۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴

قرائتی: ۲۰ هزار طلبه کت‌وشلواری داریم

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: پول زکات را بگیریم و خرج نماز کنیم، ما برای زکات دل نمی‌سوزانیم در حالی که همه دین به زکات وابسته است، باید با پول زکات دین آباد شود نه ساختمان مدیرکل!
کد خبر : ۲۴۲۱۸۳
صراط: گردهمایی تخصصی زکات با حضور حجج‌اسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز و سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، آیت‌الله عالمی نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)‌ و نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه مراکز استان‌ها، مدیران کل کمیته استان‌ها و رؤسای ستاد زکات استان‌ها به میزبانی کمیته امداد امام خمینی(ره) عصر روز گذشته (شنبه ۲۶ اردیبهشت) در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه برگزار شد.

حجت‌الاسلام قرائتی در این نشست گفت: دینداری، شل شلی نمی‌شود قرآن از آدم‌های شل انتقاد می‌کند؛ «وَلاَ یَأْتُونَ الصَّلاَةَ إِلاَّ وَهُمْ کُسَالَى ... وَهُمْ کَارِهُونَ».

وی اظهار داشت: زکات شروع خوبی بود. زحمات کمیته امداد نتیجه داد اما باید اصلاح شود جناب آقای فتاح بیاید با همه ائمه جمعه شریک شود و نهضت صرفه‌جویی به راه بیندازیم.

رئیس ستاد اقامه نماز با انتقاد از برخی تجمل‌گرایی‌ها در ساخت مساجد و حسینیه‌ها عنوان کرد: امام نوشته بودند مصلی تهران، بزرگ و محکم و بدون هیچ تزئینات ساخته شود اما اکنون این چنین نیست اندکی اشرافی شده‌ایم و زهد و قناعت از ما برطرف شده است.

وی ابراز داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) پول‌ها را به حق خرج کند؛ «بِاسْمِ رَبِّکَ» در آن نیست، جهیزیه به عروس خانم‌ها می‌دهیم اما عروس، مسجدی و نمازخوان نیست. ما از کمیته امداد باید مساجد را پر کنیم.

حجت‌الاسلام قرائتی گفت: ۲۰ هزار طلبه کت‌وشلواری داریم این طلبه‌ها را به روستاها بفرستیم و بچه‌های روستا را قرآن‌خوان کنیم تا قصه آموزش قرآن حل شود. پول زکات را بگیریم و خرج نماز کنیم شاید رمز وابسته بودن زکات و نماز همین مسئله باشد. ما برای زکات دل نمی‌سوزانیم در حالی که همه دین به زکات وابسته است اگر زکات پذیرفته شد نماز نیز پذیرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه چطور برای عید نوروز کل کشور به راه می‌افتند اما برای ماه رمضان این طور نیستیم، عنوان کرد: ماه رمضان ماه قرآن است و چرا ما برای ماه رمضان بسیج نمی‌شویم؛ باید منبرها را قرآنی کنیم ماهی قرمز را شب عید می‌فروشند و ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای پرداختن به قرآن است؛ «لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَیْهِمْ».

رئیس ستاد اقامه نماز ادامه داد: برای مردم در منبرها از قرآن بگوییم، همچنین احکام نوجوانان آقای فلاح‌زاده و داستان راستان شهید مطهری را در منبرها بگوییم، جلسات هم 20 دقیقه بیشتر طول نکشد، شاگرد اول‌ها را در مسجد جمع کنیم.

وی تصریح کرد: باید با پول زکات دین آباد شود نه ساختمان مدیر کل!
منبع: فارس
برچسب ها: صراط قرائتی طلبه