۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶

میرزاده: خاطرات هاشمی سند تاریخی است!

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آیت الله هاشمی مانند همه ابتکاراتی که دارند در این مورد هم ابتکار جالبی داشته‌اند که تمام خاطرات خود را از انقلاب اسلامی مکتوب کرده‌اند و این به مرور زمان تبدیل به یک سند تاریخی می‌شود.
کد خبر : ۲۴۲۰۵۵

صراط: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آیت الله هاشمی مانند همه ابتکاراتی که دارند در این مورد هم ابتکار جالبی داشته‌اند که تمام خاطرات خود را از انقلاب اسلامی مکتوب کرده‌اند و این به مرور زمان تبدیل به یک سند تاریخی می‌شود.

به نقل از ستاد خبری نمایشگاه کتاب دانشگاه آزاد اسلامی،  دکترحمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به همراه دکترحسین غریبی معاون آموزشی، دکترطه هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی، دکترشایان فر رئیس مرکز هیئت امنای استانی دانشگاه آزاد، دعاگویی سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مازندرانی مدیر مسئول روزنامه فرهیختگان و جمشیدی مدیر عامل خبرگزاری آنا عصرامروز ازنمایشگاه کتاب وسالن دانشگاه آزاد اسلامی دیدن کردند.

میرزاده ابتدا ازغرفه های استانی دانشگاه آزاد بازدید و ازمسئولان آنها درباره نمایشگاه امسال،چاپ کتاب های جدید ومیزان استقبال مخاطبان سوال کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استقبال مردم مخصوصا قشر جوان از نمایشگاه را نسبت به سال گذشته بیشتردانست و گفت: از جمعیتی که درنمایشگاه وجود دارند می شود به استقبال بیشترپی برد این موضوع نشان می دهد ناشران بیشتری هم دراین نمایشگاه کتاب شرکت کردند وخوشبختانه موضوع کتاب،کتابخوانی و کتاب نویسی درکشور تا حدودی جا افتاده است واین مسئله همان هدف بنیان گذار این نمایشگاه یعنی مقام معظم رهبری بود که جریان کتابخوانی  وکتاب نویسی درکشور توسعه پیدا کند که خوشبختانه به این هدف هم رسیدند.

چاپ 15 هزار عنوان کتاب در دانشگاه آزاد

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدای تاسیس تا کنون 15000 عنوان کتاب منتشر کرده است که امسال با کارایی وتنوع 2140 عنوان از جدید ترین این کتب دربیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است که رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته وپیشرفت بسیارخوبی دراین زمینه به حساب می آید و با هدف تشویق کتابخوانی  برای دانشجویان 50 درصد و برای باقی بازدیدکنندگان 35 درصد تخفیف درنظرگرفت است.

وی با تشکر از معاون فرهنگی و مهندس قاسمی رئیس سازمان چاپ و انتشارات افزود: سالن دانشگاه آزاد امسال با آرایش و تجمیع نمونه باعث هم افزایی شد وفروش خوبی هم تا امروز داشت. مبنای دانشگاه آزاد اسلامی دراین زمینه رشد کتابخوانی وتوسعه چاپ کتاب است همچنین برنامه هایی برای تشویق محققان،اساتید،دانشجویان و فارغ التحصیلان برای چاپ کتابهایشان داریم تا بتوانیم وزن بالای دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه اموزش و پژوهش را به حوزه کتاب هم وارد کنیم.

میرزاده درباره پایین بودن سرانه مطالعه در کشور با بیان اینکه این امر یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری نیزاست بیان داشت: برای کاهش ناهنجاری ها باید درراستای کتاب و کتابخوانی تلاش کنیم هرچه تعداد کتابخوان ها درجامعه بیشترباشد آمارناهنجاری های اجتماعی پایین ترخواهد آمد زیرا کتاب باعث جلا وظرافت روح خواهد شد و کسانی روح پاک و ظریف دارند به دنبال ناهنجاری نخواهند رفت.صیقل روح و جان به توسعه فرهنگی کمک زیادی می کند ما باید تلاش کنیم امرکتابخوانی را مثل غذا خوردن و ورزش کردن وارد زندگی رومزه کنیم.

*بخشنامه تشکل ها، برای حمایت از بسیج و سایر تشکل های دانشجویی صادر شده است

دکترحمید میرزاده در پاسخ به سوالی در خصوص پاره ای ابهامات در مورد بخش نامه تشکل ها و فعالیت های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی که در آذر ماه سال قبل ابلاغ شده بودعنوان کرد: این بخشنامه برای حمایت از بسیج و سایر تشکل های دانشجویی حدود 6ماه قبل صادرشده بود و جای تعجب دارد که امروز و با گذر این مدت با اعتراض و هجمه رسانه ای روبه رو شده است.

وی با بیان اینکه بسیج یک گروه فرا حزبی و فراجناحی است و به دلیل اینکه مجموعه بسیج از یک طیف فکری خاص حمایت نمی کند و در داخل یک جریان سیاسی نمی گنجد برای دانشگاه اهمیت ویژه ای دارد گفت: بسیج عقاید ملی را دنبال می کند ومتعلق به همه مردم است. ما خودمان را ازبسیج می دانیم از همین روهیچ حمایتی را ازآنها دریغ نخواهیم کرد و حتی ازنظر اعتبارات مالی هم از فعالیت های ایشان حمایت هایی صورت دادیم.

میرزاده ادامه داد: این بخشنامه با هدف یک سان سازی رویه ها در سطح بیش از چهارصد واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی و درچارچوب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است.

وی افزود: ما در دانشگاه آزاد اسلامی از همه تشکل ها با همه گرایش ها و در چارچوب قانون حمایت می کنیم و از بسیج دانشجویی هم برای همکاری بیشتر دعوت می کنیم وقطعا ازآنها حمایت خواهیم کرد و مطمئن باشید این بخشنامه هم در جهت حمایت از تشکل ها و بسیج بوده است. دانشگاه آزاد اسلامی ازتمام تشکل ها با هر گرایش و فکری در چارچوب قانون حمایت خواهد کرد وهمگی می توانند درفضای دانشگاه فعالیت کنند وازحمایت دانشگاه هم برخوردار باشند.

به خاطر شغل معلمی با کتاب مانوس هستم

دکترمیرزاده یکی از علت های کتاب خواندنش را شغلش خواند و گفت من معلم هستم و به کتاب خواندن نیازدارم همچنین کتاب خواندن برتصمیم گیری های ونحوه مدیریت موثراست.

وی گفت دوچیزروح انسان را صیقل می دهد حکمت و کتاب که درقران هم به آنها سفارش شده است پیامبران هم با همین دو برای صیقل دادن جان انسان ها آمدند ومی بینیم انسان هایی که پاک هستند قطعا با کتاب مانوس هستند.

میرزاده در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه های این دانشگاه در آستانه سی و سومین سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی درهفته آتی به مناسبت سالروزتاسیسش جشنواره فرهیختگان را برگزار خواهد کرد که دراین مراسم نزدیک به 40 عنوان اثرپژوهشی وجود دارد و درزمینه های کتاب برتر،تالیف برتروترجمه برترهم انتخاب و گزینش صورت گرفته است اما زمینه اصلی سالروز بر دستاوردهای پژوهشی ممتاز دانشگاه متمرکزاست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درپاسخ به سوالی در خصوص نظرش در باب سانسوردرچاپ و نشرکتاب بیان داشت: اگردر کتب خطوط قرمز نظام رعایت شده باشد نباید به خاطر اختلاف سلیقه ها جلوی چاپ کتابی گرفته شود.

وی بابیان اینکه درطبیعت هم تضاد انرژی ایجاد می کند و باعث پویایی می شود گفت درحوزه چاپ ونشرکتاب هم به همین صورت است و تضارب آراء و عقاید مختلف باعث رشد خواهد شد اما نباید خارج از چهارچوب خطوط قرمزنظام باشد و به کیان نظام و کشور و اعتقادات مردم آسیب برساند. زیرا که جامعه پذیرا نیست و استقبالی هم نمی شود. خوشبختانه دردولت یازدهم شاهد رشد نشرکتاب هستیم که ناشران زیادی امسال به نمایشگاه اضافه شدند و حوزه کتاب با رونق زیادی روبه رو بوده است.

خاطرات آیت الله هاشمی مانند سند تاریخی است

دکترمیرزاده درپاسخ به سوالی درباره آخرین کتابی که مطالعه کرده گفت: درحال حاضر کتاب خاطرات ایت الله هاشمی رفسنجانی با عنوان شکوفایی و سازندگی را می خوانم زیرا که ایشان رئیس ما بودند وهنوز هم هستند و کنجکاو بودم ببینم نقشم را چطور در مسئولیت هایی که داشتم ایفا کردم و تا بجایی که از کتاب مطالعه کرده ام خطایی از نظر ایشان نداشته ام.

وی افزود: آیت الله هاشمی مانند همه ابتکاراتی که دارند در این مورد هم ابتکار جالبی داشته اند که تمام خاطرات خود را از انقلاب اسلامی مکتوب کرده اند و این به مرور زمان تبدیل به یک سند تاریخی می شود.

میرزاده افزود: البته باید بگویم قران و حافظ درزندگی روزمره ام نقش دارند وهرروز سربه آنها می زنم.

رئیس دانشگاه آزاد درپایان و در پاسخ به سوالی در خصوص نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت : رسانه ها درتوسعه ادبی،فرهنگی،اجتماعی و انضباط فکری جامعه نقش بسیار مهم و به سزایی دارند. اهالی رسانه ازفرهیختگان جامعه محسوب می شوند ودربالابردن سطح آگاهی مردم و نزدیک شدن مردم به فرهیختگی نقش مهمی را ایفا می کنند.

منبع: فارس
برچسب ها: صراط میرزاده
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
۰
۰
خدا رحمت کند آن پیر سفر کرده امام راحل را که صراحتا در وصیت نامه اش این روزها را پیش بینی کرد که فرمود مردم فقط سخنرانی ها و یا نوشته های او را بپذیرند و از نقل قولهای واهی افراد که در اینده ممکن است مطرح نمایند دوری کنند .
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز