۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴

جنتی: با هنر باید اعتدال را تقویت کنیم

وزیر ارشاد اضافه کرد: از طریق سایر اقداماتی مانند تئا‌تر، هنر‌های تجسمی و... باید فکر اعتدال و وسطیت را تقویت کنیم و با کسانی که امروز به نام اسلام در منطقه جریان سازی می‌کنند، مبارزه کنیم.
کد خبر : ۲۴۰۹۹۰
صراط: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از اقدامات خوبی که در طول سالیان اخیر انجام شده است، ساخت فیلم «محمد رسول الله» است که در این فیلم روحیه رحمت، برکت، مهربانی و الفتی که پیامبر نسبت به دیگران به خوبی نمایش داده شده است.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای امضای تفاهمنامه فرهنگی، هنری بین ایران و عراق در هتل آزادی حضور یافته بود در جمع خبرنگاران گفت: طبیعتا یکی از کارهایی که وزارت فرهنگ هر کشوری اعم از ایران، عراق و.. دارد این است که با تفکر افراطی مقابله کند و فرهنگ سازی برای معرفی چهره واقعی اسلام داشته باشیم که همواره همراه با تسامح، رحمانیت و مرحمت نسبت به بندگان خدا بوده است.

وی افزود: من فکر می‌کنم جمهوری اسلامی ایران چه از طریق کتاب‌هایی که منتشر می‌شود و چه از طریق فیلم‌هایی که ساخته می‌شود، در این زمینه قدم‌های مثبتی را برمی دارد.

وی به تمجید از فیلم محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله) پرداخت و گفت: یکی از اقدامات خوبی که در طول سالیان اخیر انجام شده است، ساخت فیلم «محمد رسول الله» است که به نظرم یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است. در این فیلم روحیه رحمت، برکت، مهربانی و الفتی که پیامبر نسبت به دیگران به خوبی به نمایش در آمده است.

وزیر ارشاد اضافه کرد: از طریق سایر اقداماتی مانند تئا‌تر، هنر‌های تجسمی و... باید فکر اعتدال و وسطیت را تقویت کنیم و با کسانی که امروز به نام اسلام در منطقه جریان سازی می‌کنند، مبارزه کنیم.

جنتی در پاسخ به این سوال که امروز رئیس جمهور بر لزوم نبود نظارت سلیقه‌ای بر امر کتاب تاکید دارند، آیا این موضوع پیامی است مبنی بر اینکه در حوزه ممیز کتاب نظارت سلیقه‌ای وجود دارد؟ توضیخ داد:  نه هم چنین پیامی ندارد. ایشان سیاست‌هایی که دولت آن را دنبال می‌کند، بیان می‌کنند. ایشان می‌گویند ما نمی‌توانیم سلیقه‌ای عمل کنیم و باید براساس معیار و ضابطه عمل کنیم. ما فکر می‌کنیم که اکنون آنچه که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رعایت می‌شود، عمل به ضابطه است. شفاف و بدون هیچ اقدام سلیقه‌ای دیگری کار می‌کنیم. برای مثال هر کسی که کتابش عرضه می‌شود اگر مشکلی داشته باشد دقیقا به او گفته می‌شود که این مشکل کجاست و با کدام قسمت از قانون چاپ و نشر که مصوب مجلس است تعارض دارد. طبیعتا آن بخش را اصلاح می‌کند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه ما از این جهت که به نویسندگان و ناشران خود اعتماد کردیم، خود آن‌ها بسیار رعایت می‌کنند و اکنون کمتر کتابی داریم که دچار توقیف شود. البته انتشار 72 هزار عنوان کتاب در سال گذشته که عمدهٔ آن‌ها کتاب‌های چاپ اول بوده است، اولا نشان دهنده اقبالی از جانب نویسندگان است که احساس می‌کنند آنچه را که بنویسند بدون خرده گیری بی‌جا مجوز نشر داده می‌شود و هم چنین انگیزه بیش تری در ناشران به وجود آمده است که این کتاب‌ها را چاپ کنند.

جنتی یادآور شد: من فکر می‌کنم تعداد کتابخوان‌ها هم باید افزایش پیدا کرده باشد. چرا که اگر ما کتاب خوان نداشتیم، ناشران اقدام به چاپ این کتاب‌ها نمی‌کردند.
منبع: تسنیم
برچسب ها: صراط جنتی اعتدال