۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹
تکرار کنایه سیاسی فردوسی پور به نمایندگان

مشروح نود؛ داور دو تراکتوری را اخراج نکرد/ پرسپولیس برنده دربی است

تعدادی از نتایج عجیب ارسال شده از سوی مردم اعلام شد که ۱۳۶۴ نفر برد هفت بر صفر استقلال، ۲۲ نفر برد هشت بر چهار این تیم، ۲۰۱۲۵ نفر برد شش بر صفر پرسپولیس و ۵۷۲۲ نفر برد چهار بر صفر استقلال را پیش بینی کردند.
کد خبر : ۲۴۱۵۸۶
مشروح نود؛ داور دو تراکتوری را اخراج نکرد/ پرسپولیس برنده دربی است
صراط: برنامه نود بیست و یکم اردیبهشت دیشب از ساعت ۲۲:۴۵ با محوریت بررسی هفته ماقبل آخر لیگ برتر باشگاه های کشور از شبکه سه آغاز شد.

در ابتدای برنامه سوال مسابقه پیام کوتاه درخصوص پیش بینی نتیجه دربی با سبک مسابقات پیش بینی جام جهانی ۲۰۱۴ پخش شد.

درخواست برای انتقال سایپا به آمل و کاشان

پس از پخش بازی سایپا فردوسی پور توضیحاتی درباره شایعه انتقال سایپا به یکی از شهرستان ها مطرح کرد و گفت مسئولان تربیت بدنی تهران و البرز باید با این مسئله مخالفت کنند. دلیلی ندارد تیمی که زحمتش در این استان کشیده شده و دوبار اینجا قهرمان شده  به استان دیگری داده شود. من همچنان نگران انتخابات مجلس هستم که عده ای دنبال استفاده از آن و بردن تیم به شهرهای خودشان هستند که نباید تکرار شود.

در ادامه برنامه مسئولان با گل محمدی مسئول تربیت بدنی استان البرز تماس گرفتند که وی گفت: درخواست برای انتقال سایپا از آمل و کاشان به ما ارائه شده. تصمیم رفتن سایپا از کرج ورزشی نیست و استان البرز به هیچ وجه موافق این انتقال نیست.

عادل فردوسی پور با اعلام این مطلب گفت یک سری از دوستان که خیلی هم ورزشی نیستند این درخواست را ارائه کردند و دوست دارند زحمات این تیم به نام خودشان ثبت شود و به اهداف خودشان برسند ، امیدواریم تمام اتفاقات در فوتبال ما فوتبالی و ورزشی بیفتد.

وی گفت با بیت اله رضایی مدیرعامل باشگاه سایپا هم تماس گرفتیم که او اعلام کرد درخواست انتقال سایپا به تهران را داشته ایم تا مسابقات تیم پخش مستقیم شود.

هر دو گل استقلال خوزستان مردود بود

داوری مسابقات پخش شده بررسی شد که میرزابیگی درخصوص بازی سایپا و استقلال خوزستان گفت: روی گل اول استقلال خوزستان خطا شد و مدافع سایپا را هل دادند. روی گل دوم استقلال خوزستان هم خطای کف پای سیدصالحی اتفاق افتاد.

پنالتی نفت اشتباه بود، پنالتی صبا پرید

کارشناس داوری برنامه در خصوص مسابقه پرحاشیه نفت تهران و صبای قم گفت: پنالتی نفت اشتباه بود چرا که حرکت مدافع صبا خطا بود اما پایش را بیرون از محوطه جریمه زد و پنالتی نبود. همچنین بیرانوند دروازه بان نفت زیرکانه خودش را به روزبه چشمی بازیکن صبا زد و یک پنالتی هم برای صبا گرفته نشد.

تارتار: به خاطر اشتباه داوری اخراج شدم

پس از کارشناسی داوری این بازی مهدی تارتار سرمربی صبا روی خط تلفنی آمد و گفت: من از زمین بیرون نرفتم تا شما من را روی خط بیاورید. اگر من نفت را می بردم بهترین تیم هفته صبا بود و بهترین مربی هفته من بودم اما مدیران تیم ها این اتفاقات را نمی بینند و نمی دانند تیم ها چرا نتیجه نمی گیرند. هفته ۱۱ امسال من به خاطر اشتباه داوری از کار برکنار شدم اما داوران هر اشتباهی بکنند محروم نمی شوند. حتی اگر من را از فوتبال محو کنند امیدوارم فوتبالمان را درست کنند.

انتقاد فردوسی پور از وزیر ورزش

گزارشی از جلسه پرحاشیه وزیر ورزش با پیشکسوتان فوتبال پخش شد.

پس از پخش این صحبت ها عادل فردوسی پور با نقد صحبت های وزیر ورزش گفت: انتظار از وزیر دولت تدبیر و امید هست که وقتی یک تیم داره آرامش پیدا می کنه در صحبت هاش  امید دیده بشه. اگر واقعا متر و معیار ما نتیجه گرفتن و باخت دقیقه ۹۱ مقابل آرژانتین هست این باخت با یک گل با باخت چهار بر یک برابر هلند در جام جهانی ۱۹۷۸ قابل مقایسه نیست و اگر متر ما دو باخت و یک مساوی در هر دو جام باشد این متر کارشناسی نیست. امیدوارم دوستان و اطرافیان وزیر به ایشان مشاوره بدهند تا از وضعیت رو به بهبود تیم و اینکه نظر بقیه چیست اطلاع پیدا کنند و فضا برای ایشان شفاف تر بشه تا با امیدواری بیشتری به قضیه نگاه کنند. انتظار افکار عمومی این است که با امیدواری بیشتری به مسائل نگاه شود.

دو بازیکن تراکتور برابر استقلال باید اخراج می شد

داوری دو مسابقه پخش شده بررسی شد.

میرزابیگی درباره داوری نفت مسجدسلیمان و سپاهان گفت پنالتی سپاهان به درستی اعلام شد.

وی درخصوص مسابقه استقلال و تراکتورسازی گفت:  دقیقه ۱۷ مسابقه ایران پوریان بازیکن تراکتور باید به خاطر خطای شدید اخراج می شد. در ادامه دستی که بیگ زاده روی شانه ایران پوریان در محوطه جریمه گذاشت خطا و پنالتی نبود. ضربه آرنج بایرامی به امیرحسین صادقی هم باید با کارت قرمز جریمه می شد.

گل راه آهن آفساید بود

داوری مسابقه جنجالی راه آهن و پیکان بررسی شد که میرزابیگی در این خصوص گفت: گل موتومبا از راه آهن آفساید بود و  بالاتنه بازیکن جلوتر از مدافع پیکان بود. گل پیکان خطا نبود. زمین خوردن سعید دقیقی در محوطه جریمه پنالتی نبود و ادامه بازی درست بود. روی میلاد محمدی از راه آهن خطای هل دادن انجام شد و یک  پنالتی راه آهن گرفته نشد. اعلام خطای محمد نصرتی منجر به گل راه آهن از روی ضربه کاشته اشتباه بود و گل راه آهن مردود بود. پنالتی دقیقه آخر ساموئل قابل تشخیص نیست اما خطا مسلم بود و به نظر می رسید داخل محوطه جریمه هم بود.

مرفاوی: حرکات رضاییان تحریک آمیز بود/ فقط از خودم دفاع کردم

ارتباط تلفنی با صمد مرفاوی به خاطر درگیری اش با رامین رضاییان در بازی راه آهن برقرار شد. سرمربی تیم فوتبال پیکان درخصوص این اتفاقات گفت: درگیری هایی بعد از گل اول ما شد اما من رفتم راه آهنی ها را آرام کردم و افراد را جدا می کردم و مشکلی نداشتم. دقیقه ۹۳ ما بازی برده را باختیم من ندیدم هیچ جای دنیا چنین اتفاقی بیفتد اما شاگرد من در صبا که برایش زحمت هم کشیدم آمد جلوی من خوشحالی کرد و گرد و خاک به پا کرد.

وی افزود: در ابتدا من گفتم چرا آمدی اینجا حریم شخصی من هست و برو از اینجا. درست نیست که بازیکن حریف بیاید جلوی من در منطقه فنی شادی کند و سرمربی حریف هم می خواهد اینجا بازیکنش را ببوسد و این کار درستی نیست و طبیعی است عکس العمل نشان دهم . حرکات رضاییان تحریک آمیز بود و من دیدم این بازیکن ایستاده من را نگاه می کند و آن حرکت را انجام دادم، من باید از خودم دفاع کنم.

مرفاوی ادامه داد: تبم من مظلوم واقع شده، یک گل خطا و یک گل آفساید به ما زدند و بازیکن و مربی حریف  آمدند جلوی من خوشحالی کردند انتظار دارید مثل چوب خشک بایستم عکس العمل نشان ندهم؟ اشتباهات داوری باعث شد ما بازی را واگذار کنیم. در این شرایط جدولی ما ضرر کردیم و چه کسی باید جواب ما را بدهد و شما انتظار دارید ما خیلی راحت از این مسئله بگذریم و بگوییم آقای داور دست شما درد نکند؟ خیلی راحت مربی حریف بعد از گل اول می آید به منطقه فنی ما شلوغ کاری می کند و ورق بازی را بر می گرداند، این کارها ارزش ندارد آدم به خاطر یک برد این قدر جنجال و شلوغ کاری کند.

تقویم نود

تقویم نود شامل اتفاقات نوستالژیک فوتبال در هفته جاری پخش شد. از جمله بخش های این هفته می توان به بازی مشکوک ۱۸ اردیبهشت استقلال برابر شموشک در ۱۸ اردیبهشت ۸۴ با اشتباهات رامین محرم نژاد، تولد محمود کریمی، تولد فرانکو بارسی، روز هلال احمر، سالروز فاجعه ورزشگاه متقی ساری در بازی ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۰ شموشک برابر پرسپولیس و کشته شدن تعدادی از تماشاگران اشاره کرد.

پنالتی پرسپولیس درست بود

داوری دو مسابقه بررسی شد که میرزابیگی درباره داوری مسابقه گسترش فولاد - پرسپولیس گفت: برخورد سوشا مکانی با محمد ابراهیمی خطا نبود و گلر پرسپولیس شیرجه زد تا توپ را بگیرد و مهاجم خودش را به دروزاه بان زد که خطا نبود. پنالتی پرسپولیس درست بود و خطای دروزاه بان واضح است و جریمه شخصی آن یک اخطار است.

وی درباره مسابقه ذوب آهن و ملوان گفت : در صحنه سرنگونی حدادی فر کارت زردی که فغانی به خاطر شبیه سازی به او نشان داد درست بود و  خودش را طوری انداخت که داور اخطار بدهد.
 
پیش بینی های عجیب و غریب دربی

با پخش آمار پیش بینی برای آخرین بار برنامه این هفته نود ساعت ۲:۲۰ بامداد به پایان رسید.

تعدادی از نتایج عجیب ارسال شده از سوی مردم اعلام شد که ۱۳۶۴ نفر برد هفت بر صفر استقلال، ۲۲ نفر برد هشت بر چهار این تیم، ۲۰۱۲۵ نفر برد شش بر صفر پرسپولیس و ۵۷۲۲ نفر برد چهار بر صفر استقلال را پیش بینی کردند.

بیش از یک میلیون و هفتصد هزار نفر در این مسابقه شرکت کردند که ۵۰ درصد برد پرسپولیس، ۳۲ درصد برد استقلال و ۱۸ درصد بینندگان نتیجه مساوی را پیش بینی کردند. برتری دو بر یک پرسپولیس بیشترین آمار نظر مردم را به خود اختصاص داد.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۳۸ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
۶
۹
فردوسی پور که به دشمنی با تراکتور مشهوره یه کارنشناس رو میاره و فقط صحنه هایی که خودش دوست داره پخش میکنه که مثلا سوزش خودش رو تسکین بده
ناشناس
|
Germany
فردوسی پور بیشتر از تراکتور با استقلال دشمنی داره
دوست آذری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
۲
۳
این بچه ..... که تند حرف زدنش باعث مطرح شدنش شده و کارشناسی بکنه و برنامه 90 واس ماست تصاحب کرده
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
۲
۵
صراط پرسپولیسی،تیمت دربی رو نمیبره به دلت صابون نزن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
۱
۵
اقای فردوسی پور اب را بریز انجا که می سوزد