۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
رئیس دستگاه قضا:

سران رژیم سعودی روی جاهلیت ۱۴۰۰ سال پیش را سفید کرده‌اند

رئیس قوه قضاییه گفت: آنچه در یمن رخ می‌دهد نمونه‌ای از وحشیگری و جهالت برخی ابناء بشر امروز است بطوریکه سران رژیم سعودی روی جاهلیت ۱۴۰۰ سال پیش را سفید کرده‌اند.
کد خبر : ۲۴۱۸۲۶
صراط: رئیس قوه قضاییه گفت: آنچه امروز در یمن رخ می‌دهد متأسفانه نمونه‌ای از وحشیگری و جهالت برخی ابناء بشر امروز است؛ بطوری که می‌توان گفت سران رژیم سعودی روی جاهلیت ۱۴۰۰ سال پیش را سفید کرده‌اند.

آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با تسلیت شهادت امام موسی بن جعفر (ع) و تبریک عید مبعث با تأکید براینکه «متأسفانه جرم و جنایت، جهل، قتل و فساد و فحشای رایج در دنیای امروز کمتر از ۱۴۰۰ سال پیش نیست»، گفت:نیاز امروز بشریت به معارف اسلامی بیشتر از زمان بعثت پیامبر اسلام (ص) است و تجاوز‌ها، قتل و غارت‌ها و جاهلیت بشر امروز کمتر از زمان بعثت پیامبر (ص) نیست و آخرین نمونه آن را اینک در یمن و از سوی رژیم سفاک سعودی شاهدیم.

 هدف بعثت پیامبر اکرم (ص) پرهیز از سوق یافتن به سوی جهل

رئیس قوه قضاییه وقوع برخی جنایت‌ها و کشتار مردان و زنان و کودکان بی‌دفاع، آنهم از طریق سلاح‌های مخرب و بمب‌های نامتعارف از سوی رژیم‌های زورگو و استکباری را رویه‌ای ظلمانی و رایج در دنیای امروز توصیف و تأکید کرد: آنچه از ظلم و جنایت و کشتار در دنیای امروز علیه انسان‌ها رخ می‌دهد کمتر از قبل و زمان بعثت پیامبر اکرم (ص) نیست.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: آیا امروز در جهان مدعی پیشرفت و توسعه، گسترش فساد و فحشاء کمتر از قبل است؟ آیا با انبوهی از سایت‌ها و مجلات و ماهواره‌هایی مواجه نیستیم که به ابتذال و فحشا و فساد خود حتی افتخار می‌کنند؟

رئیس قوه قضاییه هدف از بعثت پیامبر اکرم (ص) را کمال انسانی و تخلّق به اخلاق ملکوتی و بازداشتن انسان‌ها از جهل و ظلم و تباهی دانست و با تأکید براینکه بشریت امروز متأسفانه بیش از هر زمانی گرفتار مادیات شده و از خود معنوی و اخلاقی‌اش فاصله گرفته است گفت: مبعث شریف نبی اکرم (ص) حادثه‌ای بسیار مهم و عظیم و به عبارتی عظیم‌ترین حادثه و واقعه‌ای است که در عالم هستی رخ داده است.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه «عرب جاهلی در زمان بعثت پیامبر (ص) بد‌ترین شرایط خود را داشت، دچار سقوط اخلاقی و انسانی بود و قتل و غارت، فساد و فحشاء و زنده‌به گور کردن دختران در آن رایج بود» تصریح کرد: خداوند متعال در چنین وضعیتی که عرب جاهلی داشت، پیامبری را از میان آن‌ها برگزید که با تعلیم و تزکیه و مجاهدت فراوان همین ملت غرق در ظلمت را به انسان‌هایی نورانی و متقی و تسلیم در برابر امر الهی تبدیل کرد.

 پیامبر اکرم (ص) تجلی اعظم حق تعالی

آیت الله آملی لاریجانی افزود: پیامبر اکرم (ص) از مردم عرب ملتی ساخت که تقوا، اخلاق انسانی و تسلیم شدن در برابر حق و حقیقت خصوصیت بارز آن‌ها شد و از میانشان انسان‌های نورانی امثال ابوذر غفاری برخاست و البته از میان ملت‌های دیگر نیز سلمان فارسی رشد یافتند که هرکدام نوری از انوار الهی شدند.

رئیس قوه قضاییه با طرح این پرسش که «بشر باید چه مسیری را طی کند که بتواند به مقام دریافت و درک عمیق تعالیم الهی و ترویج آن در میان مردم برسد؟» تأکید کرد: پیامبر اسلام (ص) با شریعت و کتاب مهیمن خود که سرآمد همه شریعت‌ها و کتابهای الهی است، مسیر روشن سیر الی الله را به بشریت نشان داد و این حادثه عظیم امکان رخ دادن نداشت مگر اینکه پیامبر (ص) بتواند در باطن خود شرایط پذیرش معارف عمیق الهی را فراهم کند و آنچنان ارتقای تامی پیدا کند که بتواند با تلقی وحی، قرآن و معارف الهی تناسب یابد.

آیت الله آملی لاریجانی، پیامبر (ص) را بر اساس مضامین آیات قرآنی و روایات، «تجلی اعظم حق تعالی» دانست و اظهار کرد: امت مسلمان باید قدر این نعمت بزرگ را بدانند و در پی این باشند که چه راهی را باید طی کنند که بتوانند به مسیر تجلی اعظم حق تعالی نزدیک شوند تا بتوانند از این نعمت بزرگ هر چه بیشتر بهره‌مند بشوند.

رئیس دستگاه قضا توسل به پیامبر اکرم (ص) را به نص قرآن کریم موجب پذیرش استغفار بشر توصیف کرد و گفت: برای توسل به پیامبر اکرم (ص) در برخی از زیارت‌ها اینطور می‌خوانیم که اللهم انک قلت و لَوْ أنَّهُمْ إذْ ظَلَمُوا أنْفُسَهُمْ جَاءُوکَ فَاسْتَغْفَرُوا اللهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللهَ تَوَّاباً رَحیماً یعنی خدایا خودت در قرآن فرموده‌ای اگر انسان‌ها به خودشان ظلم کردند، خدمت پیامبر (ص) برسند و استغفار کنند و پیامبر برای آنها استغفار کند آنگاه است که خداوند را توبه‌پذیر و رحیم می‌یابند.

آیت الله آملی لاریجانی با تأکید بر لزوم توجه انسان‌ها به دور نشدن از مسیر حق تعالی و توجه به غفلت‌های روزمره گفت: با چنین شرایطی که ما انسان‌های غافل داریم آیا حق نیست که توسل بجوییم به کسی که نص قرآن می‌فرماید، او استغفار کند برای شما تا لَوَجَدُواْ اللّهَ تَوَّابًا رَّحِیمًا، پس چه زیباست که با توسل خالصانه به محضر پیامبر اکرم (ص) خدمت ایشان عرض کنیم که اَتَیتُک مُسْتَغْفِرًا تآئِباً مِنْ ذُنُوبی وَاِنّی اَتَوَجَّهُ بِک اِلَی اللّهِ رَبّی وَ رَبِّک لِیغْفِرَ لی ذُنُوبی.

رئیس قوه قضاییه در پایان سخنان خود با تأکید براینکه تعالیم نبی اکرم (ص) نیاز امروز بشریت است گفت: همه ما باید برای زنده نگه داشتن تعالیم انبیای الهی و خصوصاً نبی اکرم (ص) که حق همه ادیان را بجا آورده تلاش کنیم و بدانیم که وظیفه سنگینی به عهده داریم تا بتوانیم تعالیم پیامبر اسلام را ترویج کنیم.

آیت الله آملی لاریجانی به ذکر روایتی از امام جواد (ع) درخصوص جایگاه والای شب بعثت پرداخت و افزود: این روایت را مرحوم سید در اقبال نقل کرده که: «انَّ فی رَجَبِ لَیلةٌ هیَ خیرٌ لِلنّاسِ ممّا طَلَعَت علیه الشَّمسُ و هیَ لَیلَةُ سَبعٍ و عِشرینَ مِنه، نُبِّیَ رسول الله (صلّى الله علیه وآله وسلم) فی‌ صبیحت‌ها، وانّ للعامل فیها لاکل الله من شیعتنا مثل أجر عمل ستّین سنة».

در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی بحث و بررسی درخصوص سند چشم انداز قوه قضاییه ادامه یافت.

منبع: میزان
برچسب ها: صراط لاریجانی