۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
آیت‌الله جوادی آملی:

آل‌ سعود با اعدام شیخ نمر سقوط می‌کند

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه دود اعدام شیخ نمر به چشم آل سعود می‌رود، گفت: اگر دیوانگی آل سعود گل کرده و این عالم بزرگوار را به شهادت برساند، این فرد آسیب نمی‌بیند، ولی آل سعود سقوط می‌کند و به بدترین درجه می‌رسد.
کد خبر : ۲۴۱۷۶۰
صراط: مفسر قرآن کریم با بیان اینکه دود اعدام شیخ نمر به چشم آل سعود می‌رود، گفت: اگر دیوانگی آل سعود گل کرده و این عالم بزرگوار را به شهادت برساند، این فرد آسیب نمی‌بیند، ولی آل سعود سقوط می‌کند و به بدترین درجه می‌رسد.

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی پیش از ظهر امروز در درس تفسیر قرآن کریم که در مسجد اعظم برگزار شد، با بیان اینکه آیاتی از قرآن کریم در مورد اصل خلقت است، اظهار کرد: آیات جهان شمولی در مورد خداوند وجود دارد که در آنها بیان شده رحمت للعالمین، رحمت للناس است.

وی خاطرنشان کرد: کار انبیا تبشیر و انذار است، در هیچ مکانی تبشیر به تنهایی نیامده است و انبیا مردم را به عواقب کارها بیم می‌دهند.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به وقایع موجود در مجموعه جهان کنونی گفت: امروز اجتماع طلاب و علمای حوزه علمیه در فیضیه برگزار شد، زیرا فاجعه‌ای در عربستان در حال وقوع است که دودش در درجه اول به چشم آل سعود می‌رود و این واقعه دیگران را رنج می‌دهد.

وی با بیان اینکه بخشی از انذار تنها مردان الهی را در بر می‌گیرد، گفت: بخشی از انذار به استکبار، صهیونیسم و آل سعود است، این قرآن برای سرکشان فرستاده شده تا بیم پیدا کنند.

آیت‌الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: یکی از ادله محکومیت به اعدام این عالم بزرگوار شیخ نمر این است که چرا در جریان کشور بحرین دخالت می‌کند که در جواب باید به آنها گفت شما به یمن حمله می‌کنید، دخالت نیست و شیخ نمر که نصیحت کرده، دخالت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز در منطقه خاورمیانه آل سعود به آدم‌کشی عادت کرده است، گفت: آنها فکر می‌کنند، مرگ پایان راه است، امروز آمریکا اگر خود را برجسته می‌داند، زیرا زیر پای او 70 میلیون قبر از جنگ جهانی اول و دوم است.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه قرآن کتاب زنده بوده و پیامش به ملت‌ها است، گفت: ملت‌ها باید بیدار شوند و اسلحه را از آل سعود بگیرند و این پیام جهانی است.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت امیر مومنان(ع) کار عقلی بود و کمک کردن به فقیر برای همه مردم روی زمین است و تنها مخصوص مسلمانان نیست و کشوری روی زمین وجود ندارد که حمایت از مستمند نداشته باشد و کار عاطفی است و کافر و ملحد ندارد.

آیت‌الله جوادی آملی ادامه داد: کار اسلامی این است که فقر را ریشه‌کن کند و امیر مومنان(ع) می‌گویند که اگر بدانم فقر کجا است، گردن فقر را می‌زنم.

وی خاطرنشان کرد: حوزویان و دانشگاهیان باید آل سعود را انذار کنند و به او بگویند اگر سرجایت نشینی، سر جایت می‌نشانیم.

این مفسر قرآن کریم یادآور شد:‌ اگر دیوانگی آل سعود گل کرده و این عالم بزرگوار را به شهادت برساند، این فرد آسیب نمی‌بیند، ولی آل سعود سقوط می‌کند و به بدترین درجه می‌رسد.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط آل سعود