونی شده است گفت: تاکنون گزارشی از تخریب کلی واحدهای مسکونی در شهرستان کاشمر تاکنون ارسال نشده و در دست بررسی است. این زلزله به تاسیسات زیربنایی خسارتی وارد نکرده و در روند فعالیت آنها خللی ایجاد نشده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: بعد از اطلاع از وقوع زلزله در شهرستان کاشمر عملیات جستجو و نجات مجروحین و تلفات احتمالی توسط دست اندرکاران ذیربط و امدادگران آغاز شد.

او گفت: میزان خسارت کلی به واحدهای مسکونی و اداری و تجاری شهرستان کاشمر در دست بررسی است و متعاقب امر اعلام می شود.