۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳

بارزانی: فعلاً طرحی برای جدایی نداریم

رئیس منطقه کردستان عراق عصر روز شنبه برای دیدار با باراک اوباما در رأس هیأتی بلند مرتبه راهی پایتخت‌ آمریکا شد.
کد خبر : ۲۴۱۰۹۳
صراط: رئیس منطقه کردستان عراق وحدت نمی‌تواند امری اجباری باشد تصریح کرد که کردستان عراق در شرایط کنونی برنامه‌ای برای جدایی ندارد.

به گزارش روسیا الیوم، مسعود بارزانی که به تازگی از واشنگتن و دیدار با رئیس جمهور آمریکا بازگشته در اولین اظهار نظرش گفت که وحدت عراق امری اختیاری است و نه اجباری.

وی در سخنانی در مرکز مطالعات صلح آمریکا با اشاره به اینکه کردستان مستقل در آینده امری حتمی و مستمر است که بازگشت ندارد، تصریح کرد که کردهای عراق در شرایط کنونی طرحی برای جدایی از دولت مرکزی بغداد ندارند.

رئیس منطقه کردستان عراق عصر روز شنبه برای دیدار با باراک اوباما در رأس هیأتی بلند مرتبه راهی پایتخت‌ آمریکا شد.

این دیدار در شرایطی صورت می‌گیرد که رابطه بغداد-واشنگتن در روزهای اخیر در پی طرح ارائه شده توسط کنگره سرد شده است.

پس از مطرح شدن طرح کمیته سیاست خارجی کنگره آمریکا مبنی بر مسلح کردن کردها و عشایر اهل سنت عراق، مقامات و شخصیت های عراقی واکنش شدیدی به این طرح نشان داده‌اند. طبق این طرح دولت آمریکا به طور مستقل با کردها و عشایر عراقی رابطه برقرار خواهد کرد و مقامات عراقی می‌گویند این طرح یعنی اینکه کردها و عشایر اهل سنت در نظر آمریکایی‌ها کشورهای مستقلی هستند.

پیش از این «عبدالهادی السعداوی» نماینده پارلمان عراق با اشاره به اینکه سفر بارزانی در چارچوب طرح تجزیه عراق است، گفت: بارزانی با مقامات آمریکایی درباره طرح تجزیه که در کنگره بررسی می‌شود، گفت‌وگو خواهد کرد.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط عراق