۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۴

عدم پاسخ فرمانداری شیراز به درخواست تجمع دانشجویان

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز گفت: فرمانداری شیراز نسبت به درخواست تجمع دانشجویان مقابل استانداری در حمایت از انتشار فکت شیت ایرانی پاسخی نداده است.
کد خبر : ۲۴۱۰۶۶

صراط: عباس توانا در جمع شورای بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز اظهار داشت: بنای فعالیت‌های خود را بر همدلی و هم‌زبانی با دولت گذاشته‌ایم و ادامه می‌دهیم چراکه اعتقاد قلبی ما این است که اگر مشتاق پیشرفت کشور و پیشبرد اهداف عالی نظام هستیم باید همگی با یکدیگر، همدل و هم‌زبان گام برداریم.

به گزارش روابط عمومی بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز، وی بابیان اینکه برخی از رفتارهای منصوبین دولت در اقصی‌نقاط کشور با شعار همدلی و هم‌زبانی در تضاد است افزود: روند برخورد ضربتی با منتقدان دولت روزبه‌روز تشدید شده است تا جایی که برخی اوقات در شان یک دولت اسلامی نیست.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز بابیان اینکه مطالبه «گزاره‌برگ» ایرانی یا انتقاد نسبت به عدم انتشار آن، تقاضای ناحقی نیست اضافه کرد: هدف دانشجویان از انتشار «گزاره‌برگ» ایرانی، پاسخی قاطع به گزافه‌گویی‌های سران سلطه است ازاین‌رو دولت و مجموعه آن نباید این‌گونه فضای آزاداندیشی و مطالبه آزادانه در چارچوب قانون دانشجویان را محدود ‌کنند.

توانا بیان کرد: تاریخ جمهوری اسلامی ثابت کرده که اگر جنبش دانشجویی، پویا عمل کند و درگیرودار سیاسی‌بازی جریانات مختلف به دنبال فضای ملتهب و به حاشیه راندن منطق در دانشگاه نشود، می‌تواند بازوی فکری دولت‌ها باشد، اما رویکرد فعلی به این مهم لطمه خواهد زد چراکه رویه مسئولان دولتی در برخورد با منتقدان حاکی از کم‌سابقه‌ترین توهین‌ها چه در رفتار و چه در گفتار است.

وی بابیان اینکه دولت بیش از گذشته، شعارهای قبل و بعد از انتخاباتش را با خود مرور کند و همان‌ها را شاخص عملکرد خود قرار دهد تصریح کرد: در این صورت به این نتیجه خواهد رسید که آن شعارها به‌ویژه در باب آزادی بیان نه‌تنها تحقق‌نیافته بلکه روزبه‌روز فاصله‌اش بیشتر می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز بابیان اینکه در اقدامی قانونی، هفتم اردیبهشت‌ماه جاری درخواست صدور مجوز تجمع مقابل استانداری به‌منظور حمایت از انتشار فکت شیت ایرانی را به فرمانداری شیراز ارائه کردیم ادامه داد: پس از پیگیری‌های مکرر در هفته گذشته و هفته جاری، هیچ پاسخی از مراجع ذی‌صلاح دریافت نکردیم که این رفتارها در شان دولت تدبیر و امید و منادیان اعتدال نیست.

توانا بابیان اینکه دولت و مسئولان دولتی یقین داشته باشند جریان دانشجویی خالص، دلسوزان حقیقی این نظام است و انتقادات این قشر جامعه ناظر بر عملکرد هرچه بهتر دولت به‌ویژه در حوزه سیاست خارجی بوده، خاطرنشان کرد: انتشار گزاره‌برگ ایرانی موجبات سرافرازی نظام را فراهم می‌آورد.